Mickes motivationstråd för framtida satsningar

Home Forums Medlemsbilder Mickes motivationstråd för framtida satsningar

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 1,384 total)
  • Author

Körde axlar o armar i dag och märker att styrkan var riktigt bra i press bakom nacken och gjorde ganska lätt ca 15 reps på 110 kg och det brukar va vad det går med 100 kg i vanliga fall och gör mig gla för då har det kanske gått framåt i det:)
    Och det är helt sjukt vilken kontakt jag får i armarna det verkar bara bli bättre o bättre där med fast där har medicinen varit att köra lite lättare och mer koncentrerat än tidigare och det funkar bra för mig tror jag att göra så:ike:
    En bild till från idag:dance:

Vikten ligger fortfarande kvar på 113-114 kg men det känns ändå som jag blivit lite hårdare men kanske är det önske drömmar jag har he he:cry:
    Nu forstsätter laddningen för söndagens pass som blir mark o knäböj tills man gråter men i morgon blir det väl behövlig vila för mig hmmm behöver det känner jag:(
    En sista bild:bb3:

Fan va bra det ser ut och vilka pecs. Vad kör du för metod för de för mina släpar mkt :(

Det ser bra ut micke. Ruskigt imponerande axelpress. :up:

Columbu wrote:
    Fan va bra det ser ut och vilka pecs. Vad kör du för metod för de för mina släpar mkt :(

Kör aldrig flyes maskiner, pecdeck eller några bröstpress maskiner inte heller cable cross eller mycket sällan då dessa inte är bra tycker jag och ofta kan det kännas som de är bra för det känns som man spänner musklerna i dessa men jag tycker man får en dålig belastning i dessa saker.
    Det jag kör är bänkpress, hantelpress,hantel flyes,lutande bänk,dips,och jag kör även mycket övningar med den egna kropps vikten med ett par special handtag och alla övningar med den egna kroppen är skitbra tycker jag hmmm går en dålig myt att det inte skulle vara bra förstår inte varför det är så om man kan göra det så jobbigt att man bara orka så många reps man är ute efter och med dessa övningar har jag en möjlighet att kunna gå ut i ett helvetes sträckläge vilket är mycket bra för utvecklingen av mina bröst:up:

Ogge wrote:
    Det ser bra ut micke. Ruskigt imponerande axelpress. :up:

Tack Ogge har sett i diverse trådar att du börjar komma i riktigt bra form och kanske har du någon tävling i sikte eller????:P
    Du har förbättrat dig rejält sedan du var här i Ljungby med Lomas tror jag för det ser så ut på bilderna jag sett av dig så fortsätt i samma stil så blir det nog riktigt bra det här tror jag:nod

mickebodyb wrote:
    Kör aldrig flyes maskiner, pecdeck eller några bröstpress maskiner inte heller cable cross eller mycket sällan då dessa inte är bra tycker jag och ofta kan det kännas som de är bra för det känns som man spänner musklerna i dessa men jag tycker man får en dålig belastning i dessa saker.
    Det jag kör är bänkpress, hantelpress,hantel flyes,lutande bänk,dips,och jag kör även mycket övningar med den egna kropps vikten med ett par special handtag och alla övningar med den egna kroppen är skitbra tycker jag hmmm går en dålig myt att det inte skulle vara bra förstår inte varför det är så om man kan göra det så jobbigt att man bara orka så många reps man är ute efter och med dessa övningar har jag en möjlighet att kunna gå ut i ett helvetes sträckläge vilket är mycket bra för utvecklingen av mina bröst:up:

Okej tack för tipset. jag kör endast basövningar i min träning men det är bröst och triceps som krånglar och inte lyder mig. Ska testa hantelflyers. Jag tror att det är lite gentisk mina ben, rygg, axlar och biceps växer snabbt men men jag får köra till der ryker tack för tipset igen.:emo-thumb

mickebodyb wrote:
    Tack Ogge har sett i diverse trådar att du börjar komma i riktigt bra form och kanske har du någon tävling i sikte eller????:P
    Du har förbättrat dig rejält sedan du var här i Ljungby med Lomas tror jag för det ser så ut på bilderna jag sett av dig så fortsätt i samma stil så blir det nog riktigt bra det här tror jag:nod

Tack Micke! Ja träningen har gått bra sedan vi var och hälsade på hos dig. Jag hade tänkt köa på sm-kvalet, men eftersom det är inställt så blir det antagligen SM eller DC i AF. Vi får la se hur det går. :)

Warrior wrote:
    Ser rätt mäktigt ut nu Micke. Se till att komma in stenhård på tävlingen så kommer det bli bra tror jag!!

Kör på!

/Warrior

Tack så mycket:up:
    Ska göra så gott jag kan så får vi se vad det räcker till:ike:

Tjena Micke!

Trevligt me en inspirerande tråd, precis va jag behöver:up:
    Tyckte du gjorde en imponerande debut på lucia. Vet hur de känns när man blir för ”torr”, men du visade rejäl fightingspirit.
    Ser ut som du har packat på ännu mera massa. Riktiga ”öststatspattar” grov rygg å brutala armar. (fan, jag får nog börja köra armarna på allvar igen;) )
    Du verkar ha samma recept som jag på armarna, lite lättare å mycke känsla.
    Min erfarenhet e att kroppen svarar ruskigt bra efter en tävlings diet, vad tycker du?
    Lycka till med dina tävlingsplaner:emo-thumb
    Hoppas vi ses on-stage eller off-stage igen!

Mvh / Tobbe K

Ps. Om du hittat nått bra trix för gluttarna å baksida ben så hojta till, jag jobbar envist med dom:| Ds

Tobbe K wrote:
    Tjena Micke!

Trevligt me en inspirerande tråd, precis va jag behöver.
    Tyckte du gjorde en imponerande debut på lucia. Vet hur de känns när man blir för ”torr”, men du visade rejäl fightingspirit.
    Ser ut som du har packat på ännu mera massa. Riktiga ”öststatspattar” grov rygg å brutala armar. (fan, jag får nog börja köra armarna på allvar igen.
    Du verkar ha samma recept som jag på armarna, lite lättare å mycke känsla.
    Min erfarenhet e att kroppen svarar ruskigt bra efter en tävlings diet, vad tycker du?
    Lycka till med dina tävlingsplaner.
    Hoppas vi ses on-stage eller off-stage igen!

Mvh / Tobbe K

Ps. Om du hittat nått bra trix för gluttarna å baksida ben så hojta till, jag jobbar envist med dom:| Ds

Hej Tobbe det var roligt att ha dig som motsånd på min första tävling och jag vet att jag såg dig något år tidigare på Lucian i -90 och redan då blev jag riktigt imponerad av dina armar o axlar och jag kom ihåg att vi pratade om dem i bilen på väg hem från tävlingen och jag tror vi har ganska liknande styrkor och svagheter du jag fast du ger ju intrycket av att se mycket grövre och kompaktare ut än jag.
    Men det är ju inte så konstigt då jag är mycket längre än dig och behöver mycket mer muskler för att se grov o kompakt ut ja med.
    Tyckte du var solklar 2 a efter henrik och du lär ha riktigt bra chans att vinna lucian om du ställer upp där i år tror jag.
    Håller helt o hållet med vad det gäller vikterna på armträningen och jag går mer på känsla nu och det funkar bättre för mig kör tex bicepscurl med stång med ynka 30 kg he he fjantvikter men det funkar och innan körde jag med 100kg ha ha men gick alltid efter regeln ta i tills du skiter ner dig men har märkt de senaste åren att sådan träning ger grundvolym men fruktansvärt dålig flex och utsende på musklerna + att leder o ligament får en hel del stryk så går ifrån det mer o mer i alla muskelgrupper numera och försöker koppla bort egot i träningen men det är svårt ibland he he:o
    Och jag håller med dig att kroppen svarar skitbra efter en deff och den är som en svamp den suger åt sig allt både vad det gäller mat o träning fast sen finns det ju vissa idioter som en annan som överdrev den biten och gick upp så mycket i vikt för snabbt och det såg ut som man blivit stenad och slagen med påkar på hela kroppen fy fan va svullen ja va o ja mådde inte väl av det hmmm aldrig mer tror jag men man kanske inte ska säga aldrig ha ha.
    Och jag ska ge dig ett riktigt bra tips för gluttarna o baksida ben och det är en övning som är svinbra tycker jag och det är en killer och jag brukar köra den sist i benpassen och det är en form av utfall men inte som man kör dem vanligt vis utan jag brukar ta 2 st 20 kg hantlar en i varje hand och jag har en gång i gymet som är ca 20 m lång och jag går den fram o tillbaka och du ska ta varje steg riktigt överdrivet långt alltså inte som du går i vanliga fall utan som du skulle försöka ta ett steg som är så långt som det är möjligt för dig att ta och sen går du så djupt ner att det bakre benets knäskål rör i marken och direkt från detta läge tar du nästa steg med det bakre benet och sträva efter att ta lika långt steg igen och ta ingen mellan landning med att sätta ihop fötterna på samma ställe utan gå på varje steg direkt och luta inte överkroppen framåt i stegen utan håll den rakt upp som när du kör knäböj med stången på bröstet.
    Och låt bara armarna hänga rakt ner hela tiden för att bara hålla hantlarna.
    Lovar denna övningen är skitbra:emo-thumb
    Vi kommer säkert att ses på någon tävling framöver och är det inte så vi tävlar mot varandra så ses vi säkert i publiken hmmm tänker åka lite mer på tävlingarna framöver då det är bra för motivationen tycker jag och åker redan ibland även till lite andra gym för att träna vilket är mycket bra både för motivationen + att man får en helt annan chock i musklerna för de är inte vana vid andra maskiner mm och alltid lär man sig något nytt på andra ställen för det är så lätt att fastna i sin egna lilla värld tror jag.
    Och tro inte att jag är högfärdig om jag inte känner igen dig om jag ser dig någon stans för det är så jävla svårt att känna igen en del när de bulkat upp sig och ibland har det kommit fram folk och man har inte kännt igen dem hmm men du kanske inte bulkar upp dig så mycket he he ha det bra du med och lycka till med dina satsningar du med :up:

Blir alltid imponerad av din fysik Micke.
    Jävligt tilltalande fysik :emo-thumb

:devil:

aXon wrote:
    Blir alltid imponerad av din fysik Micke.
    Jävligt tilltalande fysik :emo-thumb

Tack så mycket:D
    Hoppas jag kan bli ännu bättre framöver hmmm ska slita hårt:devil:

mickebodyb wrote:
    :devil: Tack så mycket
    Hoppas jag kan bli ännu bättre framöver hmmm ska slita hårt:devil:

Klart du blir, men gå inte ut så jävla hårt! Man kan tydligen bli för hård…. ;)
    I övrigt är du grym, vilken jävla beslutsamhet. Som jag har förstått det har du haft privata omständigheter med din hälsa för några år sedan och ändå se ut som du gör med ditt driv…. vad ska man säga? Ge mig hälften av din motivation så är jag nöjd! :up:

norsk_gadd wrote:
    Klart du blir, men gå inte ut så jävla hårt! Man kan tydligen bli för hård…. ;)
    I övrigt är du grym, vilken jävla beslutsamhet. Som jag har förstått det har du haft privata omständigheter med din hälsa för några år sedan och ändå se ut som du gör med ditt driv…. vad ska man säga? Ge mig hälften av din motivation så är jag nöjd! :up:

Mjo så var det nog men nu vet jag hur en vindruva kan bli ett russin he he:o
    Tror du har beslutsamhet o motivation så det räcker annars skulle du inte klara av att bli så hård som du är för det kommer inta av sig själv det.
    Hade ena foten i graven för några år sen men tycker om bodybuilding för mycket för att någonsin kunna lägga av med det så jag fortsätter så länge det går he he:buttrock:

Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 1,384 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.