Mina förvandlingar.

Home Forums Medlemsbilder Mina förvandlingar.

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 158 total)
  • Author

Jo jo så kan man se det…;)
    Nej det är så att jag har en otrolig förmåga att lägga på mig kroppsfett och detta ihop med en enom aptit där det mesta går ner(Kallas ibland soptunnan,det är en merit bara det)gör att jag i princip alltid går upp snabbt efter en formtopp.
    Ett exempel är en gång jag skulle hålla formen och slutade med cardio och åt lika mycket(trodde jag skulle hamna bra där),det resulterade i över 4kg viktuppgång på mindre än en månad.

Det är delvis därför jag vägde närmare 114kg på första bilden.
    Skulle se hur långt jag kunde gå och var jag skulle hålla vikten,tänkte att någon gång måste jag sluta öka i vikt.
    Från ca 76kg gick jag till 90…till 100..till 110..114 efter drygt ett år och hade jag inte börjat dieta där vet jag fan var det skulle slutat.

Har nu hittat en bra balans efter body for life men det kräver lite uppoffringar för mig.

Wow, vore rätt intressant att läsa om hur du lade upp det hela, kost, träning cardio etc.

Grymt imponerande, från fet säl till sexmaskin haha :up:

Imponerande!:emo-thumb Blir ungefär 2kg/vecka va?

Speciellt då du verkar ha byggt lite muskler på benen under dessa 12 v!!

LarsK:Jag körde cardio innan frukost i princip varje dag och tränade styrketräning 4 dagar i veckan enligt höjdpunktstekniken som Body for life förespråkar.
    Åt var 3:e timme lagom stora mål med kolydrater,protein och fett och drack massor av vatten under hela dagen.
    Ätardag hade jag i princip varje vecka om som belöning att jag skött mig,annars fick jag ingen.
    Inga direkta hemligheter men höll mig till planering och gav järnet.
    Sedan har jag ett tacksamt jobb där jag rör mig mycket som med bidrog en del.

MickeGBG:jo lite drygt 2 kg/vecka i snitt.
    Men att säga det var enbart fett vore att ljuga.
    Kroppen var i obalans så jag släppte 6kg första veckan redan och 6 kg fett går inte tappa på en vecka.
    Det ser ut som benen växte men jag tror inte dom gjorde det.
    Jag har en perfekt kropp för att se för jävlig ut redan vid ett par kilos övervikt.
    Inte mycket fett på armar och ben och allt på mage/bröst gör att mina ben ser riktigt smala ut när jag har en del övervikt.
    Sedan kom det lite mer former i samband med hårdheten och dom ser större ut.

Tack båda!!

imponerande.
    körde du HIIT då varje morgon som Body for Life modellen eller varierade du kardion?

väldiga förändringar så all cred till dig för det är fina reultat.
    varför inte hålla sig i någorlunda form året runt??

Vad är body for lifemetoden då, hur är cardion och styrketräningen upplagd?

sofia4_4:Cardion körde jag mestadels bara morgonpromenader och alltså inte enligt body for life programmet det var bara styrketräningen jag följde enligt programmet och tyckte det passade mig utmärkt.

emiladrian
    :Att hitta en balans där man bygger muskler samtidigt som man lägger på sig massa är ganska svårt men det går.
    Vissa har enklare än andra och jag tycker det är skitsvårt.
    Det är helt klart det bästa om man kan göra så och jag har nu lyckats det senaste året men det har varit ganska kämpigt att alltid behöva tänka på vad jag ska äta.
    Men du har rätt,det är det bästa men för mig mcket svårt:emo-thumb

LarsK:Body for life metoden är anpassad för att passa i princip alla människor.
    Många har lite tid,vissa kan inget och vissa orkar bara inte.
    Därför har dom försökt förenkla vissa metoder och kör intensivt så alla kan klara det.
    Äta ska men enligt tallriksmetoden och man får en lista på mat man ska välja mellan för den som behöver hjälp,det är förvånadsvärt få som vet vad bra mat är,och dom rekomenderar även kosttillskott i vissa former för enklare få i sig tillräckligt under dagen.

Styrketräningen är en form av Höjdpunktsträning där man ska träna på en skala från 1-10.
    1 motsvarar väldigt lätt träning och 10 är när du tar ut dig allt vad du bara kan.
    Man börjar lågt tex 3:a och arbetar sig sakta upp på skalan för att till slut försöka nå en 10:a i sista setet.
    Det är svårt att förklara kortfattat men passen är ganska korta(strax över 20 min)och väldigt intensiva.

Cardion är något liknande med intervaller där man går på tex 3:a ökar till 5:a ner till 3:a och gör upp till vad man klarar och gör man en 10:a…ja då ska du vara helt slut.(På en 10:a ska man springa skiten ur sig)

Det är lite kortfattat på vad det går ut på.
    För mer information kolla in bodyforlife.se eller ännu mer information bodyforlife.com

mycket imponerande!! snygg tattoo med..men jag måste ju säga att den gör sig bättre på den skarpa form du har nu:P tummen upp

sjukt!!!!!

tänk om jag kunde deffa så med mina fjuttiga kilon

Jävlar vad bra, Starkt jobbat! :emo-thumb

Måste erkänna att jag har svårt att hitta bra ord för att beskriva hur impad jag är! Grym förvandlig. Inspirerande är bara förnamnet!

Och jag förstår att det har krävt sin man för att åstadkomma det du gjort. Det är inget som kommer av sig självt. Respekt mannen! Jag bugar mig.:up:

G45PTack!Att tatueringen gör sig bättre håller jag fullt med dig om,har hört det förut med.:)

Psirus:Dom sista kilona är jobbigast,bort med dom!:emo-thumb

Seal:Jättetack!

AndSel:Jag ser att du förstår!!Inte dålig förvandling du gjort heller.
    Du får en sådan här av mig:worship: den är du väl värd.
    Grymt jobbat du med!Kämpa på!

Grymt jobb o plocka ner sig från den off formen 2 gånger:up:
    Men jag säger som en del andra här gjort tidigare vaför låta det skena iväg tillbaka till den dåliga formen igen ?????
    Och du säger att du måste ligga + för att bygga muskler och visst det är väl ingen o sanning att det är lättare att bygga muskler när man ligger +.
    Men man behöver inte ligga flera tusen kcal + varje dag för att göra det utan det räcker med lite lite mer än du förbrukar tror jag.
    Och sen är det ju faktiskt så att man förlorar en hel del muskler med när man går ner men i slutändan så kanske inte man har tjänat något på det om man ska gå ner från skitfet utan bara haft en helvetes diet som är bra mycket jobbigare än vad den behöver va och då både för psyke o kropp:nono:

[QUOTE=Kleine: Jag ser att du förstår!!Inte dålig förvandling du gjort heller.
    Du får en sådan här av mig:worship: den är du väl värd.
    Grymt jobbat du med!Kämpa på![/QUOTE]

You bet att jag kommer att fortsätta kämpa på! Att få inspiration, uppmuntran och förebilder är den bästa peppningen man kan få. Tror jag ska ta och kika på Body for life-upplägget lite… Jag behöver få mer diciplin bara. Slarvar för mycket, både med sömn, mat och träning… Men någonstans i bakhuvudet har jag gett mig f-n på att jag som nästan 40-åring ska lyckas forma den här gamla kroppen… från fluffig till om inte hård så i alla fall fast. *asg*

Kleine, återigen: Jag är sjukt imponerad. Och jag önskar dig lycka till med den framtida formen också! Kommer att hålla ett öga på dig… Hehehehehe. :bb2:

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 158 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.