Mickes motivationstråd för framtida satsningar

Home Forums Medlemsbilder Mickes motivationstråd för framtida satsningar

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 1,384 total)
  • Author
    mickebodyb wrote:
    Formen va inte bra men armarna var stora och ganska starka tror jag och jag hoppas kunna få lika stora armar igen snart fast hårda då ha ha;)
    Har planer men håller det för mig själv tills det är bestämt till 100% att det blir så:ph34r:

hehe joo det såklart, jasså ? spännande :p
    hur gammal är du nu btw?

kiivisch wrote:
    hehe joo det såklart, jasså ? spännande :p
    hur gammal är du nu btw?

Har precis fyllt 40 år men fattar inte det själv:|

mickebodyb wrote:

Micke, vad är det för åldersgräns för att tävla i master klassen? (eller vad den heter för ”veterans” :D )

mickebodyb wrote:

Det visar bara att det aldrig är för sent att ha tävlingsplaner. Jag tycker det såg bra ut på scenen, Micke. Det som ligger dig i fatet är ju just din längd vilket gör det nästan omöjligt att se riktigt ”packad” ut. Symmetrin tycker jag dock inte det är nåt fel på alls. Dubbelbiceps bakifrån skulle jag nog säga såg bäst ut. Bra armar, och köttig rygg. Sen att vattentömningen gick lite överstyr är ju något du kan ordna till nästa gång.

mickebodyb wrote:
    Mitt mål nu är att sakta komma ner till en vikt som ligger ca 6-7 kg över min nästa tänkta invägningsvikt fast stressar inte för att komma ner till det utan vill samtidigt försöka öka min muskelmassa hela tiden samtidigt som jag närmar mig mitt mål.

Det verkar som en vettig inställning. Jag tror att det skulle vara väldigt jobbigt psykiskt för dig att köra igång en sådär lång diet än en gång. Bättre att gå in och köra 7-8veckor stenhårt eller nånting. Kul att träningen går bra! Man behöver ju faktiskt inte äta allt man ser för att öka.

Salus wrote:
    Micke, vad är det för åldersgräns för att tävla i master klassen? (eller vad den heter för ”veterans” :D )

Tror det är 40 år men vet inte säkert för har faktiskt inte tänkt tävla i den klassen utan vill gå i senior klassen nästa gång med och få så bra motstånd som möjligt för det motiverar mig mer att prestera så mycket jag själv kan genom att tänka så:|
    Därmed inte sagt att de är dåliga veteranerna utan tvärtom men senior klasserna brukar vara bättre och ofta är där fler deltagare vilket jag tycker är bättre och för mig är det inte viktigt att ta en medalj utan kommer hellre på en lägre placering och kanske ändå har kunnat slå någon som är riktigt bra.
    Vill visserligen gärna vinna någon tävling men då ska det helst vara med så bra motstånd som möjligt för då skulle det kännas bättre för mig tror jag.
    Men jag kanske ändrar mig man vet aldrig:ike:

Jacksatan wrote:
    Det visar bara att det aldrig är för sent att ha tävlingsplaner. Jag tycker det såg bra ut på scenen, Micke. Det som ligger dig i fatet är ju just din längd vilket gör det nästan omöjligt att se riktigt ”packad” ut. Symmetrin tycker jag dock inte det är nåt fel på alls. Dubbelbiceps bakifrån skulle jag nog säga såg bäst ut. Bra armar, och köttig rygg. Sen att vattentömningen gick lite överstyr är ju något du kan ordna till nästa gång.

Du har rätt i det du skriver tror jag och jag jobbar hårt nu för att öka min muskelvolym nu och hoppas kunna väga in på mycket mer än förra gången om det blir en sådan he he:nod
    Slänger med en bild från fredags passet som gick riktigt bra:buttrock:

Jacksatan wrote:
    Det verkar som en vettig inställning. Jag tror att det skulle vara väldigt jobbigt psykiskt för dig att köra igång en sådär lång diet än en gång. Bättre att gå in och köra 7-8veckor stenhårt eller nånting. Kul att träningen går bra! Man behöver ju faktiskt inte äta allt man ser för att öka.

Tror du har rätt här med faktiskt:emo-thumb
    Tar en bild till och fortsätter att jobba vidare:ike:

Grymma resultat!:up:

Blir nyfiken- Hur tränar du?:)

johfel wrote:
    Grymma resultat!:up:

Blir nyfiken- Hur tränar du?:)

Få set 1-2 st max i varje övning.
    2 Muskel grupper kan bli tränade upp till 4 gånger per vecka.
    3Ligger hela tiden i belastningsläge i hela setet och ingen vila mitt i setet utan är i rörelse hela tiden utan att låsa ut i rörelsen.
    4 kör i stort set inga maskin övningar.
    5 tänker känsla reps vikt i den ordningen.
    6 kan köra upp till 4-5 muskel grupper på en träningsdag.
    Detta är det grundlägande men är svårt att förklara utan att skriva en hel uppsats tror jag.
    Här är ett exempel på ett benpass.
    Knäböj 1set på 135 kg och ett på 170 kg och det är inte roligt att köra böj utan pass men å andra sidan så måste man ju få upp skiten då det inte finns något val.
    Sen kan det bliva benpress 1 set med 350 kg och ett med 410 kg.
    Efter det blir det utfall går halva gymet med ett par 20 kg hantlar mm gillar den övningen
    Sen kan det vara 1 set sittande,Stående,liggande legcurl.
    Och avslutade med ett set benspark en högrepare på ca 30 reps .
    Detta är bara ett exempel på ett benpass men det kan se helt anurlunda ut med men i det stora hela är det så här jag tränar och det är liknade på andra muskel grupper med och jag tror mer på kvalitet än kvantitet i träningen och har märkt att det fungerar bättre för mig så:emo-thumb
    Sitter o laddar för ett benpass nu men kanske blir det lite marklyft i detta passet med he he för brukar köra det i hop med benen i bland;)

mickebodyb wrote:
    Tror det är 40 år men vet inte säkert för har faktiskt inte tänkt tävla i den klassen utan vill gå i senior klassen nästa gång med och få så bra motstånd som möjligt för det motiverar mig mer att prestera så mycket jag själv kan genom att tänka så:|
    Därmed inte sagt att de är dåliga veteranerna utan tvärtom men senior klasserna brukar vara bättre och ofta är där fler deltagare vilket jag tycker är bättre och för mig är det inte viktigt att ta en medalj utan kommer hellre på en lägre placering och kanske ändå har kunnat slå någon som är riktigt bra.
    Vill visserligen gärna vinna någon tävling men då ska det helst vara med så bra motstånd som möjligt för då skulle det kännas bättre för mig tror jag.
    Men jag kanske ändrar mig man vet aldrig:ike:

40 år är rätt uppfattat, men egentligen vill jag bara säga:
    Vilken skön inställning! Kanon att någon har den känslan idag, när allt för många vill ha egna varianter av grenar, bara för att få vinna en buckla. Heder år Nylander!

mickebodyb wrote:
    Få set 1-2 st max i varje övning.
    2 Muskel grupper kan bli tränade upp till 4 gånger per vecka.
    3Ligger hela tiden i belastningsläge i hela setet och ingen vila mitt i setet utan är i rörelse hela tiden utan att låsa ut i rörelsen.
    4 kör i stort set inga maskin övningar.
    5 tänker känsla reps vikt i den ordningen.
    6 kan köra upp till 4-5 muskel grupper på en träningsdag.
    Detta är det grundlägande men är svårt att förklara utan att skriva en hel uppsats tror jag.
    Här är ett exempel på ett benpass.
    Knäböj 1set på 135 kg och ett på 170 kg och det är inte roligt att köra böj utan pass men å andra sidan så måste man ju få upp skiten då det inte finns något val.
    Sen kan det bliva benpress 1 set med 350 kg och ett med 410 kg.
    Efter det blir det utfall går halva gymet med ett par 20 kg hantlar mm gillar den övningen
    Sen kan det vara 1 set sittande,Stående,liggande legcurl.
    Och avslutade med ett set benspark en högrepare på ca 30 reps .
    Detta är bara ett exempel på ett benpass men det kan se helt anurlunda ut med men i det stora hela är det så här jag tränar och det är liknade på andra muskel grupper med och jag tror mer på kvalitet än kvantitet i träningen och har märkt att det fungerar bättre för mig så:emo-thumb
    Sitter o laddar för ett benpass nu men kanske blir det lite marklyft i detta passet med he he för brukar köra det i hop med benen i bland;)

Tackar för infon!

Janpeter Sangborn wrote:
    40 år är rätt uppfattat, men egentligen vill jag bara säga:
    Vilken skön inställning! Kanon att någon har den känslan idag, när allt för många vill ha egna varianter av grenar, bara för att få vinna en buckla. Heder år Nylander!

Roligt att du gillar min inställning till tävling:D
    Men den kanske inte är unik för de flesta vill kanske tävla i första hand för att mäta sig med andra och för att se om de kan hävda sig mot dessa hmm men jag vet ju inte hur andra tänker där men tror det är så i alla fall:what:

Veckan som har gått har varit en bra vecka träningsmässigt tror jag och jag har blivit lite hårdare i kroppen tror jag och allt går som det ska och som jag vill:)
    Tar en bild från dagens träningspass:O

Tar en till:bb:

Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 1,384 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.