Och nu kör vi BEN

Home Forums Medlemsbilder Och nu kör vi BEN

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 196 through 210 (of 965 total)
  • Author
    Mjao wrote:
    Vill inte ge tjejerna mindevärdeskomplex :/ Ja det hoppas jag Carl, det är ju trots allt 10 år sen :/

Samma gamla sjuka humor :D Kommer du o kollar på SM?

Matias wrote:
    Ok det vet du hur?

Jag gjorde den bedömningen med mina ögon :)

Timme wrote:
    Jag gjorde den bedömningen med mina ögon :)

Jag tror att du behöver titta en gång till isf, för de deffade benen uppnår nästan samma volym som de bulkiga. Och ifall dessa två personer skulle byta form med varandra, tycker iaf jag att det ser ut som att scenariet skulle vara betydligt annorlunda.

Han är i riktigt bra form, Raffe! :)

MVH

Jag måste säga att jag oxå tror Raffe har större ben. Men är ganska svårt att säga ifrån ett par bilder ;)

Tack iaf Timme, tar det som en komplimang :)

Martin. wrote:
    Jag måste säga att jag oxå tror Raffe har större ben. Men är ganska svårt att säga ifrån ett par bilder ;)

Jag säger så här, jag önskar jag hade Martins ben när jag var 20år.
    Mycket imponerande för en 20åring tycker jag! :worship:

PS själv är jag 30år gammal…:yikes:

Calle Sirén wrote:
    Samma gamla sjuka humor :D Kommer du o kollar på SM?

inte bestämt mig om det ännu, men resten tar vi över våra sexpm, aight?

Raffe wrote:
    Jag säger så här, jag önskar jag hade Martins ben när jag var 20år.
    Mycket imponerande för en 20åring tycker jag! :worship:

PS själv är jag 30år gammal…:yikes:

Tack så mycket, hoppas bara jag får till samma hårdhet som du har på dina ben!

Ps. Marcus måste du kalla mina ben bulkiga, tänk på att när man går på diet är ganska nojig :P

Har en liten fråga som jag tänkte skulle passa in här. Har lite problem att få till marklyften och frågan lyder, ska man satsa på att ha rumpan så lågt som möjligt och väldigt mycket böj på benen eller ska man satsa på den lite högre rumpan med rakare ben och lyfta mer med baksidan lår/rygg? Kan tillägga att jag har förhållandevis lång rygg. Tacksam för svar (får jag till denna övning återkommer jag med bilder inom några månader :) )

ChrisDEFC wrote:
    Har en liten fråga som jag tänkte skulle passa in här. Har lite problem att få till marklyften och frågan lyder, ska man satsa på att ha rumpan så lågt som möjligt och väldigt mycket böj på benen eller ska man satsa på den lite högre rumpan med rakare ben och lyfta mer med baksidan lår/rygg? Kan tillägga att jag har förhållandevis lång rygg. Tacksam för svar (får jag till denna övning återkommer jag med bilder inom några månader :) )

Vill ochså veta.. :up:

Martin. wrote:
    Tack så mycket, hoppas bara jag får till samma hårdhet som du har på dina ben!

Ps. Marcus måste du kalla mina ben bulkiga, tänk på att när man går på diet är ganska nojig :P

Förlåt!

:friends:

MVH

Marcus Syvertsen wrote:
    Förlåt!

:friends:

MVH

Du är nu offentligt förlåten ;)

ChrisDEFC wrote:

citerar mig själv då det hamnade på föregående sida samt att jag tror att martin och marcus säkert kan hjälpa mig med svar? Såg nån träningsvideo förrut på dig martin har jag för mig och du hade relativt raka ben men sen såg jag nån annan som hade rumpan nästan i golvet när han började lyfta, hmmm… hilfe!

ChrisDEFC wrote:
    citerar mig själv då det hamnade på föregående sida samt att jag tror att martin och marcus säkert kan hjälpa mig med svar? Såg nån träningsvideo förrut på dig martin har jag för mig och du hade relativt raka ben men sen såg jag nån annan som hade rumpan nästan i golvet när han började lyfta, hmmm… hilfe!

Jag postade den här länken i din tråd. Läste du den inte?
    Har du svårt att förstå engelska så finns det säkert någon svensk länk att få tag på.
    Nåja, här kommer den igen: [http://www.elitefts.com/documents/deadlift_with_style.htm#cooliris]

Martin. wrote:

Mycket möjligt att det är så.

Bådas ben är enormt bra i vilket fall som helst :D

ChrisDEFC wrote:

En person med lång rygg bör ha rumpan längre ned medan en med kort rygg och långa ben bör ha rumpan högre upp.

Detta är väldigt individuellt och man lär sig känna var man är starkast. Laborera lite med olika höjd på rumpan i starten och hitta ”dragläget” :D Där du kan utnyttja din kraft på bästa sätt.

Viewing 15 posts - 196 through 210 (of 965 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.