Home › Forums › Medlemsbilder › Mickes motivationstråd för framtida satsningar
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
30 april, 2006 at 16:13 #438742Anonym anvandareMember
En till på rygg:emo-thumb
30 april, 2006 at 16:16 #438743Anonym anvandareMemberOch en till från gymet och jag tycker inte tjockleken är dålig i allafall och inte axlar heller men kanske har jag fel:
30 april, 2006 at 16:18 #438744Anonym anvandareMemberTar en på trapsen med och tycker inte de är dåliga heller tror jag:(
30 april, 2006 at 16:24 #438745Anonym anvandareMemberBlir ochså ledsen när du säger att min deff var dålig:(
Tyckte själv den var ganska bra kanske därför jag är så glad här he he:ike:
Fick ochså mycket beröm för den av många på tävlingen hmmm konstigt:what:30 april, 2006 at 16:26 #438746Anonym anvandareMemberSammy wrote:du ser betydligt smalare ut i ansiktet än sist du var off. väger du mindre än din förra off form?Just nu väger jag mindre än vad jag gjort som mest off vilket är 124 kg och nu är det ca 113 kg:up:
30 april, 2006 at 17:39 #438747Anonym anvandareMemberWarrior wrote:Tjena, MickeBodyB!Tack för du svarat så utförligt.
Jo du har rätt det var svårt att bedömma för mig alltså med enbart en side-chest bild.
Hela din fysik är ju enormt bra… bara vetskapen om att du är 187cm och har packat på dig så mycket massa är ju beundrans-värt!
Jag vet inte om det var jag som sa att du hade dåligt deff? För jag tyckte du hade riktigt bra deff. Mycket fanns det inte att skala bort mer. Tyckte bara det var konstigt att du tappa så mycket vikt sista veckan.
Sedan när jag säger att jag tycker du skall jobba på någon muskel-grupp så betyder det inte att den är dålig utan bara att hela fysiken skulle se bättre ut om dom musklerna var ännu större. Många utav dina muskel-grupper är ju grymt bra redan! Själv är jag ingen expert heller utan tänker bara hur det vore finast rent estetiskt Micke. Domare är väl lite mer strukturerade i sin bedömning och som du vet kollar främst efter svagheter och inte efter det som är bra när man skall upp på SM osv. Tex så har du bland dom bästa bröst-musklerna jag sätt på någon Svensk.
Arnold vägde iförsig in på 245lbs, nästan 110kg 1975… och nästan 115kg 1974. Han vägde som du säger in på 105kg 1980.
Idag är det lite annorlunda bland proffsen där dom vill få sina ben och bli så stora som möjligt, förr så hade man rätt mycket mindre ben i jämförelse med överkropp. Och jag tyckte det var snyggare så. Därför föreslog jag att du bara skulle lägga fokus på över-kroppen och vaderna, då dina lår hade växt till sig ordentligt.
Micke det hela är egentligen bara mina egna åsikter… du klår mig och egentligen de flesta utav dagens bodybuilders på en tävling. Så du skall inte tro du inte är bra på något sätt.
/Warrior
Tror jag förstår hur du menar:up:
30 april, 2006 at 18:05 #438748Anonym anvandareMemberwarrior har fel på vikterna, kolla på pumping iron….
30 april, 2006 at 18:32 #438749Anonym anvandareMemberMicke: Tycker du var i bra form, både muskulärt och defenitionsmässigt. Skulle gått fram o hälsat på dig på Lucia, men du såg inte så jäkla färsk ut (Antagligen en illasinnad kombo av lite vatten och kronisk trötthet ?) så jag besparade dig det Ser bra ut micke, kör hårt!
Mvh Calle Sirén30 april, 2006 at 22:15 #438750Anonym anvandareMemberCalle Sirén wrote:Micke: Tycker du var i bra form, både muskulärt och defenitionsmässigt. Skulle gått fram o hälsat på dig på Lucia, men du såg inte så jäkla färsk ut (Antagligen en illasinnad kombo av lite vatten och kronisk trötthet ?) så jag besparade dig det Ser bra ut micke, kör hårt!
Mvh Calle SirénTack Calle.
Kom gärna fram å hälsa nästa gång för det tycker jag bara är trevligt.
Och det är helt rätt jag var inte färsk he he för jag var helt uttorkad och missbedömde hur lång tid det tar att fylla upp sig efter en tömning och märkte att det inte räckte att fylla på med kolhydrater kvällen innan när man tömt sig i 7 dagar he he.
Men det kan nog bara bli bättre nästa gång och är sugen på en nästa gång redan och vill göra bättre från mig då.
Och köra hårt ska jag och gjorde det redan i kväll med ett benpass heta duga.
Det blev knäböj 1set på 135 kg och ett på 170 kg och det är inte roligt att köra böj utan pass men å andra sidan så måste man ju få upp skiten då det inte finns något val.
Sen blev det benpress 1 set med 350 kg och ett med 410 kg.
Efter det blev det utfall går halva gymet med ett par 20 kg hantlar mm gillar den övningen;)
Sen blev det 1 set sittande,Stående,liggande legcurl.
Och avslutade med ett set benspark en högrepare på ca 30 reps:drinks:
Slänger med en bild för att det är roligt och benen kändes som ballonger med andra ord bra pump fick jag o de är redan möra nu känner jag när jag sitter här o skriver skriver.4 maj, 2006 at 18:20 #438751Anonym anvandareMembermickebodyb wrote:Fattar inte jag heller nu i efterhand men fan vet om det inte är mer världsrekord att gå upp 32,5 kg på 3 veckor efter tävlingen ha ha.
Och jag vill inte tala om hur jag gjorde för då blir jag nog idiotförklarad här på forumet ha ha och frågan är väl om man inte är lite dum i huvet för annars hadde man väl inte pallat med att göra så :whistle:Hehe kul att du har distans :emo-thumb
Träna hårt och lycka till!
Mvh Hammerin
4 maj, 2006 at 19:38 #438752Anonym anvandareMemberChrister Hammerin wrote:Hehe kul att du har distans :emo-thumbTräna hårt och lycka till!
Mvh Hammerin
Försöker att ha distans men det är inte alltid så lätt när man samtidigt vill bli så bra som möjligt för då är det lätt att det skenar och man blir alldeles för fanatisk i allt man gör och då märker man kanske inte alltid när det gått för långt men ska försöka hålla fötterna på jorden fortsättningsvis med hoppas jag he he:D
Är det du på avartar bilden vilken jag tar för givet så ser det mycket bra ut och din träning verkar funka bra:up:4 maj, 2006 at 19:44 #438753Anonym anvandareMemberDu ser ut hålla bra form om man jämför med hur du såg ut innan du började deffa för Lucia. Det kommer nog att gynna dig till nästkommande satsningar. Hoppas träningen går framåt!
mvh Boven
4 maj, 2006 at 19:51 #438754Anonym anvandareMembermickebodyb wrote:När jag startade dieten till lucia var jag så här fet hmmm hoppas jag aldrig blir så fet igen:oFan jag som gillade den där formen också :p
Armarna såg riiiktigt brutala ut, när tänkte du tävla nästa gång ?4 maj, 2006 at 21:16 #438755Anonym anvandareMemberBoven wrote:Du ser ut hålla bra form om man jämför med hur du såg ut innan du började deffa för Lucia. Det kommer nog att gynna dig till nästkommande satsningar. Hoppas träningen går framåt!mvh Boven
Mitt mål nu är att sakta komma ner till en vikt som ligger ca 6-7 kg över min nästa tänkta invägningsvikt fast stressar inte för att komma ner till det utan vill samtidigt försöka öka min muskelmassa hela tiden samtidigt som jag närmar mig mitt mål.
Och jag tror som du att det gynnar en satsning om man gör så och för mig är det bra att ligga på en sådan vikt för då kan jag göra en tävlings satsning med kort varsel om jag skulle vilja det och det passar mig bra tror jag:D
Numera är min träning mer tävlings inriktad gentimot vad den varit innan och jag gör allt för att få jämnhet och för att alla muskler ska vara jämnt utvecklade och förut så kunde träning vara mer inriktad på att vara stark i vissa övningar och om övning tog bra var inte så viktigt utan att man kunde hiva asa tunga vikter var viktigare för mig och mitt ego kanske jag ska jag säga ha ha:o
Försöker fortfarande köra tungt men aldrig utan känsla i den musklen jag avser att träna.
Min träning börjar gå mycket bra och jag känner ökningar både styrkemässigt och mått mässigt i musklerna i alla mina svagheter och tror jag kommer förbättra mig riktigt mycket framöver och hoppas allt går som jag vill framöver så får vi se vad jag kan visa upp nästa gång det är dax:up:4 maj, 2006 at 21:19 #438756Anonym anvandareMemberkiivisch wrote:Fan jag som gillade den där formen också :p
Armarna såg riiiktigt brutala ut, när tänkte du tävla nästa gång ?Formen va inte bra men armarna var stora och ganska starka tror jag och jag hoppas kunna få lika stora armar igen snart fast hårda då ha ha;)
Har planer men håller det för mig själv tills det är bestämt till 100% att det blir så:ph34r: -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.