Home › Forums › Medlemsbilder › Nedräkning till Fitnessfestivalen!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
20 september, 2007 at 22:11 #83420Anonym anvandareMember20 september, 2007 at 22:11 #806820Anonym anvandareMember
Hejsan!
Här kommer jag att lägga upp bilder fram till Fitnessfestivalen då jag ska tävla i BF. Eftersom det är min första diet så började jag 4/6 för att ha god tid på mig att komma i form. 11 veckor kvar nu!
Ge mig gärna tips på hur jag kan sätta poserna bättre+ kritik på min form naturligtvis. :nod
21 september, 2007 at 00:22 #806821Anonym anvandareMemberNajs najs;P
21 september, 2007 at 07:04 #806822Anonym anvandareMemberser rikigt bra ut! keep up the good work!
21 september, 2007 at 09:08 #806823Anonym anvandareMemberKör på hårt nu det sista – 11 veckor crunch time.
Hur ser dietupplägget ut?
Du har inte haft rygg- höftproblem, för vänster sida av höft/rygg ser rätt sned ut.
21 september, 2007 at 11:00 #806824Anonym anvandareMemberHärligt tjejen . Kul att du ska tävla. Hur mkt har du gått ner redan?
21 september, 2007 at 11:31 #806825Anonym anvandareMemberMaazick wrote:Najs najs;PTackar!
Sebbe_o wrote:ser rikigt bra ut! keep up the good work!Kul att höra! I will!!
21 september, 2007 at 12:06 #806826Anonym anvandareMemberJay wrote:Kör på hårt nu det sista – 11 veckor crunch time.Hur ser dietupplägget ut?
Japp, nu de sista 11 veckorna ska jag inte spara på några växlar utan nu är det köra järnet som gäller!!
Jag räknar inte kalorier utan kör på känsla. Äter husmanskost och väldigt varierat. Försöker äta varannan/var tredje timma.
Kosten ser ut på följande sätt:
Frukost: Gröt på 1dl fiberberikade havregryn eller rågflingor, ca.3 valnötter,kanel o 2dl lättmjöl m.1/2 dl vaniljwhey (+en halv banan ibland)
Mellanmål 1: Ett äpple+ca. 10st mandlar alt. två osötade fullkornsmackor m.messmör
Lunch: Två knäckemackor+makrillfile i tomatsås eller ris+kikärts o kidneybönblandning gjord på tomatsås eller diverse matlåda som blivit över från någon middag+ morot
Mellanmål 2: 1/2 dl diet fuel
Middag: Ris/fullkornspasta/bulgur+ nötfärs/tonfisk m.tomatsås/pangasius bl.a +broccolli
Efter träning: 1/2 dl malto+ 1/2 dl vassleprotein
Innan läggdags: 125 gram kesella m.funlight/125 gram kesella+bär+mjölk/1/5dl diet fuel
Jay wrote:Du har inte haft rygg- höftproblem, för vänster sida av höft/rygg ser rätt sned ut.Nej jag har inte haft rygg-höftproblem, men har själv märkt att vänster höft ser ut att ’sitta’ högre, så någon form av vridning i höftpartiet verkar jag ha. Ser ut som att min överkropp är olika långa på sidorna (vilket ju förstärks av att jag av ngn anledning skjuter upp höger axel mer än vänster när jag poserar), kanske är att ryggen är sned då.. Har funderat på om jag har olika långa ben, men det tror jag inte. Är det något du tror jag kommer få problem av så att jag borde kolla upp med läkare eller dylikt?
21 september, 2007 at 13:00 #806827Anonym anvandareMemberOm någon ser några konstigheter med mitt kostschema så får ni gärna säga till! Svårt när jag inte anger/vet mängder etc. så klart..
21 september, 2007 at 13:32 #806828Anonym anvandareMemberEmelie wrote:Är det något du tror jag kommer få problem av så att jag borde kolla upp med läkare eller dylikt?Det kan ju vara värt att kolla med naprapat. Var lite nyfiken för jag har något liknande. Men inte varit och kollat det.
Vet du kcal-intaget på dieten och fördelningen?
21 september, 2007 at 15:07 #806829Anonym anvandareMemberVanessa Frykman wrote:Härligt tjejen . Kul att du ska tävla. Hur mkt har du gått ner redan?Ja det ska verkligen bli skitkul att tävla!! Ser fram emot det soo mucho. Tiden under dieten har gått otroligt fort måste jag säga så snart är det dags.
Enligt morgonvägning på min våg har jag gått ner 7kg på 16 veckor. Enligt 4 pkts fettkalipermätning hade jag efter 12 veckor gått ned 3,1kg fett och upp 0,4kg muskler. Siktar på att gå ner ca 5kg till. Ny mätning på torsdag så det ska bli spännande att se vad det visar för resultat för de senaste 4 veckorna.
21 september, 2007 at 15:10 #806830Anonym anvandareMemberJay wrote:Det kan ju vara värt att kolla med naprapat. Var lite nyfiken för jag har något liknande. Men inte varit och kollat det.Vet du kcal-intaget på dieten och fördelningen?
Aha så du har något liknande. Har du haft problem med det? Hur har det gestaltat sig? Ja, jag kanske ska ta o uppsöka en naprapat o se vad den säger om min rygg.
Nix, vet inte kcal-intag+ fördelning..
21 september, 2007 at 15:45 #806831Anonym anvandareMemberHej Emelie..har du någon som hjälper dig med kostupplägget nu de sista veckorna? Du ville ha lite kritik på din form.. Du har en mkt bra ram :up: lite sne som Jay också påpekar..det kan bero på en bäckenrotation, iom en rotation i bäcken så får benen ofta olika längd..(min sambo är fysioterapeut, dock inte verksam längre..han tog en titt på bilderna) Råder dig till att gå till en naprapat som hjälper dig med detta.
Det kommer säkert att gå bra på FF om du bara kan komma in hård..tror du bör hålla koll på kcal intaget och inte bara förlita dig på ”känslan” den kan vara extremt svekfull under diet räkna lite mer på fördelningen fett, kolhyd, protein…jag skulle skippa fullkornspastan from nu.. ev också riset. Brödet skulle jag också plocka bort.
Hoppas du har någon kunnig i din närhet som kan hjälpa dig med ett bra kostupplägg nu den sista biten fram. LYCKA TILL :emo-thumb
22 september, 2007 at 18:02 #806832Anonym anvandareMemberLinda Byström wrote:Hej Emelie..har du någon som hjälper dig med kostupplägget nu de sista veckorna? Du ville ha lite kritik på din form.. Du har en mkt bra ram, lite sne som Jay också påpekar..det kan bero på en bäckenrotation, iom en rotation i bäcken så får benen ofta olika längd..(min sambo är fysioterapeut, dock inte verksam längre..han tog en titt på bilderna) Råder dig till att gå till en naprapat som hjälper dig med detta.Det kommer säkert att gå bra på FF om du bara kan komma in hård..tror du bör hålla koll på kcal intaget och inte bara förlita dig på ”känslan” den kan vara extremt svekfull under diet räkna lite mer på fördelningen fett, kolhyd, protein…jag skulle skippa fullkornspastan from nu.. ev också riset. Brödet skulle jag också plocka bort.
Hoppas du har någon kunnig i din närhet som kan hjälpa dig med ett bra kostupplägg nu den sista biten fram. LYCKA TILL :emo-thumb
Hej Linda! Vad kul att du o din sambo tog er tid att analysera min sneda rygg! Pratade med en kompis igår som visst varit sned i ryggen som hade varit hos en kiropraktor o fått hjälp att bli rakare. Ska definitivt ta o kolla upp vad som är lämpligast att gå till för att kolla upp min rygg! :up:
Angående kostupplägg så har jag ingen som hjälper mig med det sista veckorna. Resonerar som så att så länge vikten går ned i lämplig takt och det är fett och inte muskler som försvinner enligt fettkalipermätningen så sköter jag kosten+träningen efter eget huvud/kunskap. Sedan ser jag det som en spännande utmaning att se hur långt det räcker utan att räkna på kalorier+fördelning fett,kolhyd,protein.
Tack för tipsen!
Har du själv tävlingsplaner/tävlat?Kram!
22 september, 2007 at 19:11 #806833Anonym anvandareMemberBilder från dagens poseringsträning.
Det blev ett poseringspass på 40 min med min kära syster o pojkvän. Shit vad mycket det är att tänka på!! Måste nötas myyycket mer så att det sitter på tävlingsdagen.
Hade grym träningsvärk i ryggen från gårdagens rygg/baksida axlar pass så det var inte särskilt behagligt att sätta poserna. Vi upptäckte att jag är otroligt stel i axlarna så inför nästa poseringspass ska jag stretcha axlarna för att värma upp dem. För övrigt ska jag börja stretcha dem mer överhuvudtaget, har inte hittat något bra sätt som jag tycker tar bra tidigare, men nu fick jag tips om en riktigt bra. Rörlighetsövningar för axlarna+rotatorövningar får det också bli mer av framöver.
Försökte tänka på att försöka sänka ner höger axel för ett jämnare intryck, men fick istället inte fram axlarna lika bra tycker jag själv.
Nog snackat! Här kommer dom.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.