Lägg upp dina träningsfilmer

Home Forums Medlemsbilder Lägg upp dina träningsfilmer

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 2,419 total)
  • Author
    ZuperZandra wrote:
    Mitt senaste benpass hårt som bara den……

[youtube=89yKLRDQhXw]

ha det bäst idag !!!!!

jag är ingen ryggdunkare.

1. Du måste köra djupare knäböj, i nuläget kör du knappt halva övningen! Det kan vara jobbigt i början att köra djupa böj, men man vänjer sig.

Tekniken är primär, så man behöver inte lassa på massa vikter i början.

2. Även i benpressen ska du gå djupare. Knäna ska närmare brösten.

Inga undanflykter nu zuperzandra :up:

keep going

Mvh Måsen

moosecan wrote:
    jag är ingen ryggdunkare.

1. Du måste köra djupare knäböj, i nuläget kör du knappt halva övningen! Det kan vara jobbigt i början att köra djupa böj, men man vänjer sig.

Tekniken är primär, så man behöver inte lassa på massa vikter i början.

2. Även i benpressen ska du gå djupare. Knäna ska närmare brösten.

Inga undanflykter nu zuperzandra :up:

keep going

Mvh Måsen

Allt handlar inte om djupheten på övningen, utan vilken bra kontakt man får under själva övningen…..Jag får bra kontakt och mina mina ben/muskler växer på bra……..

ZuperZandra wrote:
    Allt handlar inte om djupheten på övningen, utan vilken bra kontakt man får under själva övningen…..Jag får bra kontakt och mina mina ben/muskler växer på bra……..

+1

ZuperZandra wrote:
    Allt handlar inte om djupheten på övningen.
    Tjoohej wrote:
    +1

Sjysst!

Kör ni halva bänkpressar också?

Marcus Syvertsen wrote:
    Sjysst!

Kör ni halva bänkpressar också?

Nej inte på tävling, men man tränar för sig själv inte för att visa hur stark man är(inte jag iaf)

Själv är jag väldigt nogrann med hur jag utför en övning, men det beror på att jag fått mycket bättre resultat när jag utfört en övning ”korrekt”.

Tjoohej wrote:
    Nej inte på tävling, men man tränar för sig själv inte för att visa hur stark man är.

Word! Håller med fullständigt, styrketräning är väl världens största egosport. ;)

Undertaker wrote:
    Point taken! :)
    Nästa ryggpass ska jag pröva göra som du sa, utan att gunga alls med benen och med paus nere! Ska se hur många som går att göra så!
    Sen så har jag som sagt aldrig sett varken regler eller nån riktig tävling nån gång!

Sen så ska jag iår dra 30 chins som jag nu drog 23! :D

Ja bra mål och lycka till :D jag har oxå som mål att klara 30 chins. du och ja ligger ungefär lika, kom ihåg att inte vänta för länge utan max att man ser utsträcket, dvs 1 sek och sen får du vila en gång 3 sek när du vill under momentet och utan dragremmar.

Robert Svensson wrote:
    Jaha? Varför föredrar du inte djupa böj för då?

Jag föredrar djupa böj, men jag menade att om hon fått bra resultat så låt henne:)

Sen tycker jag om att variera, brukar ofta köra djupa benpress och sen lite mindre djupa knäböj. Får ont i knäna av väldigt djupa knäböj :(

EDIT: Sen är kontakten/pumpen viktigast för mig, inte tyngden och styrkan ;)

Hockeyböj en knäböj där man inte böjer tillräckligt utan bara litegrann.[/QUOTE]

?! Förklara dig, missuppfattning tror jag.

QUOTE=Robert Svensson;541660]Du böjer enbart några centimeter. :up:[/QUOTE]

Varför kallar du de hockeyböj?:nono:

Jag är hockeyspelare och kör väldigt djupa knäböj och det gör de flesta hockeyspelare!

Tjoohej wrote:
    Jag föredrar djupa böj, men jag menade att om hon fått bra resultat så låt henne:)

Sen tycker jag om att variera, brukar ofta köra djupa benpress och sen lite mindre djupa knäböj. Får ont i knäna av väldigt djupa knäböj :(

EDIT: Sen är kontakten/pumpen viktigast för mig, inte tyngden och styrkan ;)

Var tror du belastningen är störst på leden? I toppen? I Botten?

Tänk logiskt så kommer nog allt att ordna sig.

Hobbybyggaren wrote:
    Du LILLKILLEN ta och släng upp en video med dina böj om du nu är så duktig
    lätt att snacka bakom datan men du tar väl max 50 kg i dina ”ass to the grass böj”

Sluta snacka börja träna

Skärp dig. Antingen tränar man med rätt rörelseomfång och vikt, eller så får man helt enkelt sänka vikten. Tjejen väger under 50 kg, så ingen förväntar sig några montervikter ändå. Du däremot kör knäböjen med bra djup..

mvh Calle

Hobbybyggaren wrote:
    lätt att snacka bakom datan men du tar väl max 50 kg i dina ”ass to the grass böj”

Sluta snacka börja träna

Ta och tagga ner lite va, dina knäböj var inget att hurra för precis i mitt tycke.

Hobbybyggaren wrote:

Sluta snacka börja träna

Du kan få mitt telefonnummer om du vill. skicka ett pm.

snacka om att vara häftigt bakom datan…..

moosecan wrote:
    Du kan få mitt telefonnummer om du vill. skicka ett pm.

snacka om att vara häftigt bakom datan…..

+1

Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 2,419 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.