Min deffsaga når sitt slut

Home Forums Medlemsbilder Min deffsaga når sitt slut

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 46 through 55 (of 55 total)
  • Author

Guisssmo, om du ska fortsätta vistas här på forumet så får du dels skärpa till attityden och sedan även byta användarnamn till ditt riktiga namn om du ska fortsätta kritisera folk på ett orakat sätt. Det tjänar ingenting till att kila runt med skitstil under ett påhittat alias.

Det är ok att kritisera Rasmus, han har ett annorlunda ideal och det får han stå för. Självklart, men att komma med påhopp och satir på det sättet, det gillar ingen och det förstör klimatet för medlemmar du kritiserar som t.ex. Rasmus i det här fallet.

Skärpning! Jag vill att skitpratet upphör nu.

Haha vilken tråd…

*Alla har väl olika mål med sin träning!
    *Man måste tåla att andra inte tycker likadant
    *Måste man börja ha sitt riktiga namn för att få ge kritik nu ? :)

Många genier samlade i den här tråden.

PS: Bra rapporterat Dennis! Och bra att du berättade det. Guldstjärna

guisssmo wrote:
    Ja jag vet varför du tränar och hur du vill se ut eftersom du styrketränar och det gör man bara av en anledning och det är Bygga Muskler hur mycket muskler du vill ha är en annan fråga. Sen så hur mycket muskler du tappade under deffen intresserar mig inte själva grejen är att jag vet att du tappade lite styrka och jag tycker att du skulle ha skippat deffen och ökat vikten samt styrkan.:up:

jag tänker på dig som har lagt ut bilderna därför skriver jag det jag skriver för att få dig att avstå från att deffa i framtiden om du inte ligger på en högre vikt.;)

Kämpat i 4år?
    Hoppas du tar åt dig min kritik för det borde du, ha rman tränat i 4år och kommit upp i 81kg för att sedan deffa ner sig till 73kg då är det nått man gör fel! Säger bara det att jag hoppas att du kan förstå varför jag skriver det jag gör för dom här råden kommer du att ha användning av i framtiden om du vill ha en chans att kunna bygga muskler över huvud taget:(

Alla vill inte se ut som lönnfeta medelsvennson på 80-90kg?
    jag har inte sagt att du borde se ut som det det var en jämförelse i en anna diskusion om du kollar vidare, jag har skrivit att jag tycker att du borde väga 100kg innan du deffar och då menar jag fortfarande inte lönnfet. Sen så kan du väga 81kg i muskler med ett lågt BMI utan att vara fet eller överviktig eftersom det räknas som normalviktig så du kommer garanterat att vara lika smidig på den vikten som du är nu.:happy:

Med andra ord vet du inte riktigt varför jag styrketränar, ditt antagande att jag enbart vill bygga muskler är felaktigt.
    Jag ville inte heller öka mer i vikt, jag ville få fram de musklerna jag lagt på mig under min tid på gymmet.
    Att bara säga att jag gjort fel under mina fyra år tycker jag är väldigt konstigt, du har ingen aning om hur jag såg ut i juni 2005 då jag började.
    Jag var helt enkelt inte nöjd med formen på 81 kg och var nyfiken på hur jar såg ut ett par kilo lättare.
    Jag tycker att det är fel att såga mig rakt av.

Edit: onödig kommentar.

guisssmo wrote:
    Ändra namn?
    vet jag inte hur man gör ;)

Det gör vi moderatorer/administratörer åt dig. Jag vet vad du heter och skriver gärna in det istället för Guisssmo. Säg bara till.

guisssmo wrote:
    Ett träningsforum är till för att ge synpunkter, komplimanger och kritik .. jag yttrar bara min åsikt och jag har inte gjort det med en dålig attityd .. och sen så är Sverige ett Demokratiskt land vilket innebär att jag har yttrande frihet:P

Sveriges yttrandefrihetslag begrundar sig i att man har övriga lagar rörande trakasserier i åtanke och följer dem. Yttrandefriheten betyder inte som många efterblivna 14-åringar tror när de kastar gatsten att man får säga vad fan som helst och komma undan med det – det innebär bara att var och en har rätt att uttrycka sin personliga åsikt så länge inte sättet man uttrycker det på uppfattas som ett brott mot någon annan lag.

guisssmo wrote:
    Sen som sagt om du läser vad jag skrivit så har jag nog visat mer än tydligt varför jag tycker som jag gör och heller inte har menat något illa med det mer än att få ut er i verkliga livet dvs. få ut er ur era bubblor.

I våra ”bubblor” måste man deffa för att bli mer definierad, varesig man väger 90kg eller 60kg. Om man är efterbliven som deffar från 81kg, hur ska man då kunna tävla i -70kg eller -80kg? Eller AF för den delen? De flesta som kör AF lär knappast gå mycket över 80kg kroppsvikt i tävlingsform.

Våra ”bubblor” brukar ofta vara det som normala personer använder som referensmaterial, om man brytt sig om att göra annat än snöa in på byggarfilmer och BMI-siffror.

Vad ätstörningar som anorexi beträffar så rör det sig om lite andra dimensioner än Rasmus diet.

guisssmo wrote:
    Skitprat .. vad av det jag nämt hitils är skitprat?

Det mesta.

guisssmo wrote:
    Okej? du vill inte bygga muskler men vill få fram de muskler som du har byggt upp på fymmet? inser du hur det låter .. extremt motsägelsefullt.

Styrketräna rman så vill man bygga muskler annars finns det betydligt bättre alternativ.:whistle:

Så länge som du inte vägde 35kg innan du började träna så säger jag att du har gjort fel.:pop:

Mitt fokus från enbart styrketräningen har flyttats till förmån för löpningen, som jag skrev tidigare i tråden.
    När deffen började låg större delen av min energi åt gymträningen.

Enligt ditt resonemang Guisssmo skulle ju alla tävlingsklasser i både BB och CBB under +100kg vara bortkastade. Dvs ingen borde deffa såvida man inte väger åtminstonde 100kg.

Detta resonemang förstår jag inte (inte många av dina andra heller för den delen).

Dahlgren wrote:
    Grymt fint.
    Gillade benens hårdhet skarpt.
    Du är nog tvungen att sluta köra ben om du skall komma ikapp med överkroppen ;)
    Mycket bra jobb!!

Tackar så mycket, det var roligt att läsa nu! :)

Jag låser tråden tills BODY Forum staff enats om hur vi ska hantera situationen. Diskussionsämnet finns nu i vårt moderatorforum.

guisssmo wrote:
    Ändra namn?
    vet jag inte hur man gör ;)

Ett träningsforum är till för att ge synpunkter, komplimanger och kritik .. jag yttrar bara min åsikt och jag har inte gjort det med en dålig attityd .. och sen så är Sverige ett Demokratiskt land vilket innebär att jag har yttrande frihet:P

Sen som sagt om du läser vad jag skrivit så har jag nog visat mer än tydligt varför jag tycker som jag gör och heller inte har menat något illa med det mer än att få ut er i verkliga livet dvs. få ut er ur era bubblor.

Skitprat .. vad av det jag nämt hitils är skitprat?

guisssmo wrote:
    *Alla har väl olika mål med sin träning!
    Tråden handlar om det är värt att deffa på en vikt på 81kg inte om man bör ha egna mål med träningen eller inte.:O

Utöver dina fruktansvärda stavfel så har du fel även här, tråden handlar om att Rasmus vill redovisa sitt resultat.

Rasmus kan mer om träning och nutrition än många andra på detta forum, inklusive dig.

Viewing 10 posts - 46 through 55 (of 55 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.