Home › Forums › Medlemsbilder › Min mage
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
14 februari, 2007 at 10:59 #910889Anonym anvandareMemberMaci wrote:Har du någon aning om hur mycket 10kg är på en tjej som är byggd sådär?
Låt någon med erfarenhet av deffing uppskatta hur många kilon som ska bort istället. Dessutom är det mycket skinn i det tjejen klämmer fram, jag har sex synliga rutor och jag kan göra som hon gör.
Om vi säger så här, man har betydligt mer fett än man tror. När jag tävlade trodde jag att jag skulle landa på runt 77-78 kg, men hamnade på 73,5kg ist.
Har du 6 synliga rutor kan du inte dra ihop sådär mycket där kan jag lova. Du är i riktigt bra tävlingsform då antar jag. Kolla på bilderna igen tack. Ser du om hon har några markeringar alls på magen? nej. Har man lite fett kan man inte ta tag så där mycket på magen. Och har du sex rutor antar jag att det blir samma valk som om du skulle ta på handen, om inte vill jag ha bildbevis på det när du tar tag bredvid naveln.Vad menar du med erfarenhet av deffning? Räcker det att man tävlat då eller måste man ha mer?
14 februari, 2007 at 16:19 #910890Anonym anvandareMemberMaci wrote:Jag tror fortfarande att 12kg på den 162cm flickan är mer än hon önskar bli av med, hon väger 52kg i dagsläget.. Då är det 40 kvar, mitt ex är runt 160cm lång och bara fyra kilo mindre, hon hade välstrukturerad mage, på ett kvinnligt sätt, för vad jag förstått så vill hon inte stå påscen. Det är ju olika att vara rippad inför tävling och att vara i god form.Alla vill inte ha 5-6%BF året om, även om du och jag vill det! Därför, tror jag att 12kg är för mycket, som tjejen själv skriver.
För att inte tala om att tjejer inte kan överleva med lika lågt bf som killar, så jämförelsen haltade redan där. Håller med dig helt, det handlar inte om många kilon iom att BF% är procent fett av fullständig vikt…
14 februari, 2007 at 21:29 #910891Anonym anvandareMemberMaci wrote:Jag tror fortfarande att 12kg på den 162cm flickan är mer än hon önskar bli av med, hon väger 52kg i dagsläget.. Då är det 40 kvar, mitt ex är runt 160cm lång och bara fyra kilo mindre, hon hade välstrukturerad mage, på ett kvinnligt sätt, för vad jag förstått så vill hon inte stå påscen. Det är ju olika att vara rippad inför tävling och att vara i god form.Alla vill inte ha 5-6%BF året om, även om du och jag vill det! Därför, tror jag att 12kg är för mycket, som tjejen själv skriver.
njao, 12 kg var väl att ta i, jag skrev 8-10 kg i mitt första inlägg…
Visst är det skillnad på scen och inte, men vill man ha rutor på magen måste man ner en bra bit i fettprocenten också. Men visst, blir säkert en platt mage om vikten rasar 5 kg också. Återstår att se! :up:
Upp med bilder igen när du börjar nå ditt mål! Till dess, KÖR SÅ DET RYKER! :emo-thumb
14 februari, 2007 at 21:46 #910892Anonym anvandareMemberBamse7-9 wrote:njao, 12 kg var väl att ta i, jag skrev 8-10 kg i mitt första inlägg…Visst är det skillnad på scen och inte, men vill man ha rutor på magen måste man ner en bra bit i fettprocenten också. Men visst, blir säkert en platt mage om vikten rasar 5 kg också. Återstår att se! :up:
Upp med bilder igen när du börjar nå ditt mål! Till dess, KÖR SÅ DET RYKER! :emo-thumb
Du som verkar ha tävlat och vet så mycket, kan du inte uppge ditt namn?
Det du nämner i ditt inlägget som ligger sist på sidan är ju ren idioti, en tjej som aldrig har tränat ska lägga in en deff och sikta på att gå ner ett visst antal kilo med. Du får ju henne på helt fel tankar, dom största kroppsdelarna kommer vara armbågar och knäskålar..
14 februari, 2007 at 22:20 #910893Anonym anvandareMemberJag är lika lång som dig och vägde in på 51.7 kg på en byggartävling. Jag antar att du inte är så muskulös med den vikten i normaltillstånd. jag skulle vilja tipsa dig om att inte gå ner mer i vikt utan börja träna styrka så omvandlar du fettet till muskler o kanske tom går upp något. Rutorna kommer inte automatisk, man har olika anlag för det, det kan du se på tävlande i AF och BF tex alla är deffade men alla har inte rutor.
Så styrketräning och rätt mat, mkt protein o rätt fetto lite mindre kollisar.Lycka till o stirra dig inte blind på rutorna om du inte skall tävla.
Mvh Tini (vad heter du)
15 februari, 2007 at 09:57 #910894Anonym anvandareMemberMin mage
Okej.. postar bilder på min mage, som är för fet just nu. Vill ha åsikter om ungefär hur lång tid det kommer att ta att bli av med överflödet och ha en platt mage, gärna med synliga rutor. Exempel på träning kan vara jogging minst 2 ggr/ v. samt lite balansboll, yoga och styrketräning.
Så här skrev hon som första inlägg…Säger inget mer…Bra mat och träning råder bot på det mesta tinis, bara köra på!
Martin.G> namn? vad har det med saken att göra?
15 februari, 2007 at 14:02 #910895Anonym anvandareMemberLäste fel 😮
16 februari, 2007 at 11:17 #910896Anonym anvandareMemberHär råder det delade meningar, som alltid på forum
Tidigare så har jag tränat ganska tung styketräning, i perioder. Däremot har jag slarvat en del med maten ibland. Jag rör på mig en del genom vardagsmotion men i övrigt har jag inte kört nån konditionsträning alls..
Tror själv att med bra matvanor och styrketräning i kombo med jogging och långpromenader kommer att ge ett bra resultat.
Får återkomma med bilder, förutsatt att jag når måletÅ Tini : ja heter Martina
Ha det fint alla!
16 februari, 2007 at 18:04 #910897Anonym anvandareMemberBamse7-9 wrote:Visst är det skillnad på scen och inte, men vill man ha rutor på magen måste man ner en bra bit i fettprocenten också.men framförallt måste man ha muskler annars spelar fettprocenten inte så stor roll
16 februari, 2007 at 18:23 #910898Anonym anvandareMemberBamse7-9 wrote:njao, 12 kg var väl att ta i, jag skrev 8-10 kg i mitt första inlägg…Visst är det skillnad på scen och inte, men vill man ha rutor på magen måste man ner en bra bit i fettprocenten också. Men visst, blir säkert en platt mage om vikten rasar 5 kg också. Återstår att se! :up:
Jag skulle också tippa på en runt 8 kg minst för att få fram magrutorna av bilden att döma.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.