Lägg upp dina träningsfilmer

Home Forums Medlemsbilder Lägg upp dina träningsfilmer

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 2,281 through 2,295 (of 2,419 total)
  • Author
    Posts
  • #209680
    Pontus_H wrote:
    Jag tror du har fel. Jag har tävlat i AG Gymnastik i fyra år och har styrketränat i åtta. Extremt jätte ultra super betydligt många gånger högre skaderisk i gymnastiken. Ta Jonas 30, aldrig tränat, övrigt frisk och be honom försöka göra ”Flaggan” och sen göra ett rep på bänken och du tror han har större risk att skada sig i bänken?

    Uppvärmd heller inte, marklyft eller bänk, du har mycket högre skaderisk när du utövar gymnastik. En godkänd ”Flagga” görs absolut inte från en ribbstol förresten.

    Ja skaderisken är betydligt högre i gymnastik, det håller jag med om till fullo. Statistiken talar klarspråk där!
    Fördelen med flaggan är att Jonas 30, troligtvis inte kommer kunna göra flaggan som otränad. Det tar tid innan du klarar den så med det i åtanke tror jag fortfarande att flaggan är säkrare.

    Sedan är väl inte flaggan en del av varken gymnastiken eller styrketräningen utan bara en ”cool” sak att kunna utföra. Om en flagga är ”godkänd” eller inte spelar väl ingen roll? Visst att en human flag ska utföras från en flagpole, men principen är densamma även från en ribbstol. Vi har ingen stolpe på gymmet så då får det bli från en ribbstol, inte svårare än så

    #209681
    Tommy Ivarsson wrote:
    Ja skaderisken är betydligt högre i gymnastik, det håller jag med om till fullo. Statistiken talar klarspråk där!
    Fördelen med flaggan är att Jonas 30, troligtvis inte kommer kunna göra flaggan som otränad. Det tar tid innan du klarar den så med det i åtanke tror jag fortfarande att flaggan är säkrare.

    Sedan är väl inte flaggan en del av varken gymnastiken eller styrketräningen utan bara en ”cool” sak att kunna utföra. Om en flagga är ”godkänd” eller inte spelar väl ingen roll? Visst att en human flag ska utföras från en flagpole, men principen är densamma även från en ribbstol. Vi har ingen stolpe på gymmet så då får det bli från en ribbstol, inte svårare än så

    Jag kommer bara ihåg att när vi själva gjorde den för att showa lite så blev man duktigt retad om man gjorde den i ribbstol. Det är mycket mer teknik än styrka i en sådan övning gentemot bänkpress. Det tog mig betydligt längre tid att pressa 100 kilo än att göra det där. Hela gruppen som körde Räck, ringar, barr och bygel gjorde lätt flaggan, på teknik.
    Mer teknik, högre svårighetsgrad, onaturligare rörelse = Högre skaderisk.

    Så nej, med största säkerhet så hade han skadat sig när han försökte, betydligt lättare än om man försöker pressa en stång.

    #209682

    [youtube=2jznXNnxliM]

    #209683

    För ovanlighetens skull tänkte jag ladda upp ett något istället för att hata på något. Även om det sistnämnda är mycket roligare.

    Bänkpress körs efter chins då jag utför ett traditionellt gympass kontra ett styrkepass. Körs efter följande:

    KgxAntal:

    70×20
    120×10
    140×5
    160×5 – På film då jag föredrar pass på resterande sett.
    170×5
    180×5

    [youtube=]

    #209684

    Den länker funkar inte, du får ta en vanlig youtube länk och skriva in koden efter =

    Men annars såg pressarna bra ut.

    #209685
    Pontus_H wrote:
    För ovanlighetens skull tänkte jag ladda upp ett något istället för att hata på något. Även om det sistnämnda är mycket roligare.

    Bänkpress körs efter chins då jag utför ett traditionellt gympass kontra ett styrkepass. Körs efter följande:

    KgxAntal:

    70×20
    120×10
    140×5
    160×5 – På film då jag föredrar pass på resterande sett.
    170×5
    180×5

    Snyggt!

    [youtube=ySmFpacBGk0?]

    #209686
    Pontus_H wrote:
    För ovanlighetens skull tänkte jag ladda upp ett något istället för att hata på något. Även om det sistnämnda är mycket roligare.

    Bänkpress körs efter chins då jag utför ett traditionellt gympass kontra ett styrkepass. Körs efter följande:

    KgxAntal:

    70×20
    120×10
    140×5
    160×5 – På film då jag föredrar pass på resterande sett.
    170×5
    180×5

    Starkt som tusan!!

    [youtube=i4P1udO821c&feature=player_embedded#!]

    #209687

    lite armar…

    [youtube=X5ljb-t4fIM]

    #209688

    [youtube=5VP2aQXJ9dE]

    Diet, ingen passare så blev lite lättare vikter.

    Rygg posering i slutet då det såg minst dåligt ut, framsidan får vänta tills jag gått ner lite mer. Målet är 95kg till en början iaf…

    #209689

    Lite MMA..
    [youtube=eByGXcX68vw&feature=player_embedded]

    #209690

    [http://www.videofy.me/tksj5vtv/427409]

    Bänkpress reps
    100kg
    110 kg
    120 kg PB
    130 kg PB
    Lutande Bänkpress
    90 kg PB

    #209691

    Mina två senaste videos. Har kört fast lite i mitt filmskapande.
    [youtube=WenixmZcOe8]
    [youtube=sPp_Bwceu2g]

    #209692

    Grymma filmer Aron!

    #209693
    Ryan wrote:
    Grymma filmer Aron!

    Tackar :)

    #209694

    dagsformen igår, marken ida
    [youtube=fLmfbrg3sNc]

Viewing 15 posts - 2,281 through 2,295 (of 2,419 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.