Ny flicka här

Home Forums Medlemsbilder Ny flicka här

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 20 total)
  • Author

Tänkte göra ett gott första intryck genom att kasta in två kassa bilder på mig själv (får skylla på att jag inte äger nån kamera.. dansar till min mp3 på bilderna, om ni tycker poseringarna verkar lite skumma:o ) Har full förståelse om ni inte kan ge några svar på mina frågor, men det är iallafall värt ett försök.

Bakgrund: Har tränat och tävlat i simning i princip hela mitt liv. Fick anorexi när jag var 17-18 år och därmed träningsförbud i ett år. Gick upp tolv kilo och började träna triathlon istället. Kännde att jag ville testa något nytt och hittade det här forumet. Nu är jag helt frälst efter alla vackra bilder jag sett på fitness-människor (inte minst Linda Fodor och Cecilia Benjaminsson) och vill absolut börja bygga muskler;)

Mitt mål är att någongång få stå på scen i en BF-tävling.

Finns det potential att bygga muskler på denna kropp????
    Hur många år tror ni det tar innan jag kan ställa upp i tävling?

Lite allmänt:
    24 år gammal
    180 cm lång
    Väger idag närmare 70 kg (15 kg mer än när jag var 19..)

Har inte tränat särskilt mycket styrketräning innan, men är givetvis beredd att träna hårt för att lära mig.

Tack på förhand:)

Står du på knä o dansar :

Bygga muskler kan alla mer eller mindre! Ät bra och träna hårt och glöm för allt i världen inte att vila emellanåt oxå! :pop:

Lycka till

JA självklart! Du har bra förutsättningar enligt mig då du har en ganska smal benstomme och inga utmärkande fysiska missdrag (ordbajseri :) ).
    Som du säkert förstår så har du för lite muskelmassa i dagsläget.
    Kroppsfettet ser ut att ligga bra till för en sund offseasonvikt f.ö.

Nu till det tråkiga… Är du säker på att detta är rätt för dig med tanke på din tidigare sjukdomshistoria? Att gå på diet kan göra att man får många skruvar lösa i huvudet och man kan få en ganska snedvriden bild av sig själv (Jag är fet, fast att man är i tävlingsform osv). Men men, givetvis kan bara du säga om du har koll på om du klarar det eller inte! Ville bara höja ett varningens finger!

Lycka till nu och kör hårt (men glöm inte att ha kul, det är som äär viktigast)!
    Mvh Calle Sirén

TeTe Det där var precis innan jag började köra luftgitarr på knä.. tack och lov postade jag inte de bilderna;)

Calle Är problemet med skev självbild vanlig bland fitnessmänniskor med? Trodde de var de kunnigaste som fanns..just eftersom de först bygger massa och sen går ner på så låga bf-nivåer.. vet allt vad kroppen behöver av näring och sådant. Jag gillar just iden att kunna kontrollera sin kropp, utan att det går överstyr som det gjorde för mig tidigare.

Är det föressten en nackdel att vara lång när man styrketränar? Har känt att jag är rätt stel och inte kan gå ner så djupt i benböj mm.

Förstår att det är svårt att se på min kropp i dagsläget om det är en ”potentiell fitnesskropp”..får helt enkelt börja lyfta tungt och se hur mina muskler formar och utvecklar sig:)

Hej igen! Skulle gissa på att kroppsbyggare är en av de folkslag som är mest självkritiska när det kommer till dem och deras kroppar ;)

Calle Sirén wrote:
    Hej igen! Skulle gissa på att kroppsbyggare är en av de folkslag som är mest självkritiska när det kommer till dem och deras kroppar ;)

Håller med dig Calle!!

Hur är det annars med dig & Lina?? Ska du köra på dc i år??

Mvh Johanna

Calle Sirén wrote:

Det e ganska viktigt att skilja ändå på en kroppsbyggares kritiska syn på sin egna kropp, då den handlar om en hunger att utvecklas och nå perfektionism (utopi, men endå). En kroppsbyggare VET att den inte är fet eller liten, även om personen i fråga vill vara i bättre form eller större.

En anorektiker vet väl INTE vad jag vet att den inte är fet, utan tror på fullaste allvar att så är fallet.

Sen så säger folk att det finns folk med megarexi och att det är en sjukdom, men det tror jag inte mycket på, och i sånna fall kan det inte finnas många med den sjukdomen heller för den delen. En sak att skämta att man är megarektiker, och att skämta om att man e fet eller i kass form.
    Man vet ju bättre.

Nej, håller med dig, men gränsen till sund fixering till sjuk är svår att upptäcka själv! I synnerhet om man har vart illa ute innan, allt jag säger!

JohannaH wrote:
    Håller med dig Calle!!

Hur är det annars med dig & Lina?? Ska du köra på dc i år??

Mvh Johanna

DC, nej nej 8) Hehe Jag väntar tills nästa år så jag kan visa upp en rejäl förbättring! Annars är allt fint här hemma i Skåneland :D Kommer ni till SM o kollar? Vi ska dit!

Fina förutsättningar i den kroppen=)
    ta några fler bilder, muskelposeringar? titta på ”proffsen” om du inte vet hur.
    snygg mage=)

Välkommen hit! :)

käka sunt o träna hårt så går det..!
    började tränna när jag var 18år och vägde då 67kg/190cm….6år senare stog jag på scen o tävlar nu i AF8)
    men känns som att en tjej kan ställa sig på secen tidigare där ni inte behöver lika mk muskler…har sett nybörjare på BF tävlingar (tjejer) som har tränat hårt i ¨2 år o sen tävlat…så kör på och sen känner du när du är redo! för muskler går nog att bygga på den kroppen :p

vh/

Sam jr wrote:
    Det e ganska viktigt att skilja ändå på en kroppsbyggares kritiska syn på sin egna kropp, då den handlar om en hunger att utvecklas och nå perfektionism (utopi, men endå). En kroppsbyggare VET att den inte är fet eller liten, även om personen i fråga vill vara i bättre form eller större.

En anorektiker vet väl INTE vad jag vet att den inte är fet, utan tror på fullaste allvar att så är fallet.

Sen så säger folk att det finns folk med megarexi och att det är en sjukdom, men det tror jag inte mycket på, och i sånna fall kan det inte finnas många med den sjukdomen heller för den delen. En sak att skämta att man är megarektiker, och att skämta om att man e fet eller i kass form.
    Man vet ju bättre.

Visst har du rätt MEN om man har haft en felaktig självbild och till och med varit sjuk tror jag inte att det här är en ”sport” att rekommendera. Visst blir man duktig på att kontrollera kroppen men kontroll behovet går lätt över styr. Anorexi är ju ett väl utformat kontroll system där kontrollen är en belöning som stänger dörrarna till det mörka som finns inuti.

Jag känner mig lite fräck som kommenterar det här Helen men min reaktion när jag läser det du har skrivit blir stark att du inte bör göra det här. Träna, ät bra och må bra men glöm inte LIVET utanför mat och träning det är så lätt att fastna där och glömma världen utanför. Lycka till!

MVH
    Angelica

Riktigt Nice!

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 20 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.