Home › Forums › Medlemsbilder › Nedräkning till Fitnessfestivalen!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
24 september, 2007 at 20:08 #806849Anonym anvandareMember
Tanig Sprinter: Verkar inte finnas några militanta feminister här.. Ja, det är väl för tidigt för att kunna säga något om vad som finns under ytan. Tack!
Chulle: Tack för peppropen! Hörde dem ända upp hit!! Vad kul att du hittat tillbaka tilll fotbollen förresten. :kicking: Här kämpas det som attans!
Marina: Haha, ja det har du ju rätt i! Ja, jag kan inte annat göra än mitt bästa!
Mina: Ja, de där nigningarna skippar jag gärna med!! Tack för lyckönskningen!!
24 september, 2007 at 20:25 #806850Anonym anvandareMemberHallå Eva-Lotta!
Eva-Lotta wrote:Du har mer än fem kg att gå ner till tävling och de kg du gått ner på de veckor du kört, är för lite.Har också insett att det kommer behövas en del mer än 5kg. Siktar på att gå ner gå ner 7-8kg till. Jag valde att börja så tidigt som jag gjorde för att jag aldrig dietat förut+ för att jag skulle kunna börja långsamt för att sedan accelerera (för att få behålla mina muskler) o de senaste veckorna sedan jag la i en högre växel så har vikten/måtten fått sig en snabbare rutsch så jag tror att jag är på rätt väg. Ska på kalipermätning på torsdag så då får jag se om jag fortfarande lyckats behålla mina muskler och bara minskat i fett som vid tidigare mätningar.
Eva-Lotta wrote:Det bästa är om du skaffar dig någon som hjälper dig, för man blir faktiskt blind, ena sek känner man att man är i kalasform (kanske för att man är mycket mindre än vad man brukar vara) och ibland så känner man sig verkligen ur form (fast man är bättre än man tror).Även om ens tankar kring formen kan variera från dag till dag, spegel till spegel o från ljus till ljus så låter jag inte det påverka min träning/kost. Sedan har jag grymt stöd från min syster o pojkvän som säger till mig vid eventuella dietnojjor.
Eva-Lotta wrote:Ska du gå i långa el korta?I långa. Och du? För visst ska du tävla i BF då med? Har för mig att jag läst det någonstans! :ph34r:
Tack för tipsen!
Kram Emelie
24 september, 2007 at 22:47 #806851Anonym anvandareMemberTog fram en gammal bild sedan i maj att jämföra med. Nu tillhör ju inte dubbelbicce BF, men ändå..:p
25 september, 2007 at 18:10 #806852Anonym anvandareMemberMen!! Jag har ju helt missat din tråd. Skall följas från och med nu!
Många kostexperter oxå som påpekar ditt upplägg, men jag måste nog hålla med. Det kan vara skönt att ha koll på kcal intaget. Kanske mest så att man inte ligger för lågt i början o inte har nått att plocka bort längre fram..
PM:a mig din mail så ska jag skicka ett bra kostberäkningsprogram.. o om du behöver några tips eller bara ideer med för den delen.
Lycka till nu!
26 september, 2007 at 12:45 #806853Anonym anvandareMemberellen wrote:Men!! Jag har ju helt missat din tråd. Skall följas från och med nu!Många kostexperter oxå som påpekar ditt upplägg, men jag måste nog hålla med. Det kan vara skönt att ha koll på kcal intaget. Kanske mest så att man inte ligger för lågt i början o inte har nått att plocka bort längre fram..
PM:a mig din mail så ska jag skicka ett bra kostberäkningsprogram.. o om du behöver några tips eller bara ideer med för den delen.
Lycka till nu!
Ja, den får du ju inte missa!
Jag hör av mig om jag av någon anledning skulle vilja ändra mitt upplägg och räkna på kcal och vill ha kostberäkningsprogrammet du rekommenderade. Tills vidare fortsätter jag med att ’bara’ hålla koll på vad jag stoppar i mig o i vilken mängd. Tack ändå!
Tack för lyckönskningen!
26 september, 2007 at 13:14 #806854Anonym anvandareMemberFler kommentarer angående mitt kostupplägg undanbedes vänligt men bestämt!
Vet att jag själv gjorde att tråden kom på sidospår som la upp mitt kostupplägg o faktiskt bad om synpunkter på det men nu känner jag att det räcker av den varan. Vet att ni som gett mig tips endast gjort det av välmening för att ni tror att det är mitt bästa, men låt mig vara den som avgör det.
Detta är MITT race och JAG ser det som en del av MITT experiment och en utmaning att inte stirra blint på kalorier (inget illa ment mot er som tycker att det är skönt med den kollen) utan istället endast använda mitt sunda förnuft. Eftersom jag ändå inte vet exakt kaloriförbrukning från mina promenader,intervaller,styrketränande,dansande så ser jag inte heller någon anledning för mig att veta exakt kaloriintag. Sedan får vi se hur länge jag kommer att resonera så, men det återstår att se. Om jag skulle ändra mig i framtiden så är det mitt val.
Detta är en bildtråd där jag gärna tar emot tips om hur jag kan förbättra min posering fram till Fitnessfestivalen. Tips på skärning på bikini/baddräkt som kan passa mig skulle jag också uppskatta.
Kritik o feedback på min form/fysik tas tacksamt emot. Även fasst jag inte kan ändra på svagheter omedelbums är det intressant att veta för framtiden vad jag bör jobba extra hårt med. Om sådant inte går att urskilja i detta skede så återkom när det går (dvs när mer späck försvunnit).
Välkommen att följa mig under MIN resa! :nod
26 september, 2007 at 14:14 #806855Anonym anvandareMemberEmelie wrote:I långa. Och du? För visst ska du tävla i BF då med? Har för mig att jag läst det någonstans! :ph34r:Tack för tipsen!
Kram Emelie
Tror inte jag skrivit det någonstanns faktiskt, för jag vill inte gå ut med det lika starkt som jag gjort förut, eftersom jag bitert fått känna på hur det är när någonting sätter käppar i hjulen… Tex magsåret jag drog på mig sist.
Men ja, vi kommer antagligen stå där tillsammans, om allt går som det ska och det hoppas jag ju
Lycka till!26 september, 2007 at 15:37 #806856Anonym anvandareMemberKriga på gumman!
Bara å KÖTTA!
VET redan NU att du kommer rocka om du lyckas följa din plan!Keep up the good spirit and work!
Ses snart igen baby!
Love YOU;)26 september, 2007 at 16:15 #806857Anonym anvandareMemberEmelie wrote:Fler kommentarer angående mitt kostupplägg undanbedes vänligt men bestämt!Får väl ta på mig att det var mitt fel som frågade efter just upplägget. Märkte inte förrän nu att det inte var en träningsjournal utan just en tråd under Medlemsbilder.
26 september, 2007 at 16:47 #806858Anonym anvandareMemberDet är svårt att se exakt vad som släpar på en bf-tjej innan ni är hårda eftersom ni av naturliga skäl inte har lika mycket muskler som en byggare. Jag tycker att din fysik överlag ser rätt jämn ut annars – det är inget som för mig uppenbart släpar efter det andra. Hade jag varit tjej och skulle tävla i bf hade jag dock lagt mycket krut på axlarna i allmänhet eftersom de enligt mig är mycket av nyckeln till en bra bf-fysik.
Angående formen måste du nog som sagt lägga på ett litet kol om du ska hinna bli riktigt hård ja; men det tror jag redan du vet.
28 september, 2007 at 13:08 #806859Anonym anvandareMemberEva-Lotta wrote:Tror inte jag skrivit det någonstanns faktiskt, för jag vill inte gå ut med det lika starkt som jag gjort förut, eftersom jag bitert fått känna på hur det är när någonting sätter käppar i hjulen… Tex magsåret jag drog på mig sist.
Men ja, vi kommer antagligen stå där tillsammans, om allt går som det ska och det hoppas jag ju
Lycka till!Usch vad tråkigt med magsår. Hoppas det känns bättre denna gång så att det inte blir upprivet igen! Ahh om du inte skrivit det någonstans måste det vara en fågel som viskat det i mitt öra. Hoppas allt går som det ska för oss båda så vi får stå på scen o glänsa ikapp!
Tack, detsamma!
28 september, 2007 at 13:18 #806860Anonym anvandareMembersuperberggren wrote:Kriga på gumman!
Bara å KÖTTA!
VET redan NU att du kommer rocka om du lyckas följa din plan!Keep up the good spirit and work!
Ses snart igen baby!
Love YOU;)Ohh yes, man ska köra på ett koncept som man själv tror på!
Det blir tight att ses på ett tag eftersom du inte kunde nästa helg o sedan är det sm o sedan är det för nära min tenta, så inte förrän i början av november.
Vi får höras snart iaf!
Puss o kram
28 september, 2007 at 13:20 #806861Anonym anvandareMemberJay wrote:Får väl ta på mig att det var mitt fel som frågade efter just upplägget. Märkte inte förrän nu att det inte var en träningsjournal utan just en tråd under Medlemsbilder.Äsch det är lugnt Det finns inga dumma frågor, bara dumma svar heter det ju!
28 september, 2007 at 13:38 #806862Anonym anvandareMemberAndreas Guiance wrote:Det är svårt att se exakt vad som släpar på en bf-tjej innan ni är hårda eftersom ni av naturliga skäl inte har lika mycket muskler som en byggare. Jag tycker att din fysik överlag ser rätt jämn ut annars – det är inget som för mig uppenbart släpar efter det andra. Hade jag varit tjej och skulle tävla i bf hade jag dock lagt mycket krut på axlarna i allmänhet eftersom de enligt mig är mycket av nyckeln till en bra bf-fysik.Angående formen måste du nog som sagt lägga på ett litet kol om du ska hinna bli riktigt hård ja; men det tror jag redan du vet.
Du har så sant i det du säger! Mmm, axlar verkar man inte kunna lägga för mycket krut på. Att höfterna dessutom kan uppfattas lite mindre breda ser jag verkligen som önskvärt för min del! :p
Japp, kolet är inskyfflat, så nu d*ävlar ska brasan brinna som bara den!
28 september, 2007 at 23:34 #806863Anonym anvandareMemberEmelie wrote:Ohh yes, man ska köra på ett koncept som man själv tror på!Det blir tight att ses på ett tag eftersom du inte kunde nästa helg o sedan är det sm o sedan är det för nära min tenta, så inte förrän i början av november.
Vi får höras snart iaf!
Puss o kram
bara å KÖTTA baby: det är VI bäst på eller hur :yikes:
Vi får se ang. next helg: prel bokat till sthlm ang. sponsor uppdraget men annars öppna kort: kommer gärna ner :nod om de inte blir något sthlmn annars får vi ta november baby!
saknar dig så stumpis!
Strax dags för sängen men först 24.00 och godis
Love you 4ever!
KRAM å PUSS;) -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.