Home › Forums › Medlemsbilder › Lägg upp dina träningsfilmer
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
28 maj, 2008 at 20:52 #207520Anonym anvandareMemberZuperZandra wrote:Mitt senaste benpass hårt som bara den……
[youtube=89yKLRDQhXw]
ha det bäst idag !!!!!
jag är ingen ryggdunkare.
1. Du måste köra djupare knäböj, i nuläget kör du knappt halva övningen! Det kan vara jobbigt i början att köra djupa böj, men man vänjer sig.
Tekniken är primär, så man behöver inte lassa på massa vikter i början.
2. Även i benpressen ska du gå djupare. Knäna ska närmare brösten.
Inga undanflykter nu zuperzandra :up:
keep going
Mvh Måsen
28 maj, 2008 at 21:01 #207521Anonym anvandareMembermoosecan wrote:jag är ingen ryggdunkare.1. Du måste köra djupare knäböj, i nuläget kör du knappt halva övningen! Det kan vara jobbigt i början att köra djupa böj, men man vänjer sig.
Tekniken är primär, så man behöver inte lassa på massa vikter i början.
2. Även i benpressen ska du gå djupare. Knäna ska närmare brösten.
Inga undanflykter nu zuperzandra :up:
keep going
Mvh Måsen
Allt handlar inte om djupheten på övningen, utan vilken bra kontakt man får under själva övningen…..Jag får bra kontakt och mina mina ben/muskler växer på bra……..
28 maj, 2008 at 21:27 #207522Anonym anvandareMemberZuperZandra wrote:Allt handlar inte om djupheten på övningen, utan vilken bra kontakt man får under själva övningen…..Jag får bra kontakt och mina mina ben/muskler växer på bra……..+1
28 maj, 2008 at 21:28 #207523Anonym anvandareMemberZuperZandra wrote:Allt handlar inte om djupheten på övningen.Tjoohej wrote:+1Sjysst!
Kör ni halva bänkpressar också?
28 maj, 2008 at 21:33 #207524Anonym anvandareMemberMarcus Syvertsen wrote:Sjysst!Kör ni halva bänkpressar också?
Nej inte på tävling, men man tränar för sig själv inte för att visa hur stark man är(inte jag iaf)
Själv är jag väldigt nogrann med hur jag utför en övning, men det beror på att jag fått mycket bättre resultat när jag utfört en övning ”korrekt”.
28 maj, 2008 at 21:45 #207525Anonym anvandareMemberTjoohej wrote:Nej inte på tävling, men man tränar för sig själv inte för att visa hur stark man är.Word! Håller med fullständigt, styrketräning är väl världens största egosport.
28 maj, 2008 at 21:51 #207526Anonym anvandareMemberUndertaker wrote:Point taken!
Nästa ryggpass ska jag pröva göra som du sa, utan att gunga alls med benen och med paus nere! Ska se hur många som går att göra så!
Sen så har jag som sagt aldrig sett varken regler eller nån riktig tävling nån gång!Sen så ska jag iår dra 30 chins som jag nu drog 23!
Ja bra mål och lycka till jag har oxå som mål att klara 30 chins. du och ja ligger ungefär lika, kom ihåg att inte vänta för länge utan max att man ser utsträcket, dvs 1 sek och sen får du vila en gång 3 sek när du vill under momentet och utan dragremmar.
28 maj, 2008 at 22:10 #207527Anonym anvandareMemberRobert Svensson wrote:Jaha? Varför föredrar du inte djupa böj för då?Jag föredrar djupa böj, men jag menade att om hon fått bra resultat så låt henne:)
Sen tycker jag om att variera, brukar ofta köra djupa benpress och sen lite mindre djupa knäböj. Får ont i knäna av väldigt djupa knäböj
EDIT: Sen är kontakten/pumpen viktigast för mig, inte tyngden och styrkan
28 maj, 2008 at 22:20 #207528Anonym anvandareMemberHockeyböj en knäböj där man inte böjer tillräckligt utan bara litegrann.[/QUOTE]
?! Förklara dig, missuppfattning tror jag.
28 maj, 2008 at 22:41 #207529Anonym anvandareMemberQUOTE=Robert Svensson;541660]Du böjer enbart några centimeter. :up:[/QUOTE]
Varför kallar du de hockeyböj?:nono:
Jag är hockeyspelare och kör väldigt djupa knäböj och det gör de flesta hockeyspelare!
29 maj, 2008 at 07:32 #207530Anonym anvandareMemberTjoohej wrote:Jag föredrar djupa böj, men jag menade att om hon fått bra resultat så låt henne:)Sen tycker jag om att variera, brukar ofta köra djupa benpress och sen lite mindre djupa knäböj. Får ont i knäna av väldigt djupa knäböj
EDIT: Sen är kontakten/pumpen viktigast för mig, inte tyngden och styrkan
Var tror du belastningen är störst på leden? I toppen? I Botten?
Tänk logiskt så kommer nog allt att ordna sig.
29 maj, 2008 at 18:43 #207531Anonym anvandareMemberHobbybyggaren wrote:Du LILLKILLEN ta och släng upp en video med dina böj om du nu är så duktig
lätt att snacka bakom datan men du tar väl max 50 kg i dina ”ass to the grass böj”Sluta snacka börja träna
Skärp dig. Antingen tränar man med rätt rörelseomfång och vikt, eller så får man helt enkelt sänka vikten. Tjejen väger under 50 kg, så ingen förväntar sig några montervikter ändå. Du däremot kör knäböjen med bra djup..
mvh Calle
29 maj, 2008 at 19:12 #207532Anonym anvandareMemberHobbybyggaren wrote:Du LILLKILLEN ta och släng upp en video med dina böj om du nu är så duktig
lätt att snacka bakom datan men du tar väl max 50 kg i dina ”ass to the grass böj”Sluta snacka börja träna
Ta och tagga ner lite va, dina knäböj var inget att hurra för precis i mitt tycke.
29 maj, 2008 at 19:19 #207533Anonym anvandareMemberHobbybyggaren wrote:Du LILLKILLEN ta och släng upp en video med dina böj om du nu är så duktig
Du kan få mitt telefonnummer om du vill. skicka ett pm.
snacka om att vara häftigt bakom datan…..
29 maj, 2008 at 19:21 #207534Anonym anvandareMembermoosecan wrote:Du kan få mitt telefonnummer om du vill. skicka ett pm.snacka om att vara häftigt bakom datan…..
+1
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.