Home › Forums › Medlemsbilder › Släng upp era bästa träningsbilder!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
11 mars, 2008 at 22:51 #269560Anonym anvandareMember
Reyky
Tack- Nja.. orkade bara inte ta av mig dem.loki04
Se Reykys svar.Johan Ederer
Tack Kul o höra sånt från riktiga buildersRadikaal
Jag får bättre grepp.11 mars, 2008 at 22:55 #269561Anonym anvandareMember[youtube=bDobp3j5lv0]
Skulle posta för några minuter sen.. såg att många hade hängt sig på den gammla videon Aja.. hoppas att ni gillar denna lika mycke (a)
Tänker på en sak nu när jag kollar på videon själv.. ska man gå så långt bak efter man har lyft upp vikten? Eller bara lite?
Har fortfarande mycket att lära mig.. tränat i 7 månader nu.
11 mars, 2008 at 22:57 #269562Anonym anvandareMemberJay wrote:Säg 3 saker som är fel med det lyftet?Det räcker med att han säger en sak som han tror är fel med lyftet.
Jag såg inga som helst fel med de lyften. Så gott som ingen skaderisk alls, hade fler kört så så hade det funnits fler hela ryggar i Sverige än vad vi har i dagsläget.
Kanske en liten fällning av ryggen i sista repet men den var totalt insignifikant.11 mars, 2008 at 23:03 #269563Anonym anvandareMemberRexen wrote:[youtube=bDobp3j5lv0]Skulle posta för några minuter sen.. såg att många hade hängt sig på den gammla videon Aja.. hoppas att ni gillar denna lika mycke (a)
Tänker på en sak nu när jag kollar på videon själv.. ska man gå så långt bak efter man har lyft upp vikten? Eller bara lite?
Har fortfarande mycket att lära mig.. tränat i 7 månader nu.
Ja, gå långt bak och lås ut vikten som du gör nu. Sista setet såg en aning tung ut fast inget farligt.
Det du kan göra är att försöka göra dig av med ovanan att rulla stången mot dig efter varje rep, försök att ha den stilla. Det kanske känns bättre att rulla den i nuläget men det blir stabilare ifall du försöker arbeta bort rullningen.12 mars, 2008 at 08:40 #269564Anonym anvandareMemberMm tack, ska försöka ta bort rullningen.
13 mars, 2008 at 16:16 #269565Anonym anvandareMemberojdå denna tråden hade jag glömt bort ok för de första tycker jag att han har rundad rygg han gör en rak när han lyfter men inte tillräckligt, jag har lärt mig av inströkterna att man ska svanka som f*n för att få ryggen rak! För de andra så går han för långt bak enligt instruktörrteknik man ska vara rak i ryggen inte längre bak kan t.o.m försöka hitta en en länk och sen så e de ju inget fel o ha remmar men ja hade skippat de det är vad JAG tycker ni behöver inte hoppa på mig direkt..
edit: hittade länken och citerar ”Hyper-extending Your Back. As bad as bending. The Deadlift ends when your hips & knees are locked. No need to arch at the top.” [http://stronglifts.com/how-to-deadlift-with-proper-technique/]
13 mars, 2008 at 16:31 #269566Anonym anvandareMemberNetCurse wrote:Haha.. arne_fan, word!Nämen ärligt.. Säger inte det här för att jag är polare med Rexen.. Men jag ser inte vad han gör fel?
Om inte Mranderson kan filma sig själv när han kör lite mark, elr förklara för oss andra hur man kan köra?
+1. Den filmen vill jag gärna se.
Johan Ederer wrote:O vad var det för fel på de lyften nudå?????????????????? det ser ju helt okey ut:)Tummen upp till killen som gör lyften
Mranderson…:ike:…Ibland blir man riktigt TRÖTT när man läser om alla ”experter”
///
Ederer+2.
Jay wrote:Säg 3 saker som är fel med det lyftet?+3.
Mantus wrote:Det räcker med att han säger en sak som han tror är fel med lyftet.
Jag såg inga som helst fel med de lyften. Så gott som ingen skaderisk alls, hade fler kört så så hade det funnits fler hela ryggar i Sverige än vad vi har i dagsläget.
Kanske en liten fällning av ryggen i sista repet men den var totalt insignifikant.+4.
14 mars, 2008 at 00:20 #269567Anonym anvandareMemberFritiof Gure wrote:Du kanske borde prova att lassa på lite vikter så kanske du kan backa upp dina kommentarer med din Avatar lite bättre.Du ser ju inte ut att ha kört marklyft en enda gång.
Fel! Han är riktigt grym på det där med mark.
Se bara:
Quote:bänk: 70×1
böj: 80×4 (ska inte köra så mkt tungaböj
pga ryggproblem)
mark: – började nyss har inte maxat jobbar
på tekniken.:pop:
14 mars, 2008 at 11:33 #269568Anonym anvandareMemberDe kommer, de kommer och igentligen vad spelr de för roll vilken vikt jag tar så länge jag känner att de tar bra och ja utför övningen korrekt? Ibland börjar man undra.. btw hur fan kan man ta en övning för seriöst? Det är ju en av de övningar med högst skaderisk vid fel utförande?
ps. min avatar är inte menad som en spänn bild
14 mars, 2008 at 11:50 #269569Anonym anvandareMemberMen när någon påpekar att en korrekt utförd övning är fel så torde väll det korrigerade utförandet allt annat än rätt?
Mvh Calle Sirén
14 mars, 2008 at 12:07 #269570Anonym anvandareMemberMranderson wrote:De kommer, de kommer och igentligen vad spelr de för roll vilken vikt jag tar så länge jag känner att de tar bra och ja utför övningen korrekt? Ibland börjar man undra.. btw hur fan kan man ta en övning för seriöst? Det är ju en av de övningar med högst skaderisk vid fel utförande?ps. min avatar är inte menad som en spänn bild
Problemet är väl bara att här kommer du, ung kille, 66 kg, nybörjare och oerfaren, vilket inte hindrar dig från att komma med expertråd baserat på..ja, vad?
När man drar mark som ligger ganska nära 1RM så kommer tekniken inte att vara picture perfect, vilket inte är samma sak som att den skulle vara hälsovådlig.
Det är lätt att visa korrekt teknik på lätta vikter, vilken är väldigt svår att ta med sig upp på tyngre vikter.
Så länge man ger fan i att krumma i korsryggen och har bra buktryck anser jag inte att marklyft är en hälsovådlig övning.
Teknikträning är dock viktigt, där håller jag med dig.
14 mars, 2008 at 12:27 #269571Anonym anvandareMemberMer Bilder!
14 mars, 2008 at 12:33 #269572Anonym anvandareMemberjwallin wrote:Mer Bilder!Upp med en då
14 mars, 2008 at 13:08 #269573Anonym anvandareMemberJon Larsson wrote:Problemet är väl bara att här kommer du, ung kille, 66 kg, nybörjare och oerfaren, vilket inte hindrar dig från att komma med expertråd baserat på..ja, vad?När man drar mark som ligger ganska nära 1RM så kommer tekniken inte att vara picture perfect, vilket inte är samma sak som att den skulle vara hälsovådlig.
Det är lätt att visa korrekt teknik på lätta vikter, vilken är väldigt svår att ta med sig upp på tyngre vikter.
Så länge man ger fan i att krumma i korsryggen och har bra buktryck anser jag inte att marklyft är en hälsovådlig övning.
Teknikträning är dock viktigt, där håller jag med dig.
Ja visst självklart förstår jag att de blir svårare att utföra en övningkorrekt med tyngre vikter , men de är just därför ja försökte tipsa honom så han inte förstör sig i så ung ålder .. har vänner som haft diskbråk och dylik pga marklyft så de var mer menat som en omtanke.. men visst fan så länge han inte får ont så borde han köra på
14 mars, 2008 at 15:29 #269574Anonym anvandareMemberMranderson wrote:Ja visst självklart förstår jag att de blir svårare att utföra en övningkorrekt med tyngre vikter , men de är just därför ja försökte tipsa honom så han inte förstör sig i så ung ålder .. har vänner som haft diskbråk och dylik pga marklyft så de var mer menat som en omtanke.. men visst fan så länge han inte får ont så borde han köra påDet är bara det att den är bra och korrekt utförd. Det är du som inte har nån koll på hur det ska se ut.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.