Home › Forums › Medlemsbilder › min dagsfysik, vad bör kruten läggas??
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
15 mars, 2007 at 12:45 #866364Anonym anvandareMember
Hej
Vet jag inte har så vältränad kropp men undrar ändå vart jag ska lägga kruten på? funnit nämligen att de jag tränar först i veckan utvecklas mer. gjorde så förrut med bröstmusklerna och de växta väldigt pga de, innan var jag rent ut sagt en planka utan spik.sedan ber om ursäkt för bildposen och kvaliteten, fota och posa är inte min stora sida direkt inte heller sola i vintern. men försökt fånga en mörk bakrund pga få kontrast samt ställa kameran med tidinställning och sedan posa. hoppas ni har överensseende med det.
Vill gärna ha kritik på vad som kan bättras och vad som är bra, själv blind på vad som behöver tränas etc.
Är inte i dagsläget ute efter tävla bara en snyggare kropp, och må bättre. men i framtiden eventuellt. obs har ej gått diet utan min vardaskostym under kläderna är det samt aldrig deffat.
nog om det i kring!vill veta din åsikt och synpunkter
15 mars, 2007 at 12:45 #85258Anonym anvandareMember15 mars, 2007 at 12:55 #866365Anonym anvandareMemberDet tar tid att träna upp en bra fysik, det ser ut som din resa bara börjat. jag tycker du ska se till o hjälp med ett bra träningsprogram och utgå därifrån. Sen är det bara att börja lägga ner tid i gymmet :emo-thumb
Förövrigt tycker jag det är modigt av dig att lägga ut bilder så här, om inte annat så har du väldigt bra ”före” bilder som du kan titta på när du tränat ett tag (några år)
Ha det fint!
15 mars, 2007 at 13:03 #866366Anonym anvandareMemberDu ska inte prioritera något, bygg på allt med hjälp av basövningar och ät mycket så kommer det bli bra med tiden.
När du väl har en bra grund att stå på (kan ta ett par år) kan du börja tänka på att prioritera släpande muskelgrupper, men i dagsläget ska ALLT bli markant större bara..
15 mars, 2007 at 13:14 #866367Anonym anvandareMemberTycker du ska lägga krutet på att träna smart och äta bra!
Se till att träna hela kroppen så kommer inget släpa nämvärt.
Det du behöver är mer massa för att man överhvudtaget, ska kunna säga om nått släpar.
Kör på hårt nu och lycka till :up:
15 mars, 2007 at 13:15 #866368Anonym anvandareMemberTack! jo sett att det är många som tränat massor med år och kan visa sexpack etc men det finns säkert många som mig med som inte gärna lägger ut men jag vill utvecklas därför ”vågar” jag ta risken att sticka ut lite med lite muskler.
Träningsprogram har jag. och tränat i av och till sedan 9 år. vägde 65kg förr från jag var 13 till förra året.(22) nu gått raskt upp till 78 och utvecklade mer bröst. börjat lagt ut min träningsjournal.
[http://forum.body.se/showthread.php?t=12714]
kanske skulle länka till den från början.
har kämpat med gå ner då jag fick nått konstig åkomma strax före förra julen då jag gick upp 20 kg på en månad sedan fortsatte det några mån till 98 och nu gått ner till 78kg
Då jag nu märkt att den kroppsdel jag tränar först varje vecka utvecklas mer så vore det bra med tips vad man kan lägga där för bli mer symetrisk och ta upp det som ligger efter.
Sedan är det början på återsatsningen och vill veta vad bör utveckla lite mer än andra. allt borde utvecklas. det vet jag.
men alla åsikter och kommentarer och frågor synpunkter etc mottages varmt. ensam e inte alltid stark!
15 mars, 2007 at 13:20 #866369Anonym anvandareMembersåg många svarat innan jag hann spara mitt inlägg. om jag inte kan specifisera vad som ska läggas mer krut på hur får jag mer symetri då jag märkt att första passets muskelgrupp utvecklas mer.:what:
15 mars, 2007 at 13:32 #866370Anonym anvandareMembercgo wrote:såg många svarat innan jag hann spara mitt inlägg. om jag inte kan specifisera vad som ska läggas mer krut på hur får jag mer symetri då jag märkt att första passets muskelgrupp utvecklas mer.:what:Ok, då får du det svart på vitt..
ALLT släpar.. du har inte någon muskelgrupp som är större än någon annan.
Det är därför du får mest allmäna tips. Du måste träna mer, äta bättre och vilja satsa. Om du tränat i 9år så är det något fel på antingen ditt träningsprogram, men troligtvis din inställning när du är på gymmet.Hur ser en veckas träning ut? Bara för att man ska få en lite inblick.
15 mars, 2007 at 13:40 #866371Anonym anvandareMemberlägg ut din träning och vila lite ”jämnare” så att det inte blir någon _startdag_ som du skriver..
håller med samtliga kommentarer: kötta allt, prioritering är inför tävlingsåret
15 mars, 2007 at 14:00 #866372Anonym anvandareMemberhar tränat av och till sedan 9år. inte konstant 9 år.
började lätt och med rehabsträning sedan massa uppehåll och sista 3 åren innan detta har man man på gym där man ej trivdes vilket gav sitt.. men då tränade jag 4 dagar i veckan sista året blev det stopp då man flytta halvår sedan arbetslös halvår men kört basövning med skivstång och hantlar hemma ist.
men nu återsatsning. provat 3 dagar i veckan nu och tror det kan ge mer och så trivs jag på mitt nya gym men orolig jag ej får träna där under längre tid då det är personalträningscenter på stort företag där sambon jobbar tillfälligt och jag snart tillfälligt.mina tidigare träningsscheman varit mer dela kroppen i bitar och provat träna 5 dagar i veckan och 4 dagar i veckan.
alltid delat kroppen i bitarna axlar bröst rygg ben detta körde jag då jag körde 4 dagar i veckan sedan dela biceps och triceps på början slutet av veckan.Men min motivation inte varit konsekvent det erkänner jag direkt och fått massa stopp i träningen. men fått återstållare nu och märkt jag kan inte slita mig från gymmet så varför tro det och nu bestämt satsa lite mer på motivation, hänga här är en del av den satsningen
nu kör jag enligt schemat
mån bröst triceps
tis vila
ons rygg, biceps
tors vila
fre ben vader mage
lö sön vila
var femte vecka vilovecka för motivation mest och passa skiftgången jag ska börja på isommar.
mer specifikt kan ses i journalen.alltid tyckt min rygg inte hängt med i utveklingen men osäker så tänkte andra kan bedömma bättre men får tydligen nog satsa på ”bulka” över sommare och vintern och återkomma nästa sommar men vill inte gå upp till 98 kg igen i fett och vatten. men får nog äta mer och hålla i träningen!
18 mars, 2007 at 16:07 #866373Anonym anvandareMemberBulka? Tycker du borde satsa på att deffa.
Som de andra säger så borde du köra basövningar.
Om det är som du säger att du tränat från och till i 9 år så måste något ha gått hemskt fel.
Om jag ska vara ärlig, så kan jag inte se något tecken av snygg fysik alls, och kan inte förstå att du har tränat alls.
Men som det är för alla. Genetiken har stor betydelse. Vissa har tur med den, vissa inte.
Du måste ändra något, om det kan vara kosten det vet jag inte.
Jag vill inte vara dum med dig, snarare hjälpa dig.
Om det kanske är träningen som går fel så borde du ta kontakt med någon erfaren på gymmet där du är.18 mars, 2007 at 17:22 #866374Anonym anvandareMemberKrutet ska läggas på hela kroppen, du ser jämn ut
18 mars, 2007 at 17:43 #866375Anonym anvandareMemberRobert.
Det är precis sånt jag har fått höra i ett bra tag innan jag förstog att jag tränade på helt fel sätt. Jag kämpade i flera månader, utan resultat, tills någon sa åt mig att ändra på något som jag uppenbarligen gjorde mycket fel. Nu efter ett tag har jag börjat märka fina resultat och tackar den som vågade säga åt mig att jag gjorde fel.
Jag för bara det han sa åt mig vidare. Det hjälpte mig.
Sen om trådskaparen ska ta åt sig av det jag skrev är väl en annan femma.
Vill bara säga att det hjälpte mig.18 mars, 2007 at 19:08 #866376Anonym anvandareMemberJo jag kan erkänna och be om ursäkt om jag var lite hård.
Inget illa menat.19 mars, 2007 at 00:03 #866377Anonym anvandareMemberAnser inte mig behöva försvara mig då jag är rätt nöjd med min kropp då jag inte ligger inom riskzonen för sjukdomar pga fettma etc.. men vill inte utveckla sin kropp? hur många försöker göra något åt det och ta hjälp?. tänk på det!
Det jag hade mest bekymmer med är jag trodde min rygg inte hängde med i utvecklingen. men tydligen så borde jag satsa längre och mer för att kunna avgöra det.lika Lika har jag trott min ena biceps ej hängt med men lika där. måste träna mer och bygga mer muskler för kunna urskilja.
Hur jag kör nu kan ni se i min träningsjournal som jag länka till där står mer.Sedan skitsnack som det ej synts jag tränat alls? Då har du inte sett före bilder som sagt så vad vet du om det? med tanke på jag gått upp från 65 till 78 borde det ej bara vara fläskhäng.
önskar lite få en mer vänlig ton här på forumet.
Då jag hänger här mest för utveckla mig och kunna hjälpa andra med det lilla jag kan och lärt mig av sjukgymnaster, läkare, tävlade vänner, böcker, forumsvänner etc. alla bidrar med något så blir det en avancerad robot innan det är klart.Jag tar inte illa av påhopp då jag vet jag inte är vidare tränad, inte alls som de som visar sina bilder normalt och tävlar. men jag vill utvecklas och därför jag hänger här och tycker det är bra med kritik, bra som dålig. och hoppas jag får fortsatt hjälp. Jag känner jag behöver det mer nu när jag ej tränar längre bland de som tävlar.
Fått mycket ord om jag ska köra grundövningar och börjat kolla in mitt program mera och känner efter mer nu och analyserar. som nu gått 2 dagar med träningsvärk i framsida lår och det är härligt.tusen tack för era kommentarer och råd och även de som försvarat mig mot vissa ”hårda ord”. ni får gärna fläska på med synpunkter och råd! Allt tas till och vägs i skålen!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.