Home › Forums › Medlemsbilder › Min första tävling
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
12 december, 2009 at 14:54 #545009Anonym anvandareMember
Så äntligen kom jag upp på BB-scenen efter mycket om och men. Skulle inte säga att jag var nöjd med formen och nu så här i efterhand skulle jag gjort ett par saker annorlunda.
Kanske det krävdes en form, som i andras ögon upplevs som halvdan prestation, för att jag skall kunna göra det ”rätt” nästa gång.
Hur som helst känner jag mig stolt över min prestation och jag tyckte ändå att det var kul att stå på scen.
Jag lägger upp lite bilder här så får ni gärna komma med konstruktiv kritik om vad, muskellärt eller poseringsmässigt, jag kan förbättra till nästa tävling.Mvh David Frykman
12 december, 2009 at 14:54 #70619Anonym anvandareMember12 december, 2009 at 14:55 #545010Anonym anvandareMemberFler bilder
12 december, 2009 at 15:10 #545011Anonym anvandareMemberjag bygger bra min kommentar på bilderna. Du har mer volym än jag trodde på bilder man sett förut i bloggen och på forumet. Så det ser bra ut volymmässigt. Generellt ser det proffsigt ut för att vara debut på scenen. Jag har för dåligt med erfarenhet för att ge konstruktiva tips vad gäller tävlingar, men färgen ser bra ut, och du ser grov ut!
12 december, 2009 at 15:27 #545012Anonym anvandareMember[img=http://img215.imageshack.us/img215/1056/luciapokalen2009331.jpg]Det första man ser är att du är lite bred i midjan och höft, men bra volym och jämn.
Ser ut att hålla mycket vatten.
Med bra/bättre form, så skulle det se riktigt bra ut och midjan skulle bli mindre!12 december, 2009 at 15:54 #545013Anonym anvandareMemberJa, bra mycket hårdare hade du kunnat bli. Men svårt som sagt första gången. Böjt lite mer på benen för att få fram separationerna i baksida lår vid poseringarna bakifrån. Det kommer fler tävlingar. Man kan inte vinna allt direkt……
12 december, 2009 at 19:16 #545014Anonym anvandareMemberJonas Lundberg wrote:Det första man ser är att du är lite bred i midjan och höft, men bra volym och jämn.
Ser ut att hålla mycket vatten.
Med bra/bättre form, så skulle det se riktigt bra ut och midjan skulle bli mindre!😮 Tack Jonas, jag har ingen supersmal midja även utan fett men med fettet blir det verkligen inte bättre. Är bilden från rond 2? för på den bilden ser jag grymt slät ut ha ha.
bffen669 wrote:Ja, bra mycket hårdare hade du kunnat bli. Men svårt som sagt första gången. Böjt lite mer på benen för att få fram separationerna i baksida lår vid poseringarna bakifrån. Det kommer fler tävlingar. Man kan inte vinna allt direkt……Kanon. Jag kom på mig själv då och då inte spänna baksidan. Tack för din feedback:up:
Mvh13 december, 2009 at 00:57 #545015Anonym anvandareMemberär absolut ingen expert men i BDB så ser det ut som de andra tre killarna har lite bättre separation i baksida lår. Men det var ju som sagt bara din första tävling, så kör hårt
13 december, 2009 at 15:38 #545016Anonym anvandareMemberEfter att ha läst din berättelse om vad som hände så lär du se ett antal klasser bättre ut nästa gång, kanske bättre att ge kritik då .
Kul att du kom upp på scenen och du gjorde det bra tycker jag.
14 december, 2009 at 22:54 #545017Anonym anvandareMemberDavid Frykman wrote:😮 Tack Jonas, jag har ingen supersmal midja även utan fett men med fettet blir det verkligen inte bättre. Är bilden från rond 2? för på den bilden ser jag grymt slät ut ha ha.Är övertygad att midjan minskar en hel del med bättre form!
Man ser tydligt att du håller mycket i huden och när man håller vatten så brukar midjan vara klart större.
Det är faktisk ifrån förbedömningen, men var väl ett dåligt ögonblick!15 december, 2009 at 12:37 #545018Anonym anvandareMemberAv vad man ser från din Side Triceps från första inlägget så ser du ut att ha armen ganska långt bak? Hade du haft armen något längre framåt hade nog magen inte ”åkt ut” lika mycket. Kan iofs vara bilden också. Hoppas du förstår hur jag menar, svårt att förklara. Fungerar för min egen del iaf. Det syns för övrigt att böjarna gett resultat
15 december, 2009 at 13:06 #545019Anonym anvandareMemberJag tycker att du gjorde att jävla bra jobb! Du nådde även ditt mål, som den här gången var att stå på scenen. Så allt annat är inte av betydelse (tycker jag).
Nu är du en erfarenhet rikare och kan titta tillbaka på en lyckad resa.
Stort grattis min vän!
15 december, 2009 at 13:50 #545020Anonym anvandareMembersjukt bra ben:up: säger som jonas, du ser avfettad ut men lite vattnig, men som sagt första tävlingen NÄSTA gång har du bättre rutiner och lärt dig hur kroppen svarar:up:
15 december, 2009 at 21:43 #545021Anonym anvandareMemberGrattis till en bra debut!
Först o främst är jag imponerad av alla som väl tar steget upp på scen och sedan är jag imponerad av dig som tar dig hela vägen i mål trots hur de sista veckorna var. Grymt bra jobbat!Mersmak? :up:
15 december, 2009 at 22:01 #545022Anonym anvandareMemberTack för responsen alla. Lite blandade känslor så här i efterhand speciellt när jag från början hade väldigt höga krav på vilken form jag skulle ha för att överhuvudtaget äntra scenen.
Jag har nog aldrig känt mig så revanschsugen och motiverad till att komma tillbaka bättre. Gymmet har för mig alltid varit kul, jag älskar att pressa skiten ur mig… så har det varit innan jag ens hade en tanke på att ställa upp på en tävling. Dieten förändrade synen på mycket. Det har klart förstärkt mig även om jag på ett sätt kan känna nederlag för att jag inte nådde den form jag tänkt. Det som känns skönt är att jag endast har mig själv att skylla på… för det betyder att om jag har förmågan att förstöra formen så har jag också förmågan ändra på det som inte var optimalt.Första bilden från oktober -08 80,9kg
Andra från november -09 91,7kgNu kommer jag bara njuta av gymmandet och mängder av mat så får vi se när jag dyker upp igen:up:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.