Lite åsikter?

Home Forums Medlemsbilder Lite åsikter?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 30 total)
  • Author

Håller med….bra ben:up:

Tack för era snälla ord!
    ”Fitnesskropp” var mer än jag hade väntat mig!:)
    Jag har alltid sysslat med sport, men aldrig riktigt fastnat för nån.
    Friidrott, karate, bergsklättring bl.a.

Jag mår väldigt bra av att styrkerträna och skulle vilja satsa på det.

Anledningen till mina ben kan vara att jag älskar att träna ben!!!
    Något jag borde dra ner på kanske och lägga mer tid på annat?

Linn wrote:
    Hej, kommer och slänger in lite åsikter här…

Vänta inte med att tävla tills du blir ”större”. Det är ett stort steg från -52kgs till -57kgs klassen, det är 4-5kg muskler vi snackar om.. ;) inget du lägger på dig på ett år, så du har det klart för dig. Bättre att satsa på att bli riktigt hård i -52kg.. Och prova tävla så snart du kan! Alla är inte bäst från början. Jag var långt ifrån bra på min första tävling, sen har jag visserligen förbättrat saker, men inte riktigt prickat formen än kanske. Men jag har aldrig ångrat att jag ställt upp, för det har gett mig grymt mycket erfarenhet!!

GO FOR IT!!

Kan du inte motivera din åsikt lite bättre?? Tycker du att hon ska tävla bara för att tävla, när hon inte ens vet om hon vill tävla i -52, eller om det ens är en viktklass för henne, och vad är det för fel i att vänta, är det någon skillnad i och vara hård i -52 än -57 och ger det en skillnad i erfarenhet??? :| :|

Lea wrote:
    Nu blir jag ännu mer kluven…:|
    Det kanske är lika bra att testa en gång i -52 bara för att se vad som finns under allt, men samtidigt så kanske det inte är så bra med tanke på att det inte görs utav rätt anledning. Man ska ju satsa för att vinna.
    Jag vet inte om jag har lätt för att ”kötta” på mig, för jag vet inte hur snabbt/långsamt folk brukar utvecklas i snitt. Nu har jag tränat i ca. 8 månader, så det gör mig också lite osäker. Hur länge bör man ha tränat innan man kan fundera på tävling???
    Kan jag kanske få lite tips om vad jag ska lägga mer vikt på i träningen utifrån korten?
    Maten tycker jag i alla fall att jag sköter rätt bra…
    Alla svar välkomnas!:D

Tycker du ser bra ut för att tränat i 8 månader! Armarna och benen ser bra ut, ryggen tycker jag var lite sämre, och magen får du bättra på också. Men som sagt, om du bara tränat i 8 mån så har du mycket kvar att lära. Därför tycker jag inte att du ska tävla bara för att tävla.. men jag har själv aldrig tävlat så du kan skita i vad jag skriver om du vill! :)
    Vad väger du?? Hur tränar du nu??

Ett exempel är Sam jr som är medlem. Han hade väl tränat i 2 år tror jag innan han ställde upp i en tävling första gången.

Hur l

camilla wrote:
    Hur lång är du? De flesta i -52 är ju ganska korta…

1,65…
    Hur långa brukar de vara??

Riktigt bra ben! Vad k

Lea wrote:
    1,65…
    Hur långa brukar de vara??

Många är väl ca 10cm kortare. Jag är själv 165cm och är rädd att jag kommer se ut som en lång pinne i -52. :

Incredible1 wrote:
    Tycker du ser bra ut för att tränat i 8 månader! Armarna och benen ser bra ut, ryggen tycker jag var lite sämre, och magen får du bättra på också. Men som sagt, om du bara tränat i 8 mån så har du mycket kvar att lära. Därför tycker jag inte att du ska tävla bara för att tävla.. men jag har själv aldrig tävlat så du kan skita i vad jag skriver om du vill! :)
    Vad väger du?? Hur tränar du nu??

Ett exempel är Sam jr som är medlem. Han hade väl tränat i 2 år tror jag innan han ställde upp i en tävling första gången.

Just nu väger jag 59kg och är 1,65 lång.
    Jag tränar helst 4 ggr/vecka, men ibland blir det tyvärr 3.
    Då tränar jag i snitt 1 timme och 20 min, med uppvärmning och lite rullband inkluderat.
    Jag har funderat på hur jag ska göra med tävlingen och har tagit beslutet att ta det lite lugnt med det. Jag vill lägga på mig lite mer muskler och fixa lite bättre symmetri först. Sen så verkar det som om jag är lite för lång för -52.
    Hoppas därför på en debut i -57 om ett år eller två.
    Ska slänga upp fler bilder om några månader igen så får ni säga till om det har hänt något…:D :p

camilla wrote:
    Många är väl ca 10cm kortare. Jag är själv 165cm och är rädd att jag kommer se ut som en lång pinne i -52. :

Jag misstänkte det….:p

annamazing wrote:
    Riktigt bra ben! Vad kör du för övningar?

Precis som du älskar jag benpassen. Måste tyvärr ta det lite lugnt för tillfället för att bygga upp muskulaturen och stabiliteten i höften, som inte riktigt hängt med resten av kroppen i utvecklingen vilket frestar på tålamodet.

Lycka till med det ev tävlandet! :)

Jag kör nästan samma övningar varje gång. Det funkar ju så bra….:up:
    Lutande och horisontella Benpress
    Lårcurl (baksidan också)
    Knäböj

Hoppas att ni förstår vad jag menar, har inte hajat namnen på alla övningar ännu….:nerd:

Har en fråga om axlar nu i efterhand… Det händer inte så mycket där, så jag undrar om ni har några bra tips?
    Jag har hittills kör axlar 1 gång i veckan ganska tungt…

Tacksam för svar!

Var på gymet igår och fick lite tips om övningar för baksida axlar och idag har jag haft jätteont i nacken…???? Vad jag vet så rörde jag inte nacken alls…
    Bad tidigare om tips av er, men jag måste nog fråga igen…

Tackar vänligast!:)

du kanske drog upp dina axlar (sp

Jag tycker det är bra att du väntar nåt år innan du bestämmer dig för att tävla. Om du inte har varit på någon tävling än, så föreslår jag att du går på en tävling, typ decembercupen eller lucia. Då får du en indikation på hur du ligger till och vad som krävs för att vinna.

När man sen har smält alla intryck man fått kan man vänta en tid innan man bestämmer sig. Det är vad jag tycker iafall :).
    För övrigt är det bara att önska dig lycka till och hoppas att du har så roligt som möjligt. :happy:

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 30 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.