Home › Forums › Medlemsbilder › pre diet bilder!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
31 maj, 2007 at 07:10 #877831Anonym anvandareMember
Hur mycket kardio har du kört under denna period?
Lycka till i slutspurten nu :up:
/ stenis
31 maj, 2007 at 09:29 #877832Anonym anvandareMemberstenis wrote:Hur mycket kardio har du kört under denna period?Lycka till i slutspurten nu :up:
/ stenis
jag började första veckan med rejält drag, 6 promenader, sen har jag bara kört kardio 3 dagar i veckan, intervall löpning 30 minuter plus 60 minuter lugn promenad under vilodagarna. så inte mycke alls.
nu sista månaden har jag ökat till 6 promander i veckan, varje träningsdag.
nu sista veckan blir de 60 minuter i högt tempo på natten efter jobbet, märks att de är svårt att få bort de sista, vilodagarna drar jag på mig lite vätska nu.
31 maj, 2007 at 10:32 #877833Anonym anvandareMemberNått 80kg än?
31 maj, 2007 at 12:24 #877834Anonym anvandareMembervi får se om ja hinner ner dit, låg på 81,2 igår, lite mer i morse efter vilodag igår men nu har ja kört ben plus lite intervaller i morse, sen en rejäl promenad inatt så ska vi se om ja är nere på 80 i morgon:emo-thumb
1 juni, 2007 at 10:00 #877835Anonym anvandareMember81,0=)
benen igår kväll, ser bättre ut än förra året tycker ja!
[img=http://i21.photobucket.com/albums/b254/andrasidan/Bild084.jpg]
3 juni, 2007 at 03:07 #877836Anonym anvandareMembertog nån bild med självutlösaren idag på gymmet, tålamodet var kort så hann inte bli så bra=)
[img=http://i21.photobucket.com/albums/b254/andrasidan/Bild086.jpg][img=http://i21.photobucket.com/albums/b254/andrasidan/Bild090.jpg]
3 juni, 2007 at 09:50 #877837Anonym anvandareMembermorgonvikt 80,6:)
3 juni, 2007 at 12:40 #877838Anonym anvandareMemberandrasidan wrote:morgonvikt 80,6:)-17kg shit människa du har tappat rätt mycket kan jag lova. inte är de några 17kg fett.
hade du skött kosten bättre och lagt upp de bättre hade du kunnat hamna på lätt 85-87kg rippad. för du låg la på en 14-15% BF. nu kanske du ligger på 10% :nono:
försöker inte ta något ifrån dig.. tycker du har jobbat mycket och det gett resultat men kunde ha varit bättre.. men vem e jag att dömma.. sa bara vad jag tyckte.. Keep it up
3 juni, 2007 at 12:42 #877839Anonym anvandareMemberRonaldinho_9 wrote:-17kg shit människa du har tappat rätt mycket kan jag lova. inte är de några 17kg fett.hade du skött kosten bättre och lagt upp de bättre hade du kunnat hamna på lätt 85-87kg rippad. för du låg la på en 14-15% BF. nu kanske du ligger på 10% :nono:
Snacka inte skit..
Han har gjort ett bra jobb och fått hjälp.3 juni, 2007 at 12:46 #877840Anonym anvandareMemberSami.A wrote:Snacka inte skit..
Han har gjort ett bra jobb och fått hjälp.försöker inte ta något ifrån han hallo eller? sa bara vad jag tycker.
han hade redan synliga magrutor så han kan inte ha legat på mer än 15% BF.
aja inte ute efter bråk…han skrev 80kg tävlingshård satsar han på och om du ser själv klara han inte av sitt eget mål. men han gjorde endå bra jobb. har han fått hjälp också? hmm måste varit en amatör.
3 juni, 2007 at 13:08 #877841Anonym anvandareMemberallt har gått helt enligt plan så jag är nöjd i alla fall, tack sami=)
3 juni, 2007 at 13:12 #877842Anonym anvandareMemberRonaldinho_9 wrote:hade du skött kosten bättre och lagt upp de bättre hade du kunnat hamna på lätt 85-87kg rippad. för du låg la på en 14-15% BF. nu kanske du ligger på 10% :nono:försöker inte ta något ifrån dig.. tycker du har jobbat mycket och det gett resultat men kunde ha varit bättre.. men vem e jag att dömma.. sa bara vad jag tyckte.. Keep it up
Det är mycket svårt att uppskatta vad man kommer att ligga på tävlingshård. Ofta tappar man rätt så mycket vikt på vägen. Självklart tappar man lite muskelmassa på vägen – det gör du antagligen också även om dieten är perfekt upplagd. Mycket av viktraset består av vätska.
Jag är dessutom rätt så övertygad om att andrasidan inte låg på några 14-15% vid dietstart.
Det är många faktorer man måste ta hänsyn till innan man dissar någons deff. Personligen tycker jag att andrasidan har gjort ett bra jobb med sin diet och att antagligen kommer att lyckas bra som Gällivares enda strandraggare i sommar.
3 juni, 2007 at 13:38 #877843Anonym anvandareMemberJesper Näsström wrote:Det är mycket svårt att uppskatta vad man kommer att ligga på tävlingshård. Ofta tappar man rätt så mycket vikt på vägen. Självklart tappar man lite muskelmassa på vägen – det gör du antagligen också även om dieten är perfekt upplagd. Mycket av viktraset består av vätska.Jag är dessutom rätt så övertygad om att andrasidan inte låg på några 14-15% vid dietstart.
Det är många faktorer man måste ta hänsyn till innan man dissar någons deff. Personligen tycker jag att andrasidan har gjort ett bra jobb med sin diet och att antagligen kommer att lyckas bra som Gällivares enda strandraggare i sommar.
jo som du säger helt klart tappar man muskler och mycket vätska. men du kan göra så du tappar minimalt med muskelmassa om du sköter kosten och lagt upp ett bra upplägg.
angående att jag dissade hans deff. nej ni har missuppfattat de helt fel. han har jobbat jävligt mycket och de har gått bra inget jag tar ifrån han. :up: det jag menar är att jag tycker han rasa lite för mycket i vikt. 17kg är inte lite. han siktade på 80kg tävlingshård och man måste ju vara ärlig och säga han klara inte av sitt mål. men visst ska han vara nöjd endå.
eftersom han hade synliga magrutor så tror jag inte han lågt på mer än 15% bf. eller har jag fel?
aja ska inte vara nån kärring som gnäller :p
3 juni, 2007 at 14:37 #877844Anonym anvandareMemberRonaldinho_9 wrote:-17kg shit människa du har tappat rätt mycket kan jag lova. inte är de några 17kg fett.hade du skött kosten bättre och lagt upp de bättre hade du kunnat hamna på lätt 85-87kg rippad. för du låg la på en 14-15% BF. nu kanske du ligger på 10% :nono:
försöker inte ta något ifrån dig.. tycker du har jobbat mycket och det gett resultat men kunde ha varit bättre.. men vem e jag att dömma.. sa bara vad jag tyckte.. Keep it up
Självklart tappar man inte bara fett när man dieter, både muskler och vätska följer med…
Andrasidan låg på långt över 15 % BF när han började det kan jag intyga då jag såg honom innan dieten. Jag har inte sett honom sedan han började dieta så jag kan inte yttra mig om vad han ligger på nu men strax under 10% tror jag är rimligt. Det hade nog behövs tas bort några kilon till för färdig tävlingsform (jag tippade att han skulle behöva gå ner till 77 ungefär före dieten), men nu har han ju provat gå på diet och kan utvärdera hur det kändes och vad som bör ändras till nästa gång.
85-87 kg rippat på 178 cm kräver en hel del muskler. Klart mer muskler än andrasidan har (titta hur en -90 byggare i andrasidans längd ser och väger ut off). Efter att ha tittat på bilder och jämfört med andrasidans sommarform förra året så tycker jag att det ser ut att ha gått rätt bra, ska upp och inspektera i veckan
3 juni, 2007 at 15:11 #877845Anonym anvandareMemberPetter__Jonsson wrote:Självklart tappar man inte bara fett när man dieter, både muskler och vätska följer med…Andrasidan låg på långt över 15 % BF när han började det kan jag intyga då jag såg honom innan dieten. Jag har inte sett honom sedan han började dieta så jag kan inte yttra mig om vad han ligger på nu men strax under 10% tror jag är rimligt. Det hade nog behövs tas bort några kilon till för färdig tävlingsform (jag tippade att han skulle behöva gå ner till 77 ungefär före dieten), men nu har han ju provat gå på diet och kan utvärdera hur det kändes och vad som bör ändras till nästa gång.
85-87 kg rippat på 178 cm kräver en hel del muskler. Klart mer muskler än andrasidan har (titta hur en -90 byggare i andrasidans längd ser och väger ut off). Efter att ha tittat på bilder och jämfört med andrasidans sommarform förra året så tycker jag att det ser ut att ha gått rätt bra, ska upp och inspektera i veckan
yes helt klart att man tappar lite muskler även om man sköter dieten perfekt. och vätska är en självklarhet att man tappar. på bilden ser de iallfall ut som han ligger mellan 15-16%. för skulle man ligga högra skulle inte magrutorna synas så bra som de gör. dock är bild inte samma som verkligenheten. som du säger du har sett honom på riktigt innan han börja dieta så du vet nog bättre än mig.
när jag skrev 85-87kg rippad menar jag inte värsta rippad då men beachkropp typ. synliga magrutor och lite former. men helt klart har de gått bra för honom. föröskte inte vara taskig eller något. tyckte bara att 17kg var lite för mycket viktnedgång. 0.5kg/veckan är rimlig viktnedgång. hade han hållt sig till den viktnedgången så hade han inte gått ner mer än 10kg 20 veckor diet.
anyway keep up the good work :emo-thumb
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.