Mitt 2006

Home Forums Medlemsbilder Mitt 2006

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 60 total)
  • Author

Vissa skapar träningstrådar för att få lite press på sig och motivera sig själva att köra hårdare i sina tävlingsförberedelser. Jag tycker att det är jättekul att följa en persons förberedelser genom dieten. Särskilt mycket har jag uppskattat Micke_bodybuilder’s tråd samt Robert Younan som jag ibland tränar ihop med. Men själv känner jag att jag hellre smyger lite och vill inte ha för mycket press på mig. Däremot vill jag gärna ha kommentarer och kritik (både positiv och negativ) så att jag vet vad jag ska förbättra till nästa gång. Därför tänkte jag så här i efterhand lägga ut lite bilder och kommentarer från min diet och mina tävlingar det här året.

Lite kort om mig själv. Jag heter Erik Walltin, är 29 år och bor i Huskvarna. Jag tävlade i Decembercupen och Luciapokalen i år och jag tävlar för MM Sports. Jag är 1.83 lång, brukar väga runt 110 off och tävlingsvikten på Lucia låg på 102.5kg

I februari med en morgon vikt på runt 109kg.

Inför sommaren gick jag ner ett par kilo för att vara i lite bättre form och när dieten började i slutet av augusti låg morgonvikten på 107kg.

De här bilderna är tagna 3 veckor före Decembercupen och morgonvikten låg på strax över 100 kg i slutet av veckan. Dagen efter ätardagen, då de här bilderna är tagna låg morgonvikten på ca 104kg.

Efter passet.

På decembercupen i Lund vägde jag in på 98.9 kg och tävlade alltså i –100kg.

På hotellrummet kvällen innan, färgen har precis kommit på.

Några bilder från scenen. Jag kom 3:a av 10 deltagare vilket jag är mycket nöjd med.

Allt som allt var det en mycket rolig helg där jag träffade många trevliga personer och lärde mig mycket. Särskilt tack till Anoma som coachade mig.

imponerande fysik :)
    Lite tråkigt att du inte la upp tråden innan dc så man kunnat ge dig ett extra öga.

ser bra ut härlig fysik.

På lördagskvällen efter tävlingen blev det både hamburgare, pizza, godis och en massa milkshake och läsk. Dagen efter körde jag ett träningspass och fick ordentligt tryck.

Inför Decembercupen körde jag en ordentlig kolhydrattömning och sen kände jag att jag inte lyckades fylla upp ordentligt till tävlingsdagen. Så inför Lucia provade jag att tömma lite mindre och fylla på lite mer. Det resulterade i att jag vägde in på 102.5kg och hamnade i +100kg den här gången i stället. Det är möjligt att formen blev något sämre, men det kändes mycket bättre, jag fick ordentlig pump backstage och kände mig mycket fylligare.

Några bilder från scenen som jag är nöjd med.

Den här gången slutade jag 3:a av 6 deltagare, vilket jag också är nöjd med. Jag måste även den här gången tacka Anoma som coachade mig jättebra och stod ut med allt mitt gnäll.

Även den här gången blev det skräpmat och massor av milkshake och glass på kvällen. Och även den här gången kändes både formen och trycket bättre morgonen efter tävlingen. Särskillt benen kändes som om dom skulle expodera.

På söndagen blev det också en hel del skräpmat och godis, men sen har jag försökt sköta maten hyfsat även om det har åkt med en och annan kaka och bulle. Trots att jag inte vräkt i mig så har vikten rusat iväg. Det är som om kroppen suger åt sig efter den här långa ”svält”-perioden och en vecka efter Lucia ligger morgonvikten på 111kg. Sånt här tryck i kroppen skulle man ha jämt. Pumpen under träningspassen har varit helt sjukt den här veckan.

I lördags var jag och Anoma uppe i Göteborg och träffade Lelle och Olle på MM Sports som jag tävlade för (och som Anoma också tävlar för). Lelle tog studiobilder. Det kändes lite ovant men var jättekul och det ska bli väldigt spännande att se hur bilderna blev sen. Lite synd att formen försämrats så mycket under veckan men Lelle verkar jätteduktig så det fixar hon säkert i photoshop :D. Kanske kommer några av bilderna upp här lite senare. Både Lelle och Olle var mycket trevliga och det var kul att träffa dom:up: .

Jag är helt klart nöjd med resultatet av den här säsongen och nu är jag mer motiverad än någonsin att satsa stenhårt inför nästa år. Men först ska jag ta det lite lugnt några veckor och njuta av julmaten och livet i övrigt, det är mycket som blivit försummat under den här tiden.

Men nu är det fritt fram att kommentera. Vad ska jag förbättra till nästa år?

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 60 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.