Lite åsikter?

Home Forums Medlemsbilder Lite åsikter?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 30 total)
  • Author

Hej!

Har tränat ett tag nu, men har noll koll på formen.
    Har aldrih gått på diet eller tävlat, men jag skulle gärna vilja.
    Jag har läst att det kan vara ganska jobbigt och kräver en del tid, så jag vill inte satsa i onödan. Skulle vara skönt att veta vad folk tycker.
    Var ärliga, men kom gärna också med förslag om förbättring!:bb2:

Bra svep! Både armar och ben ser ut att ha en hel del massa, övrigt går inte att säga om t.ex. rygg symmetri..

Är det BF eller BB du tänkt satsa på?

Jag håller med Micke; det ser helt klart ut att finnas en del muskler där. Men mer detaljerat än så är tyvärr bara dumdristigt att uttala sig om man inte ser helkropps- och åtminstone ordentliga halvkroppsbilder:)

Lycka till dock:up:

Bara att fortsätta träna och ha roligt, lagom fettnivå tycker jag…

MickeGBG wrote:
    Bra svep! Både armar och ben ser ut att ha en hel del massa, övrigt går inte att säga om t.ex. rygg symmetri..

Är det BF eller BB du tänkt satsa på?

Tack, benen är det jag är mest nöjd med.:)
    Ska se till att få med lite bättre bilder nästa gång.
    Tänkte satsa på BB, men inte förrän nästa år. I dagsläget skulle jag hamna i -52 och det känns inte rätt. Skulle vilja få lite mer massa först, så att jag förhoppningsvis hamnar i -57.
    Är det kanske lite överambitiöst?

Hej, kommer och slänger in lite åsikter här…

Vänta inte med att tävla tills du blir ”större”. Det är ett stort steg från -52kgs till -57kgs klassen, det är 4-5kg muskler vi snackar om.. ;) inget du lägger på dig på ett år, så du har det klart för dig. Bättre att satsa på att bli riktigt hård i -52kg.. Och prova tävla så snart du kan! Alla är inte bäst från början. Jag var långt ifrån bra på min första tävling, sen har jag visserligen förbättrat saker, men inte riktigt prickat formen än kanske. Men jag har aldrig ångrat att jag ställt upp, för det har gett mig grymt mycket erfarenhet!!

GO FOR IT!!

kör på tjejen tycker de ser najs ut:)benen ser fina ut….träna på o good luck:up:

Jag tycker inte att du ska vänta med att tävla, för det är väl bra att få lite erfarenhet? Kör hårt- det ser bra ut. Släng upp fler bilder , vet jag!

Linn wrote:
    Hej, kommer och slänger in lite åsikter här…

Vänta inte med att tävla tills du blir ”större”. Det är ett stort steg från -52kgs till -57kgs klassen, det är 4-5kg muskler vi snackar om.. ;) inget du lägger på dig på ett år, så du har det klart för dig. Bättre att satsa på att bli riktigt hård i -52kg.. Och prova tävla så snart du kan! Alla är inte bäst från början. Jag var långt ifrån bra på min första tävling, sen har jag visserligen förbättrat saker, men inte riktigt prickat formen än kanske. Men jag har aldrig ångrat att jag ställt upp, för det har gett mig grymt mycket erfarenhet!!

GO FOR IT!!

Tack för dina ord, Linn! Betyder mycket att få ”pepping” av någon som varit med ett tag. Du har en jättesnygg fysik!
    Har funderat så länge på det här, men jag är lite utav en perfektionist, så jag är rädd för att kliva av och aldrig kliva på scenen igen om det går dåligt…

Ska fundera lite mer, men jag har lovat mig själv att ta ett beslut ganska snart.

Tack igen!!:)

Detta var det bästa jag kunde fixa…
    Men jag hoppas att ni får en bättre helhetsbild och kan ge lite mer feedback nu…:)

Om du vill v

Incredible1 wrote:
    Om du vill vänta med att tävla så gör det.. Varför skynda med att tävla, om viktklassen du tror att du skulle hamna i inte är för dig??
    Sen beror det ju själv hur du vill se ut? Personligen tycker jag att de damer som tävlar i de lite ”tyngre” klasserna ser bättre ut, än de i t ex -52. Men å andra sidan så är det ju faktiskt ett stort steg till -57 (från -52), men kan du kötta på dig lätt så why not?! :bb3:

För övrigt så tycker jag att du verkar ha en bra grund att bygga på.
    Skriv upp lite stats också, alltid kul o veta!

Nu blir jag ännu mer kluven…:|
    Det kanske är lika bra att testa en gång i -52 bara för att se vad som finns under allt, men samtidigt så kanske det inte är så bra med tanke på att det inte görs utav rätt anledning. Man ska ju satsa för att vinna.
    Jag vet inte om jag har lätt för att ”kötta” på mig, för jag vet inte hur snabbt/långsamt folk brukar utvecklas i snitt. Nu har jag tränat i ca. 8 månader, så det gör mig också lite osäker. Hur länge bör man ha tränat innan man kan fundera på tävling???
    Kan jag kanske få lite tips om vad jag ska lägga mer vikt på i träningen utifrån korten?
    Maten tycker jag i alla fall att jag sköter rätt bra…
    Alla svar välkomnas!:D

Lea wrote:
    Nu blir jag ännu mer kluven…:|
    Det kanske är lika bra att testa en gång i -52 bara för att se vad som finns under allt, men samtidigt så kanske det inte är så bra med tanke på att det inte görs utav rätt anledning. Man ska ju satsa för att vinna.
    Jag vet inte om jag har lätt för att ”kötta” på mig, för jag vet inte hur snabbt/långsamt folk brukar utvecklas i snitt. Nu har jag tränat i ca. 8 månader, så det gör mig också lite osäker. Hur länge bör man ha tränat innan man kan fundera på tävling???
    Kan jag kanske få lite tips om vad jag ska lägga mer vikt på i träningen utifrån korten?
    Maten tycker jag i alla fall att jag sköter rätt bra…
    Alla svar välkomnas!:D

Nu vet jag inte vilket utgångsläge du hade, dvs hur grov du var innan. Men har du fått de resultaten på 8 månader utan att ha sysslat med någon styrkekrävande sport innan, då kan du skatta dig lycklig…Go Girl!:emo-thumb

h

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 30 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.