Home › Forums › Medlemsbilder › Mickes motivationstråd för framtida satsningar
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
17 februari, 2006 at 22:42 #438727Anonym anvandareMemberErasmusina wrote:Jaså?! Då är ju följdfrågan var det otippade smeknamnet Micke kommer ifrån?
*nyfiken i en strut*
På bb när jag föddes var det någon sköterska som tyckte jag liknade en seriefigur eller nått troll eller dyligt som heter Micke men jag minns inte exakt och det har hängt med sen då och nu kallar de flesta mig micke och det är det jag lyssnar till och mitt riktiga namn andvänds bara när jag skriver under papper o liknande och jag kunde nog lika gärna byta namn till micke då det är det jag andvänder och alla säger till mig:)
19 februari, 2006 at 21:01 #438728Anonym anvandareMemberDiggar din fysik Micke!!! Ser ut som om du har en fruktansvärt smal midja på bilderna från tävlingen och bra armar o rygg! (Y)
20 februari, 2006 at 23:23 #438729Anonym anvandareMembermackan88 wrote:Diggar din fysik Micke!!! Ser ut som om du har en fruktansvärt smal midja på bilderna från tävlingen och bra armar o rygg! (Y)Tack Mackan:up:
Har nog ganska smal midja tror jag men var väldigt smal när jag började träna så det ligger väl genetik bakom det men ska försöka hålla den smal fortsättningsvis med (var nog under 70 cm på sista veckan innan tävling)
Mina armar är stora måttmässigt tror jag men inte utsende mässigt men jag jobbar på det och försöker jämna ut hela min fysik på ett sätt som jag aldrig har gjort tidigare och märker förbättringar på mina svagheter.
Tror själv att bröst axlar armar är starka muskel grupper med men tappade mycket av fylligheten, Speciellt i bröst axlar på tävlingen tror jag:up:24 april, 2006 at 00:31 #438730Anonym anvandareMemberHar börjat köra hårdare igen och kommer nu att lägga mycket energi på mina svagheter och har redan förbättrat mina vader och ben rejält både mått mässigt och utsende mässigt tror jag trots halvfart i träning och att jag ätit lite halv kass och dagens benpass gick riktigt bra och här en bild på benen fast bilderna blev lite dåliga för det var mörkt i gymet men får duga ändå he he:|
24 april, 2006 at 00:32 #438731Anonym anvandareMembertar väl en framifrån med:ike:
24 april, 2006 at 00:35 #438732Anonym anvandareMemberVikten är lite för mycket och formen kass men ska bli bättre hoppas jag ha ha:o
24 april, 2006 at 00:42 #438733Anonym anvandareMemberArmarna är kvar och har faktiskt blivit större de med trots att jag tränat dem mindre än vanligt(52 cm var de när jag mätte dem på gymet i dag) fast det kanske bara är att de blivit fetare ööööö
Hade ingen bild på dem så tog en här hemma och det får bli sista för i kväll för sover man inte så växer man ju inte säger dem he he:nono:24 april, 2006 at 06:41 #438734Anonym anvandareMemberGrymma armar, helst biccarna :up:
24 april, 2006 at 20:46 #438735Anonym anvandareMemberOtur å stå tätt intill Jansson på linen! ,…aa du vet att du är en vinnare i mina ögon Nisse, det här kan bara bli bättre så ser fram emot nästa gång det beger sej!
Kör hårt nu! :up:
24 april, 2006 at 21:15 #438736Anonym anvandareMemberLindmark wrote:Grymma armar, helst biccarna :up:Tack så mycket lindmark:)
Fast jag är inte nöjd med dem själv för de är bara stora när man mäter dem med måttband och utsende mässigt är det sämre tror jag men jobbar mycket på att förbättra min insida triceps och att få bättre topp på bicepsen vilket skulle göra att de ser större ut tror jag:ike:
Har slagit vad med grabben att de ska vara minst 55 cm nästa år vid den här tiden och det ska ju inte vara fett då ha ha undrar om jag klarar det eeehhhhh:|24 april, 2006 at 21:30 #438737Anonym anvandareMemberRipper wrote:Otur å stå tätt intill Jansson på linen! ,…aa du vet att du är en vinnare i mina ögon Nisse, det här kan bara bli bättre så ser fram emot nästa gång det beger sej!Kör hårt nu! :up:
Tyckte det var tur för mig att stå jämte någon som var så mycket bättre än mig själv för det visade vad som var dåligt i min fysik och vilket som var bra och det har jag nytta av i min nästa satsning tror jag och det ser jag bara som mycket posetivt.
Sen kan jag väl samtidigt konstater att de spelar nog ingen större roll vilken tävling man satsar på då det inte verkar vara så stor klass skillnad på de som ställer upp i de olika tävlingarna och i mina ögon är nog Henrik redan en utav de bästa i sverige och fortsätter han utvecklas på samma sätt framöver blir han livsfarlig på sin nästa tävling vilken det än blir:worship:
Och jag hoppas du har rätt när du säger att det bara kan bli bättre nästa gång för mig men mycket har jag att lära när det gäller att kunna posera och hur man gör den sista veckan he he.
Träningen är nog det jag har riktigt bra koll på och vet vad som fungerar för mig så mer muskler ska det finnas nästa gång i alla fall tror jag :emo-thumb29 april, 2006 at 11:51 #438738Anonym anvandareMemberHar varit en bra träningsvecka och jag känner att det går lite bättre och bättre hela tiden och det är ju bra när det är så
Min träning blir konstigare och mer mer olik det sätt som folk vanligtvis tränar på men jag märker att det funkar bra för mig att träna så som jag gör och då är det lika bra att fortsätta så tror jag:ike:
Postar här en bild från igår :bb:29 april, 2006 at 11:56 #438739Anonym anvandareMemberEfter 6 dagars träning blir det vila idag och lite mer mat tror jag men den biten får inte överdrivas längre för vill ju bli lite hårdare i kroppen igen och lite har nog gått bort denna veckan men tänker inte stressa fram hårdhet för jag vill ju öka min muskelmassa med öööööö
Tar en bild till:bb3:29 april, 2006 at 16:07 #438740Anonym anvandareMemberdu ser betydligt smalare ut i ansiktet än sist du var off. väger du mindre än din förra off form?
30 april, 2006 at 16:11 #438741Anonym anvandareMemberWarrior wrote:Hur lång är du Micke? Gissar på runt 195? Kanske även mer?Vad var det du gjorde för att tappa 10kg den sista veckan? Låter hel skumt, speciellt med tanke på att du inte hade 10kg att tappa endå.
Jga tycker du har bra fysik men att du bör slipa på din posering… du visar dig själv inte så bra som du egentligen är. Min åsikt iafall.
Vad ligger vikten på nu? Hur långt ungefär från tävlings-vikt är det?
Tycker du borde försöka komma upp runt 115-120kg iafall på scen med din längd. Visst det är svårt som satan, men det lär se snyggt ut.
Du verkar ha gjort riktigt bra framsteg på benen sedan sist!!!
Jag tycker du borde lägga på mera massa främst på trapsen, ytre-triceps, yttre axlarna (kanske), tjocklek på ryggen, vaderna och rumpan. Tycker dina biceps över-mannar tricepsen som bör vara större än bicepsen. Samtidigt ser det koolare ut med stora triceps från sid-poseringar och baksidan. Visst sällan någon tycker man bör träna rumpa då det inte bedöms, men det ger iafall en an look om det är i storleks-ordning med andra muskler. Samt att midjan ser mindre ut från sidan iafall. Yttre-axlar kanske poppar upp mycket bättre när du deffar ner dig ordentligt. Och trapsen kommer jämna ut din enorma övre-fysik ännu mer.
Kör hårt!
/Warrior
Ska försöka svara på dina frågor och samtidigt lägga min åsikt om hur vida jag tycker du har rätt eller fel i det du skriver och jag kan säga att en del har du rätt i tror jag men i annat har du fel tror jag
1 Min längd har du helt fel i den är 187cm.
2 Tappade säkert 10 kilo vatten från musklerna så de blev bara platta och tappade sin fyllighet och det vatten som fanns mellan hud o muskel var redan borta(och det var 14.4 kg jag gick ner sista 7 dagarna innan tävling)
3 min posering är piss det har du rätt i och jag måste bli bättre på det men att jag höll på att svimma och mådde så in i helvetes dåligt gjorde inte den bättre om man säger som så.
4 Min vikt nu är ca 113kg och det är 21,4 kg mer än invägningsvikten.
5 115-120 kg på scen är inte realistigt för mig i dagsläget tror jag men 102kg-105 kg är realistigt och det kommer jag klara ganska lätt tror jag nästa gång och det är inte omöjligt att se bra ut på en sådan vikt med min längd utan kolla på Arnold tex 187cm 105 kg när han var som bäst fast tro nu inte att jag jämför mig med honom eller tror att jag är lika bra som han he he utan ville bara visa att vikt är inte allt.
6 Mina ben är mycket bättre redan tror jag så där har du nog rätt.
7 Trapsen inte dåliga enligt mig själv.
Yttre triceps inte dålig heller tycker jag men därimot min insida triceps.
Axlar yttre del inte dåliga heller nog bland det bättre jag har tillsammans med bröst o biceps.
Vader rumpa är kass det håller jag med om men ger dem mycket stryk med utfall och diverse vadpress övningar mm väldigt ofta.
8 Skickar med lite mer bilder så du kan kolla vad jag menar och kanske får vi en mer likvärdig uppfattning om mina svagheter då.
Först ett par som visar min rygg från tävlingen. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.