Home › Forums › Medlemsbilder › Luciapokalen
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
20 september, 2009 at 12:39 #610751Anonym anvandareMember
Hej alla på body. Nu är det så att jag ska ställa upp i juniorer 70 kg. Jag är 16 år gammal. Men är man inte juniorer upp till 24 ? Hur blir det när domarna dömer ? tar dom mer hänsyn till om man är yngre osv? Tänkte lägga upp kort på mej men vet inte hur man gör. Ni kan ju säga hur man gör så kan jag lägga upp kort.
20 september, 2009 at 12:39 #76000Anonym anvandareMember20 september, 2009 at 12:49 #610752Anonym anvandareMemberVet inte vad minimiåldern är faktiskt, men junior är man upp till och med det året man fyller 23. Någon hänsyn till ålder tar de inte vad jag vet. Då skulle det bli alldeles för krångligt att göra en korrekt bedömning. Kort kan du enkelt lägga in i när du skriver ett svar i tråden. Du väljer knappen ”gå till avancerad” under fältet där du skriver in texten finns en knapp som heter ”hantera bifogade filer” där bläddrar du fram de bilder du vill bifoga i inlägget. Skicka in svaret så ser du. Andra alternativ är att lägga upp bilder på nån bildsida (imageshack eller tinypic) och sedan länka dem i inläggen, detta är dock lite krångligare så jag föreslår det första alternativet.
20 september, 2009 at 13:02 #610753Anonym anvandareMemberOkej, tackar Peter för en bra information. Här kommer bilderna.
[http://img16.imageshack.us/gal.php?g=sany0037j.jpg]
20 september, 2009 at 15:24 #610754Anonym anvandareMemberfiiillee wrote:Hej alla på body. Nu är det så att jag ska ställa upp i juniorer 70 kg. Jag är 16 år gammal. Men är man inte juniorer upp till 24 ? Hur blir det när domarna dömer ? tar dom mer hänsyn till om man är yngre osv? Tänkte lägga upp kort på mej men vet inte hur man gör. Ni kan ju säga hur man gör så kan jag lägga upp kort.Kommer du att ha fyllt sjutton år innan tävlingen avgörs (6 december)? Det är mig veterligen minimiåldern för att få tävla…
20 september, 2009 at 16:30 #610755Anonym anvandareMemberfiiillee wrote:Okej, tackar Peter för en bra information. Här kommer bilderna.[http://img16.imageshack.us/gal.php?g=sany0037j.jpg]
Hmmms, vad väger du på dessa bilder? Benbilder också please..
Vill sällan avråda folk från att gå upp på scen, men du är för ung för att stressa
Quote:tar dom mer hänsyn till om man är yngre osv?– Självklart inte.
21 september, 2009 at 09:10 #610756Anonym anvandareMemberJag väger 66 kg. så jag måste vara 17 år för att få ställa upp på luciapokalen? jag vill enbart vara med för att visa upp att det finns unga som satsar inom bodybuilding också vill jag veta hur bra form jag är. Jag fyller 17 den första februari
21 september, 2009 at 10:36 #610757Anonym anvandareMemberfiiillee wrote:Jag väger 66 kg. så jag måste vara 17 år för att få ställa upp på luciapokalen? jag vill enbart vara med för att visa upp att det finns unga som satsar inom bodybuilding också vill jag veta hur bra form jag är. Jag fyller 17 den första februariInte bara Luciapokalen – utan alla svenska licensierade tävlingar. Mig veterligt så är 17 år (då med målsmans tillåtelse) det tidigaste man kan skaffa tävlingslicens från kroppskulturförbundet ([www.skkf.org]).
21 september, 2009 at 11:17 #610758Anonym anvandareMemberSer helt ok ut för din ålder, och jag är en av dom som uppmuntrar folk till tävling trots att man inte väger 120 kg stenhård.
Sverige har blivit ett tufft land som nybörjare, i USA kan man tävla blek, småfet och rätt tunn med tofsar under armarna och päls på benen. Kolla Ahlströmmertrofen, var hög standard redan på Sveriges första riktiga nybörjartävling21 september, 2009 at 11:48 #610759Anonym anvandareMemberfiiillee wrote:Jag väger 66 kg. så jag måste vara 17 år för att få ställa upp på luciapokalen? jag vill enbart vara med för att visa upp att det finns unga som satsar inom bodybuilding också vill jag veta hur bra form jag är. Jag fyller 17 den första februariF*n jag tycker det är en svin bra inställning, om du vill tävla och kämpa så klart som f*n att du ska göra det! Jag är inte den som klappar rygg ofta men kör hårt!
21 september, 2009 at 12:10 #610760Anonym anvandareMemberPontus_H wrote:F*n jag tycker det är en svin bra inställning, om du vill tävla och kämpa så klart som f*n att du ska göra det! Jag är inte den som klappar rygg ofta men kör hårt!Håller med.
Samtidigt tycker jag att det är korkat att utsätta sig för en tävlingsdiet så tidigt – gud vet vad för grejer i hans naturliga utveckling som kan må dåligt av att pressa sig så snuskigt hårt. Sen förstår jag inte grejen med att ställa upp på t.ex. LP när man väger 66kg i det skedet. Vad kan han väga in på hård? 58?
Jag tror bara att han kommer att må dåligt av det. Vara minst på line osv. osv. gör att iaf jag tycker att poängen med att tävla försvinner lite. Det är synd att Ahlströmertrofén blev vad det blev, för det hade kunnat vara världens läge för en sån här kille som bara vill kliva upp på scenen och synas.
Men om det är så som du säger, att du bara vill upp och härja, ställa till med lite rabalder samt slå ett slag för ankdammens nästa generation – KÖR! :up:
23 september, 2009 at 22:24 #610761Anonym anvandareMemberOkej tack för alla åsikter och kritik Ah många säger att jag är ung än men dom säger att dom inte har sett någon i den formen som jag är i. trotts min ringa ålder jag tycker att sverige har alldeles för stora krav. Som sagt i sverige är ju inte bodybuilding så stort. Men är det så att man måste oftast ha meriter för att få sponsor här i sverige ?
24 september, 2009 at 12:39 #610762Anonym anvandareMemberPontus_H wrote:F*n jag tycker det är en svin bra inställning, om du vill tävla och kämpa så klart som f*n att du ska göra det! Jag är inte den som klappar rygg ofta men kör hårt!Håller med, tummen upp:emo-thumb
24 september, 2009 at 12:47 #610763Anonym anvandareMemberTycker det e skit bra/kul att du vill tävla. Samtidigt tråkigt att dom nya tävlingarna får så hög standard efter 1år. Om man ser det ur ren nybörjar vinkel.
24 september, 2009 at 13:21 #610764Anonym anvandareMemberfiiillee wrote:Okej tack för alla åsikter och kritik Ah många säger att jag är ung än men dom säger att dom inte har sett någon i den formen som jag är i. trotts min ringa ålder jag tycker att sverige har alldeles för stora krav. Som sagt i sverige är ju inte bodybuilding så stort. Men är det så att man måste oftast ha meriter för att få sponsor här i sverige ?Sverige är ett land där alla är bäst. Vet bäst och vill visa att de är bättre än dig. Därför vågar ingen tävla innan dom i sina ögon är bäst. Därför finns det få som vågar. De är rädda att det ska snackas skit och tryckas ner. Bryt gärna den trenden.
Ja då sporten som skrivet inte är någon stor sport så är det så. Det är heller ingen bland allmänheten väl ansedd sport. Då tanken med sponsring från ett företags sida är, att sprida företagets namn på ett positivt och gynnade sätt. Så är det heller inte många som väljer att synas och marknadsförra med en sport, förknippad och belagd med ryktet denna sport faktiskt är. Dessutom är de företag som verkar inom den nämnda branschen ofta väldigt ekonomiskt begränsade.
En sponsring är dessutom nästan alltid bara lite rabbat och en t-shirt så jag tror du klarar dig kör hårt.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.