Home › Forums › Medlemsbilder › samirs date med stålet
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
24 december, 2005 at 01:50 #973525Anonym anvandareMembersigurdXL wrote:Hur tränar du Sam Jr?
jag föflyttar vikten från a till b : )
nä men det går att följa min träning i min tränings dagbok [http://forum.body.se/showthread.php?t=1448&highlight=samir]
där tror jag du hittar alla svar
24 december, 2005 at 02:51 #973526Anonym anvandareMemberSam jr wrote:tackar tackar : )alltså anledningen till att jag började köra decline pressar överhuvudtaget var för att jag precis som du skriver kopplade in axlarna för mycket. Körde bara decline ett tag men nu när jag äter så pass mycket och mina bröst är så underutvecklade mot resten av kroppen så tänkte jag att jag skulle köra två bröstpass/träningsvecka (8dagar) och då kör jag ett declinepass och ett inchlinepass. och efter allt nötande med att försöka koppla ur axlarna så går tom inchline pressarna bra nu utan inkoppling av axlarna så jag hoppas på stora bröst inom en snar framtid
Ok, men det förstår jag. Har du provat att testa med olika ROM (rörelseomfång) när du tränar bröst? Jag har märkt att beroende på vart jag börjar rörelsen och avslutar den (särskilt i bänkpress) kan jag mer eller mindre koppla ur axlarna. Titta på Colemans träningsvideos, särskilt The Cost Of Redemption. Där tränar han med ett väldigt kort ROM, och väldigt många tycker att han ”fuskar”, men jag tror att han medvetet kör så för att han känner exakt var pectoralis kopplas in och ur, samt var triceps, latissimus och deltoideus kopplas in.
Två bröstpass i veckan kommer funka hur bra som helst. I ärlighetens namn lär tre bröstpass på en 8-dagars vecka funka också. Den enda förutsättningen är att du inte kör till failure. Bodybuilding och styrkelyft är relativt outforskade ”idrotter”. Tittar man på tyngdlyftare kan man se att de ryska och kinesiska elitgrabbarna kan träna upp till 12 gånger i veckan. Och utan problem 15-20 set per pass. Den enda skillnaden är att de aldrig eller åtminstone mycket sällan kör till failure. Och deras resultat bör väl tala för sig själva…
24 december, 2005 at 05:12 #973527Anonym anvandareMemberJäklar du…..kan inte mer än gapa…..faaaaaan vad stor du blivit!
Kram och God Jul din gamle ”vän” i stockholm!!:worship:24 december, 2005 at 10:17 #973528Anonym anvandareMemberDu är helt klart en insiprationskälla! Grymt mannen! Fläska till dej riktigt nu i jul!
God Jul24 december, 2005 at 10:52 #973529Anonym anvandareMemberMaggie wrote:Jäklar du…..kan inte mer än gapa…..faaaaaan vad stor du blivit!
Kram och God Jul din gamle ”vän” i stockholm!!:worship:god jul på dig med och hälsa krampan och tha dogz
24 december, 2005 at 10:53 #973530Anonym anvandareMembermalakai wrote:Du är helt klart en insiprationskälla! Grymt mannen! Fläska till dej riktigt nu i jul!
God Jultack som fan : )
hahaha kommer nog gå upp ytterligare nåt kg ja : )
god jul på dig :emo-thumb
24 december, 2005 at 11:14 #973531Anonym anvandareMembersarbaz wrote:Ok, men det förstår jag. Har du provat att testa med olika ROM (rörelseomfång) när du tränar bröst? Jag har märkt att beroende på vart jag börjar rörelsen och avslutar den (särskilt i bänkpress) kan jag mer eller mindre koppla ur axlarna. Titta på Colemans träningsvideos, särskilt The Cost Of Redemption. Där tränar han med ett väldigt kort ROM, och väldigt många tycker att han ”fuskar”, men jag tror att han medvetet kör så för att han känner exakt var pectoralis kopplas in och ur, samt var triceps, latissimus och deltoideus kopplas in.
ska testa detta, tack för tippset.
24 december, 2005 at 11:55 #973532Anonym anvandareMemberFan det h
24 december, 2005 at 13:00 #973533Anonym anvandareMemberhaha skönt linne samir! hardcore!!!! :bb3: :nerd-tb:
24 december, 2005 at 13:18 #973534Anonym anvandareMemberEmil wrote:Fan det här håller inte! Jag måste lägga på ett kol. Screw you Sam! Westside til i die.hahah det e lugnt emil ..jag drar till thai nästa vecka och då blir du kung på gymmet …ivarjefall för ett par månader
25 december, 2005 at 21:08 #973535Anonym anvandareMemberCoolt och kul att läsa lite träningstråd, ger lite inspiration att kampa lite i din viktklass. Är sugen och blir mer inspirerad att göra en satsning till höst när man sett dina framgångar. Lycka till i thai nu, och kör hardcore !! :emo-thumb
25 december, 2005 at 21:59 #973536Anonym anvandareMemberSam jr wrote:hahah det e lugnt emil ..jag drar till thai nästa vecka och då blir du kung på gymmet …ivarjefall för ett par månaderSam, nu får du lyssna ordentligt. Om vi någonsin ska kunna omgås så är det av största vikt att du inser att du ej kan växa mer. Det är ingen slump att 99 % av mina vänner är byggda som anorektiker, det får helt enkelt mig att se ut som alpfahanen i sällskapet. Jag umgås helt enkelt inte med personer som är större eller starkare än mig själv. Inget personligt, det är bara en ren principsak från min sida.
Peace!
26 december, 2005 at 15:12 #973537Anonym anvandareMembervarf
26 december, 2005 at 16:26 #973538Anonym anvandareMemberlight_weight wrote:varför är det bra att köra decline ?[http://forum.body.se/showthread.php?t=1630&page=3]
Mitten av sidan :emo-thumb
26 december, 2005 at 16:47 #973539Anonym anvandareMemberEmil wrote:Sam, nu får du lyssna ordentligt. Om vi någonsin ska kunna omgås så är det av största vikt att du inser att du ej kan växa mer. Det är ingen slump att 99 % av mina vänner är byggda som anorektiker, det får helt enkelt mig att se ut som alpfahanen i sällskapet. Jag umgås helt enkelt inte med personer som är större eller starkare än mig själv. Inget personligt, det är bara en ren principsak från min sida.Peace!
de e samma fenomen som att umgås med fula personer. man blir så mycket snyggare själv :up:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.