Home › Forums › Medlemsbilder › Motiveringstråd för en tjock gammal gubbe som ska komma iform.
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
17 maj, 2009 at 00:07 #71032Anonym anvandareMember17 maj, 2009 at 00:07 #550722Anonym anvandareMember
Hej på er. Jag är ny på forumet och ny på gymmet. Jag är 33 år nyss fyllda och har totalt gymmat kanske 3 månader i hela mitt liv varav 1-2 i sträck. Jag försökte komma igång för ett halvår-år sen, men har haft problem med skador. Jag fick nån inflammation i underarmarna eller nåt och så har jag haft problem med knäet sen några år.
Jag har som sagt aldrig gymmat seriöst eller nån längre tid, men tänkte nu försöka komma igång på allvar. Jag är däremot gammal kampsportare. Började med kampsport 1986 och har tränat i ca 25 år sen dess. Jag är också självskyddsinstruktör.
Jag har haft en kampsportsklubb för några år sen, men har p.g.a. tidsbrist lagt ner den. Är duktigt ur form nu, (läs ”fet”), och under det senaste året har jag varit uppe på 99 kg som mest och är 174 cm lång. (Eller kort kanske)
Nu väger jag ca 91,5 så jag är påväg neråt. Jag tänkte lägga in några bilder på min otränade kropp för att få mer motivation att komma igång. Om jag lägger ut dom här och säger att jag ska komma iform så kanske jag känner mig mer tvungen.Jag tänkte uppdatera denna tråd med nya bilder allt eftersom resultaten kommer.
Och så passar jag på att fråga er som kan. Tror ni att jag har några förutsättningar att börja bygga? Är hyffsat stark. Har ingen riktig koll på vad jag lyfter som mest i olika övningar, men vet att jag repade 8*90 kg i bicepscurl i cablecrossen. Jag repade också en 10 på 250 kg i stående vadpress. Detta var sist jag gymmade för några månader sen.
Här kommer några hemska bilder men hoppas på att kunna lägga ut bilder på mig i form framöver.
MVH/Danne[img=http://i430.photobucket.com/albums/qq27/DSBass/IMG_0019.jpg][img=http://i430.photobucket.com/albums/qq27/DSBass/IMG_0021.jpg][img=http://i430.photobucket.com/albums/qq27/DSBass/IMG_0027.jpg][img=http://i430.photobucket.com/albums/qq27/DSBass/IMG_1959.jpg][img=http://i430.photobucket.com/albums/qq27/DSBass/IMG_0022.jpg]
17 maj, 2009 at 00:32 #550723Anonym anvandareMemberHej Robert!
Jag tränar inte kampsport som sport regelbundet längre p.g.a. diverse skador. Mest p.g.a. knäet. Däremot tränar jag och instruerar i självförsvar/självskydd. Jag kommer också börja instruera lite kampsport privat igen.
Annars hade jag nog tänkt att börja bygga. Inte för att tävla eller så, utan för att må bra och se bra ut.
Ja, jag måste vara försiktig med knäet, men jag har iallafall fått veta av läkare att knäet håller och att skadan inte kommer att bli värre även om jag tyvärr aldrig kommer bli helt smärtfri. Så det är ju skönt.
Tack iallafall för ditt svar:-)17 maj, 2009 at 00:47 #550724Anonym anvandareMemberRobert Svensson wrote:Jaha, ok. Hur står sig träningen i självförsvar emot kampsport? Kan inte ligga på samma nivå, men jag har inte en susning. Därför jag är nyfiken.
Att träna för att må bra är, även att se bra ut, är en väldigt bra motivation för att sätta i gång. Kommer man bara i gång med det och det rullar på så brukar det gå vägen, trots allt.Att träna självförsvar är lite annorlunda. Det är ju t.ex. inte mycket sparkar annat än distraktionssparkar mot smalben och liknande. Och för min del så är det sparkar och helst höga sparkar som är problemet.
Men jag tränar väldigt realistiskt självförsvar så det är ju full kontakt som gäller. Så det är ju rätt tufft ändå. Dessutom tränar man ju på att hantera adrenalin/rädsla så det kan även vara påfrestande för psyket.
Men det är fruktansvärt nyttigt när man som jag arbetar som ordningsvakt på heltid.
Kolla gärna in min hemsida för lite mer info om vad jag tränar och instruerar i.
[www.dsprotection.se]MVH/Danne
17 maj, 2009 at 14:48 #550725Anonym anvandareMemberKom gärna med fler åsikter om vad ni tror om mina förutsättningar.
MVH/Danne
2 augusti, 2009 at 03:14 #550726Anonym anvandareMemberTänkte skriva en liten uppdatering här.
Den 25 maj åkte jag på halsfluss och fick penicillin. Efter ca 6-7 dagar kände jag mig på bättringsvägen. Jag hann känna mig någorlunda frisk i ett par dar. Sen blev jag dålig igen. Var till läkaren och fick veta att penicillinet inte hjälpt och jag hade halsfluss igen. Fick ett annat penicillin utskrivet.Efter några dagar på den penicillin kuren blev jag riktigt dålig. Hade lite över 40 graders feber i en vecka och bara låg i sängen och sov. Jag sov ca 22-23 timmar om dygnet i en vecka. Ringde sjukvårdsupplysningen och fick veta att jag skulle avvakta ett par dar till och om jag inte blev bättre skulle jag åka till sjukhuset igen. Efter nån dag fick jag en enorm huvudvärk.
Ingen medicin hjälpte mot den. Jag hade också fortfarande hög feber. Huvudvärken var den värsta jag varit med om. Jag sov fortfarande mest hela dygnet och var mer eller mindre borta i huvudet när jag var vaken. Jag blev riktigt orolig och säker på att jag skulle dö.
Åkte till sjukhuset och fick ta prover. Fick veta att det med största sannolikhet var körtelfeber jag blivit drabbad av. Hem och vila sa dom. En vecka senare var jag fortfarande lika dålig. Ingen förändring alls.
Jag hade runt 40 graders feber, extrem huvudvärk, var yr i huvudet, kunde inte gå utan att frugan höll i mig, balansen var borta, hade talrubbningar, koncentrationssvårigheter och tappade minnet hela tiden.
Sov mest hela veckan. Blev ännu mer säker på att jag skulle dö. Åt inget, drack ytterst lite och började torka ut. Åkte in till akuten och fick ligga med dropp och ta ännu fler prover. Dom sa samma sak där. Med största sannolikhet körtelfeber. Blev hemskickad fortfarande lika dålig.
Låg lika dålig en vecka till, men fick till slut huvudvärken att släppa lite med hjälp av migränmedicin. Den kom dock snabbt tillbaka. Fick en tid på infektionskliniken på Huddinge sjukhus. Fick ta ytterligare prover. Bl.a. mot fästingsjukdomen TBE som dom inte ens tagit prov på trots alla prover och trots att min fru som är föredetta sjuksköterska bett dom att kolla det långt innan.
Åkte hem. Efter helgen ringde läkaren och berättade att det är TBE jag har. Vet inte hur länge jag kommer vara sjukskriven, men mellan 6-12 månader troligen. Får inte anstränga mig alls eftersom man med TBE får både hjärnhinneinflammation och hjärninflammation på samma gång. Därav huvudvärken. Förhoppningsvis slipper jag bestående men, men var tredje vuxen som får TBE får bestående men.Jag har nu blivit piggare. Huvudvärken är borta, men jag har en sorts spänning i huvudet. Balansen är tillbaka. Men jag har fortfarande koncentrationssvårigheter och har stora problem med närminnet. Jag är vaken större delen av dagarna men blir lätt väldigt utmattad. Det kan räcka med att jag lagar mat t.ex. så är jag helt slut. Jag hoppas koncentration och minne blir bättre igen men det kan bara tiden utvisa. Jag har gått ner 10 kg på en månad och kommer inte kunna träna på ett bra tag.
Jag vill bara säga till er som inte är vaccinerade mot TBE. Gör det för detta är det värsta jag varit med om. Se till att vaccinera era barn också om ni har några.
Jag kommer troligen ta upp den här tråden när jag kommit igång med träningen igen och fått lite resultat, men det kan alltså ta nåt år eller kanske mer i värsta fall.
MVH/Danne2 augusti, 2009 at 09:36 #550727Anonym anvandareMemberShit, tråkigt att höra.
Jag tror att jag talar för alla här inne när jag önskar dig ett snabbt tillfrisknande, grabben.
2 augusti, 2009 at 10:51 #550728Anonym anvandareMemberLät inget vidare det där – hoppas du blir helt återställd!
2 augusti, 2009 at 11:46 #550729Anonym anvandareMemberTråkigt att höra!! Är det ett bra vaccin som finns då?
2 augusti, 2009 at 13:25 #550730Anonym anvandareMemberVilket helvete du har fått gå igenom.
Hoppas du blir helt återställd.
2 augusti, 2009 at 15:52 #550731Anonym anvandareMemberTackar så mycket!
Jag tror vaccinet är bra. Jag har iallafall vaccinerat mina barn. Det är ju klart bättre att vara vaccinerad än inte. Å andra sidan blir man immun när man haft TBE en gång. Men till vilket pris vet man inte då som sagt var tredje vuxen får bestående men, och då ofta skador på nervsystemet. Så jag ångrar att jag inte var vaccinerad.
Tack iallafall för dom värmande orden.2 augusti, 2009 at 20:46 #550732Anonym anvandareMemberDet är bara att vila tills du blir frisk, sen nya tag, alltid lika skönt att kliva in på gymmet efter man tillfrisknat från nått.
2 augusti, 2009 at 21:03 #550733Anonym anvandareMemberfy tusan vilken skräckhistoria, jag och tanten rycker fästingar på varandra efter varenda skogspromenad…! Hatar de små äcklen… Känns som man borde ta ditt tips på allvar, kanske hellre förr än senare då…
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.