Home › Forums › Medlemsbilder › NY medlem – vill ha feedback
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
2 mars, 2006 at 07:02 #1022854Anonym anvandareMember
Hur påverkar stora muskler dina resultat i apnea? Har du koll på det? Jag tänker mig att de borde kräva en del extra syre. Kanske blir det svårt att tävla inom båda sporterna, i alla fall framgångsrikt. (Obs! Spekulationer.)
Om bilden kan jag nog inte säga mycket mer än du redan vet. Du ser ut att vara normalt och fint byggd, med en lagom mängd underhudsfett.
3 mars, 2006 at 20:20 #1022855Anonym anvandareMemberJennisen wrote:Var tränar du? Såg nämligen att du bodde i Linköping.. som jag :emo-thumbTränar just nu på feelgood. själv?
8 mars, 2006 at 13:58 #1022856Anonym anvandareMemberAngelica wrote:Har du tänkt vilket gym du ska träna på här i Lkpg?
vad ska du in som?Det kan kanske bli svårt men å andra sidan är de inte omöjligt. Åsa Hellstorp håller ju på med både fitness, byggning och marathon. All respekt för den kombinationen:worship:
Jag har inte börjat kolla på gym i Lkpg än. Kan du rekomendera något? :emo-thumb
Mönstringen har jag skjutit upp till i höst (så jag hinner flytta och träna mer). Siktet är inställt på dyktänst av något slag (annars amf, MPsäk eller var som med hundtjänst)
Ja du, den kombinationen är inte att leka med
Hälsningar
-Isabelle-8 mars, 2006 at 15:47 #1022857Anonym anvandareMemberIsabelle_apnea wrote:Jag har inte börjat kolla på gym i Lkpg än. Kan du rekomendera något? :emo-thumbMönstringen har jag skjutit upp till i höst (så jag hinner flytta och träna mer). Siktet är inställt på dyktänst av något slag (annars amf, MPsäk eller var som med hundtjänst)
Ja du, den kombinationen är inte att leka med
Hälsningar
-Isabelle-Visst kan jag det. Tränar själv på feelgood men vet inte om jag kan rekomendera det faktiskt. Det är verkligen inget byggar gym men när jag började träna där så körde jag enbart spinning och dem är bra på så viss att dem har ett stort utbud av pass. Nu däremot kör jag nästan enbart styrka men har blivit kvar där ändå. Är du enbart ute efter att träna styrketräning kan jag varmt rekomendera gymbolaget samt city gymmet!
Hoppas att du blir placerad där du önksar samt att du kommer att trivas i Linköping!
MVH
Angelica8 mars, 2006 at 17:57 #1022858Anonym anvandareMemberSöt
9 mars, 2006 at 22:27 #1022859Anonym anvandareMemberNina Lätt wrote:Hur påverkar stora muskler dina resultat i apnea? Har du koll på det? Jag tänker mig att de borde kräva en del extra syre. Kanske blir det svårt att tävla inom båda sporterna, i alla fall framgångsrikt. (Obs! Spekulationer.)Om bilden kan jag nog inte säga mycket mer än du redan vet. Du ser ut att vara normalt och fint byggd, med en lagom mängd underhudsfett.
Intressant fråga Nina. De flesta fridykare jag har träffat är byggda ungefär som långdistanslöpare. Detta beror nog till största del på att man som apneist strävar efter att spara syre – så ju lägre puls desto bättre.
MEN sen finns det alltid undantag:P
Det finns ett litet antal riktiga hunkar att vila ögonen på under diverse tävlingar.. men de har fortfarande lika bra (om inte bättre) syreupptagnings förmåga som övriga.-Isabelle-
9 mars, 2006 at 23:43 #1022860Anonym anvandareMemberIsabelle_apnea wrote:Intressant fråga Nina. De flesta fridykare jag har träffat är byggda ungefär som långdistanslöpare. Detta beror nog till största del på att man som apneist strävar efter att spara syre – så ju lägre puls desto bättre.
MEN sen finns det alltid undantag:P
Det finns ett litet antal riktiga hunkar att vila ögonen på under diverse tävlingar.. men de har fortfarande lika bra (om inte bättre) syreupptagnings förmåga som övriga.-Isabelle-
Angående låg puls.. vad är genomsnittstiden under vattnet för apneamotionären?
Jag har hyfsat låg vilopuls (runt 40 på morgonen) betyder det att jag är en hejare på att vara under ytan? jag har dock mindre bra kondition:o10 mars, 2006 at 13:28 #1022861Anonym anvandareMemberNicklas Söderberg wrote:Angående låg puls.. vad är genomsnittstiden under vattnet för apneamotionären?
Jag har hyfsat låg vilopuls (runt 40 på morgonen) betyder det att jag är en hejare på att vara under ytan? jag har dock mindre bra kondition:oVad menar du med genomsnittstiden? Syftar du på hur lång tid det tar att dyka en viss sträcka?
För som du kanske vet finns det olika grenar, så det är svårt att säga. I STA (statisk andhållning i pool) ligger man tex helt stilla i en pool och håller andan.. då är man ”under” vattnet mycket längre än när man pumpar meter.
Att du har låg vilopuls är en bra början. :emo-thumb Sen beror det på vilken gren du vill bli bra på.. är tex STA målet så är du redan halvvägs men är det någon av de andra grenarna tillkommer teknik mm.
Hälsningar Isabelle
20 april, 2006 at 14:26 #1022862Anonym anvandareMemberjag tränade på gymbolaget men jag rekomenderar fitness som har nya lokaler inne i stan,en polare som tränar där ska tydligen va redigt fräscht!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.