Lägg upp dina träningsfilmer

Home Forums Medlemsbilder Lägg upp dina träningsfilmer

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 2,266 through 2,280 (of 2,419 total)
  • Author
    Posts
  • #209665

    Inte träning, snarare blottning…

    [youtube=0e4S7bYv7po]

    #209666

    [youtube=M9hLu0YbFoA]

    #209667
    Albin wrote:
    Inte träning, snarare blottning…

    [youtube=0e4S7bYv7po]

    Svinbra! Vad är midje och axelmåtten?

    #209668
    Magnus Larsson wrote:
    Svinbra! Vad är midje och axelmåtten?

    Hmm, vet faktiskt inte. Kanske borde mäta…tack förresten!

    #209669
    Sammy wrote:
    Geneigt Hanteldrücken 62kg

    [http://s919.photobucket.com/albums/ad34/grefven/?action=view&current=59797471.mp4 [img=http://i919.photobucket.com/albums/ad34/grefven/th_59797471.jpg]]

    Grymt!! :up:

    [youtube=UGXEaSpkxp8&feature=player_embedded]

    #209670

    Lägger upp två filmer från mitt senaste rygg/axlar-pass :emo-thumb Fokus på skulderstabilitet, allmän kroppskontroll samt lats!

    [youtube=HriExzx14Jw]

    [youtube=d8BP-AZJfJ8&list=UU4KOLPlujzVnFBOCiq__sXw&index=2&feature=plcp]

    #209671

    Det går ju framåt med flaggan Tommy :-)
    Var det Rolf som linslusade sig på ett hörn?

    #209672
    Gober wrote:
    Det går ju framåt med flaggan Tommy :-)
    Var det Rolf som linslusade sig på ett hörn?

    Ja det går stabilt framåt! Och ja det var Rolf som han kallar sig på Kolo :D

    #209673
    Tommy Ivarsson wrote:
    Ja det går stabilt framåt! Och ja det var Rolf som han kallar sig på Kolo :D

    Finns det inte en ganska hög risk för skador med flaggan? rent spontant känns det som att något kan slitas av fast det är kanske mer om man håller emot med fel muskler?

    #209674
    Gober wrote:
    Finns det inte en ganska hög risk för skador med flaggan? rent spontant känns det som att något kan slitas av fast det är kanske mer om man håller emot med fel muskler?

    Nä det har jag svårt att tänka mig faktiskt. Är du uppvärmd och tränad så bör det inte vara några problem. Tror skaderisken är betydligt högre i marklyft, knäböj, bänkpress och andra gymövningar.

    Nedre armen låster du ut helt och stabiliserar. Är du stabil i skulderpartiet ska det absoolut inte vara några bekymmer att låsa den armen i ett fast läge. Den övre armen rätar du ut och sen är det bara till att dra med latsen, och eftersom du håller dig fast i väggen så blir resultatet att kroppen lyfts istället. Sedan är det en fråga om att orka hålla sig där. Det blir ju en statisk belastning för lats (och biceps om du inte rätar ut den övre armen helt och hållet).
    Risken är väl där om du är ouppvärmd och inte rätar ut övre armen att du kanske sträcker eller skadar biceps. Men som sagt, har du lite koll och är uppvärmd så bör det absolut inte vara några problem. Så iväg och testa nu. Det är tungt för bålen kan jag lova :emo-thumb

    #209675
    Tommy Ivarsson wrote:
    Lägger upp två filmer från mitt senaste rygg/axlar-pass :emo-thumb Fokus på skulderstabilitet, allmän kroppskontroll samt lats!

    [youtube=HriExzx14Jw]

    [youtube=d8BP-AZJfJ8&list=UU4KOLPlujzVnFBOCiq__sXw&index=2&feature=plcp]

    Kul med lite udda filmer! :up:

    [youtube=pdKgAy6GE5s&feature=player_embedded#!]

    #209676

    Ben och vader

    [youtube=hjaQkbtAhyY]

    #209677

    [youtube=owOuLJpjuig]

    Lite trippelset för att komma igång igen efter ett par veckors träningspaus

    #209678

    [youtube=WGDGGw34N20]

    I min strävan att klara min dubbla kroppsvikt i bänkpress

    #209679
    Tommy Ivarsson wrote:
    Nä det har jag svårt att tänka mig faktiskt. Är du uppvärmd och tränad så bör det inte vara några problem. Tror skaderisken är betydligt högre i marklyft, knäböj, bänkpress och andra gymövningar.

    Jag tror du har fel. Jag har tävlat i AG Gymnastik i fyra år och har styrketränat i åtta. Extremt jätte ultra super betydligt många gånger högre skaderisk i gymnastiken. Ta Jonas 30, aldrig tränat, övrigt frisk och be honom försöka göra ”Flaggan” och sen göra ett rep på bänken och du tror han har större risk att skada sig i bänken?

    Uppvärmd heller inte, marklyft eller bänk, du har mycket högre skaderisk när du utövar gymnastik. En godkänd ”Flagga” görs absolut inte från en ribbstol förresten.

Viewing 15 posts - 2,266 through 2,280 (of 2,419 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.