Mickes motivationstråd för framtida satsningar

Home Forums Medlemsbilder Mickes motivationstråd för framtida satsningar

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 136 through 150 (of 1,384 total)
  • Author

Armarna var som ballonger vid dagens armpass o pumpen styrkan och motivationen var på topp ;)
    Har kommit in i ett riktigt flyt i min träning just nu och allt verka gå bra när jag tränar det och hoppas det fortsätter lika dant nästa vecka.
    I bänkpress med smalt grepp för tricepsen gjorde jag ganska lätt 10-12 reps på 135 kg så jag höjde till 145 kg för att pröva hur det kändes och lyckades göra 6-7 reps och riktigt strikta var dem med och jag gjorde det utan problem och den vikten har jag aldrig kört på tidigare i den övningen så det kändes extra roligt att det gick bra att göra det i dag:yahoo:
    Ligger ganska lågt på kolhydraterna nu(Ca 100-150 gram om dagen) för vill slipa formen lite hela tiden framöver men tänker inte stressa fram något utan tar det sakta o säkert mot målet:ph34r:
    Slänger med en bild från dagens pass för det är ju en bild tråd ööööö

Var ganska ensam på gymet idag fan har alla vilodag bara för det är midsommar :what:
    Inte jag i alla fall fast det blev förmiddags träning och det är man inte van vid men armar går bra att träna då vid den tiden:bb:

Grymt!

Grymt att träna på så hårt trots det låga kolisintaget, hur mycket fett och protte skopar du i dig då?

Bra bild, men jag tycker inte att dina pecs och armar riktigt kommer till sin rätta där!

mickebodyb wrote:
    Var ganska ensam på gymet idag fan har alla vilodag bara för det är midsommar :what:
    Inte jag i alla fall fast det blev förmiddags träning och det är man inte van vid men armar går bra att träna då vid den tiden:bb:
    LarsK wrote:
    Grymt!

Grymt att träna på så hårt trots det låga kolisintaget, hur mycket fett och protte skopar du i dig då?

Minst 60 gram fett och mellan300-400 gram protein och detta är ju när jag inte gör en tävlingsdeff då det kan bli lite annorlunda fördelning:up:

HenkeThePeak wrote:
    Bra bild, men jag tycker inte att dina pecs och armar riktigt kommer till sin rätta där!

Bilden är inte tagen med tanken att jag ska visa mitt bröst o armar på det bästa sätt jag kan utan är igentligen tagen för min egen del så att jag kan kolla om min fysik jämnar ut sig dvs att överkropp o ben ser ut att höra i hop och om jag gjort framsteg när det gäller den biten.
    Och att mitt bröst o armar är några av mina bättre muskelgrupper vet jag om och fotar inte så ofta dem för att kolla hur de ser ut eller om de har förbättrat sig för det gör de ganska lätt.
    Utan jag lägger mer energi och försöker hitta lösningar på hur jag ska förbättra det som är sämre istället:up:

Tjena Micke, var ett tag sedan jag bytte några ord med dej. Kul att se att du fortfarande delar med dej av all din inspiration, imponerande. Har följt tråden på det andra forumet lite från och till och det är skoj att se att du får så mycket cred. Jag lade ned träningen helt i september förra året och började köra igen nu i februari eller mars, minns inte riktigt. Har dock kommit igång hyfsat bra nu, vikten var nere på 86 kg ett tag :) nu lite mer sunda 93-95 i magruteform. Tränar inte med samma inriktning på styrka nu längre, det slet för mycket helt enkelt, håller med om mycket du säger i den här tråden angående styrka/flex/volym. Riktigt tung styrketräning med syfte till tävling eller recordbreaking är äventyrligt att kasta sig in i utan överseende av någon som verkligen kan det där, det är lätt att överbelasta när man vecka efter vecka dundrar på med tunga mark och böj, något jag blev varse om och som alltså resulterade i nästan ett halvårs uppehåll, man vet att man är övertränad när man inte orkar gå och handla utan att planera det en eller två dagar i förväg :) . Nåväl, önskar dej fortsatt lycka till i din satsning, kanske inte omöjligt att jag kan få med mej Oskar ned till Ljungby även denna sommar för ett litet pass, vi får se hursomhelst så kommer jag att följa din tråd, mkt inspirerande. :up:

Mattias (LomasExhale) wrote:
    Tjena Micke, var ett tag sedan jag bytte några ord med dej. Kul att se att du fortfarande delar med dej av all din inspiration, imponerande. Har följt tråden på det andra forumet lite från och till och det är skoj att se att du får så mycket cred. Jag lade ned träningen helt i september förra året och började köra igen nu i februari eller mars, minns inte riktigt. Har dock kommit igång hyfsat bra nu, vikten var nere på 86 kg ett tag :) nu lite mer sunda 93-95 i magruteform. Tränar inte med samma inriktning på styrka nu längre, det slet för mycket helt enkelt, håller med om mycket du säger i den här tråden angående styrka/flex/volym. Riktigt tung styrketräning med syfte till tävling eller recordbreaking är äventyrligt att kasta sig in i utan överseende av någon som verkligen kan det där, det är lätt att överbelasta när man vecka efter vecka dundrar på med tunga mark och böj, något jag blev varse om och som alltså resulterade i nästan ett halvårs uppehåll, man vet att man är övertränad när man inte orkar gå och handla utan att planera det en eller två dagar i förväg :) . Nåväl, önskar dej fortsatt lycka till i din satsning, kanske inte omöjligt att jag kan få med mej Oskar ned till Ljungby även denna sommar för ett litet pass, vi får se hursomhelst så kommer jag att följa din tråd, mkt inspirerande.

Roligt att se att du är tillbaka igen Lomas:up:
    Tung träning kan vara väldigt roligt att köra och allar helst med lite ostrikt utförande för då kan man andvända super tunga vikter men allt har ett pris och ofta tar man allt för långt och det som kändes så bra när man började med det känns inte alls bra längre varken psykiskt eller i muskel fästen o leder.
    Och vissa kroppstyper är mindre lämpade för sån träning och min är en sådan då jag från grunden är väldigt smal med smala leder fast jag kör så tungt det går men inte i bekostnad på utförandet.
    Ni är givetvis välkommna till ljungby för att träna och det är alltid roligt när det kommer lite nytt folk till gymet tycker jag:emo-thumb

Veckan som gått har fungerat bra och jag har gjort ganska mycket kardio och det har faktiskt inte varit tråkigt heller hmm är inte förtjust i kardio träning men det är ett illa måste tror jag för det går nog inte bara att lyfta vikter:what:
    En bild från dagens träning:ike:

Gött du håller samma goa form nu nisse :) .. ge tusan i att bulka upp dig igen!

// Adio

Kände mig fyllig idag och det kanske inte är så konstigt för jag unnade mig 2 st kolhydrats drickor under eftermiddagen och det var ju 200 gram kolhydrater extra mot vad det brukar vara och det är mycket för mig.
    Körde ett väldigt långt pass med i dag när energin var bra(Vader ,axlar,armar)
    Och börjar faktiskt hitta min triceps bra och det börjar närma sig känslan jag har i biceps och jag jobbar mycket med min insida triceps.
    Jag maler på med vaderna med och de har faktiskt växt mått maässigt trots att jag blivit hårdare i kroppen så det verkar funka ganska bra den träningen jag kör för dem.
    Postar en bild till och kämpar vidare nästa vecka men i morgon blir det liseberg i göteborg med ungarna och vila fast det hade varit roligt att träna på Exhale gym och få lite motivation för där är väl en massa riktigt bra byggare som tränar där tror jag och när man för en gångs skull är i Göteborg vore det riktigt roligt att köra ett pass där men får väl bli ett nästa gång istället:(

Laesk wrote:
    Gött du håller samma goa form nu nisse :) .. ge tusan i att bulka upp dig igen!

// Adio

Ska jag inta och den enda bulk som ska på kroppen är ren muskelmassa och jag har nog ökat den lite tror jag för vikten ligger på 112 kg och har aldrig tidigare varit så här hård på denna vikten :D
    Men jag kommer förbättra formen o ta bort lite fett hela tiden framöver:up:

qw

Det har varit några pissveckor för min del för jag sträckte mig i nacken och det har påverkat min träning negativt och det är inte bra jäääääävvvvlllaaaaaaa skit med :(
    Men nu är det bra igen och jag går på full rulle igen.
    Tråkigt med motgångar när det går bättre än någon sin tidigare men man får vara glad att det gick över snabbt.
    Träningen gick bra idag i alla fall o man får vara nöjd och det är bara att slita vidare:ike:

Bilderna som jag tog idag blev piss men slänger upp ett par en ändå:|

Viewing 15 posts - 136 through 150 (of 1,384 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.