Min deffsaga når sitt slut

Home Forums Medlemsbilder Min deffsaga når sitt slut

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 55 total)
  • Author
    Andreas Malm wrote:
    Bäste ”guisssmo”

Om man på detta forum hyser så starka åsikter om en annan individ och vad vederbörande företar sig så föreslår jag att Du åtmindstone beaktar följande:

Skaffa Dig ett forumnamn (tex Ditt riktiga namn) som visar vem Du är!
    Bakom en annonym fasad kan man ju vräka ur sig vilken skit som helst, vilket i min mening inte passar sig här! ( gäller inte bara DIG )

( Och glöm inte att använda ett vårdat språk. )

Om något av detta förefaller något för svårt för DIG, tycker jag att Du (med respekt för seriösa forumanvändare) inte postar fler inlägg på Bodys forum. Däremot är Du välkommen att läsa, Du lär nog med största sannolikhet lära Dig en hel del… och med kunskap kommer man långt!

Vänligen: Andreas Malm…

:up: +1

guisssmo wrote:
    Vem fan deffar när man väger 81kg?? .. medelvikten i Sverige dvs. normalvikten är 80kg och du väger 1 kg över och beslutar dig för att deffa??? Herreegud ska man deffa så ska man i alla fall ha muskler under också! skulle vara accepter bart om du vägde 100kg och ville deffa men 81kg??;)

Lär dig träna och äta rätt så du får lite muskler innan du deffar 73kg på 178,5cm är fan underviktigt.

MVH. :frust:

Tycker du han ser undernärd ut på bilderna?

guisssmo wrote:
    Är man lite smart så går man inte efter bilderna när man har statsen:
    73kg på 178,5cm

och om jag ska vara ärlig, ja jag tycker att han ser smal ut på bilderna.

Okej, då är vi av olika uppfattning då jag anser att han har mer muskler än din åttiokilos medelsvensson.

guisssmo wrote:
    Vad ska man säga, det är alltid fel att säga sanningen här får du ett seriöst råd och så tas det som ett hån eller liknande. Kan ni inte ta kritik så har ni allvarliga problem och är dömda att misslyckas i framtiden.:nerd:

Finns inte en enda seriös/framgångsrik byggare som inte skulle skratta ihjäl sig över den här tråden. Men ni har ju bevisat att kunskapsnivån på detta forumet inte är speciellt högt genom att ge komplimanger till en som deffar ner sig till undernärd nivå, ni sabbar mer för han än ni hjälper.:frust:

Men han är ju inte undernärd!? Inte i närheten bara för han inte ser ut som Arnold så är han inte undernärd.. så om man väger under 80 kg så får man inte deffa då, är man undernärd då? jag vet inte men jag är nog inte den enda här som inte fattar ditt resonemang riktigt? om du kollar på han helt ärligt tycker du han ser undernärd ut? :frust:

guisssmo wrote:
    vill du att jag förklarar mer nogrant?

Ja tack.

guisssmo wrote:
    Näringsläsa på hög nivå eller?

Så en 80kilos svensson har mer muskler:frust:

Okej varför skulle en 80kg svensson som aldrig tränar ha mer muskler? han har ju bara reduserat bort fett och lite muskler men inte direkt jätte mycket muskler. Nu blev jag väldigt intresserad av din kunskap som vi har gått miste om. så om jag slutar träna nu då, och äter massa mat sitter vid datorn och går till mitt kontor och jobbar så kommer jag att bli starkare eftersom jag blir fetare? så alla timmar på gymmet är bortkastad tid då? fan nu blev det riktigt intressant

guisssmo wrote:
    En otränad fet person har mer muskler under fettet än en smal otränad person eftersom han har en stor fetthylla att bära upp dagligen vilket bidrar till att hans kropp tvingas att bygga mer muskler för att klara av dagens prestationer. Sen så äter han mer än en normal person och ligger på ett kcal överskott vilket leder till att han nästan jämt är i ett Anabolt tillstånd.

Så när man jämför på så små vikter som 70-80kg så skulle jag vilja påstå att en 80kilos kille på 179cm lång skulle vara starkare än en 75kilos kille på 179cm pga. att om du är såpass lång och ligger på den vikten så kan det inte vara en stor andel fett på kroppen, snarare muskler.

Om man är 179cm lång och väger 81kg och tränar på gym för att sedan deffa ner sig till 75kg så JA .. träningen är bortkastad.

Du jämför ju en FET OTRÄNAD med en SMAL OTRÄNAD. Rasmus är en SMAL TRÄNAD. De vikter han har lyft på gymmet har gett honom mer muskler än vad en 80-kiloskille får av att släpa runt på sitt fett. Och Rasmus har gymmat medan han har deffat, samt ätit smart, så han har de mesta av sina muskler kvar.

Visst, man kan se muskligare ut med rätt posering och ljussättning, men ingen posering eller ljussättning kan få en klen kille att se ut som Rasmus på bilderna.

guisssmo wrote:
    Du missar poängen! Du kan bara inte gå efter bilder och sen anta att han har muskler .. du kan lätt få det att se ut som om du har mer muskler på bild än vad du egentligen har har med ljussättning, poser mm att göra. Därför säger jag ”gå efter statsen” och tycker du på allvar att det låter mycket??

Under den här perioden han var på deff kunde han ha legat på ett kcal överskott och bygg muskler istället och kanske ökat till 85-86kg för att sedan vänta med deffen tills han har mer muskler.

Kan inte komma på ett enda forum där folk ger seriösa svar där någon skulle ge komplimanger över en sån här tråd, ni sabbar ju mer för honom än ni hjälper!

Sen så låg Arnold Schwarzenegger på circa 110kg deffad det är en ganska överdriven jämförelse att jämföra han med Arnold.

Ja, men du väljer ju självmant när du anser att du har tillräckligt med massa, sen svarade ju han på en fråga som nutz skrev om han förlorat mycket styrka där svarade han nej endast lite gran. Självklart kunde han ha byggt mer massa om han själv velat.Vad som låter mycket i stats är ju väldigt indviduellt. den största bodybuildern behöver inte alltid vara den starkaste. Ja på tal om överdrivning så är han ju garanterat inte undernärd. ta och sök på undernärd på google tycker du allvarligt talat han är det? Tycker han har en bra form och ser för i mina ögon riktigt bra ut. jag personligen skulle aldrig vilja se ut som en jätte bodybuilder som Ronnie Coleman, Jay Cutler, Dexter Jacksson eller liknande. Vem är du och säga vad hans mål är?

Grymt fint.
    Gillade benens hårdhet skarpt.
    Du är nog tvungen att sluta köra ben om du skall komma ikapp med överkroppen ;)
    Mycket bra jobb!!

guisssmo wrote:
    En otränad fet person har mer muskler under fettet än en smal otränad person eftersom han har en stor fetthylla att bära upp dagligen vilket bidrar till att hans kropp tvingas att bygga mer muskler för att klara av dagens prestationer. Sen så äter han mer än en normal person och ligger på ett kcal överskott vilket leder till att han nästan jämt är i ett Anabolt tillstånd.

Så när man jämför på så små vikter som 70-80kg så skulle jag vilja påstå att en 80kilos kille på 179cm lång skulle vara starkare än en 75kilos kille på 179cm pga. att om du är såpass lång och ligger på den vikten så kan det inte vara en stor andel fett på kroppen, snarare muskler.

Om man är 179cm lång och väger 81kg och tränar på gym för att sedan deffa ner sig till 75kg så JA .. träningen är bortkastad.

Asså jag vet inte men snart blir jag gråtfärdig! Ja du jämför ju med otränade människor! Det jag uppfattade det som är att en tränad person på 75-80kg deffad är klenare än en lön fet person på 85kg som aldrig tränar? herre gud! :frust::frust::frust:

guisssmo wrote:
    Endast lite grann, tror du på allt som alla skriver på forum så måste du tro på tomten också och sen till ett ord som du nämde ”individuellt” för han kan ”lite” vara att gå ner i bänken från 200-100kg som sagt Individuellt:) .. sen så är jag väldigt säker på att han inte skulle skriva i sin journal att han förlorat mycket i styrka för att det då skulle märkas att han misskött sin deff.:(

Rasmus har en journal där man kan se vad han tar i olika övningar. Men du tror alltså att Rasmus ljuger?

Okej guisssmo, du har skrivit en del saker som inte varit alltför roliga att läsa, tackar för alla dina kommentarer.
    Att säga att jag tappat all styrka, anorektisk, undernärd etc.
    Vet du varför jag tränar?
    Vet du hur jag vill se ut?
    Vet du hur mycket styrka jag tappade procentuellt sett jämfört med vikten jag tappade?
    Vet du vad jag tycker om min förra form?

Detta kanske är frågeställningar du bör ta hänsyn till innan du postar i såna här trådar.
    Du har ingen aning om hur mina mål ser ut i framtiden.
    Alla vill inte se ut som kroppsbyggare, jag ville bara ha en form som jag tyckte var bättre lämpad för sommaren än den jag hade innan jag började deffa.

En grej du verkligen kan ha användning av är att tänka lite på mig som lagt ut bilderna innan du skriver såna elaka saker.
    Jag har kämpat stenhårt i snart 4 år för det jag lyckats åstadkomma, alla vill inte bulka och gå runt halvfeta på 85-90 kg, jag struntar i vad du ser för ”medelsvensson” framför dig.
    Jag vill hålla en bra form och vara ganska lätt, eftersom att konditionsträning alltid varit viktigt och roligt för mig.

Blir inte du bannad under detta användarnamn har jag gjort mitt på Body Forum.

Givetvis ljuger jag inte om vikterna jag lyfter under mina träningspass.
    Jag är inte särskilt stark om man jämför med många andra.
    Vart du hört att jag någon gång bänkat 200 kg vet jag inte, jag vet inte heller vart du läst att jag bänkar 100 kg i dagsläget.
    Båda mina journaler har jag lagt ner, vet du inte anledningarna till detta har du således inte följt som och kan inte uttala dig om vikterna jag ljuger om att jag tränar på.

Jag rapporterade detta. Får hoppas modsen gör rätt och bannar han långt åt *******.

När jag var/är deffad (vilket jag numera är eftersom att jag håller mig viktstabil till förmån för löpningen) har jag lägre underhudsfett än ”medelsvensson”, något du inte tar i beaktande.

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 55 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.