Tävlingsåret som har gått 08

Home Forums Medlemsbilder Tävlingsåret som har gått 08

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 19 total)
  • Author

Tänkte skriva ner lite om hur mitt år med tävlingar osv har gått, orkar ni inte läsa så kan nu slita läsa typ…..nu!;)

Tävlingarna började i somras då jag näst intill blev tvångs anmäld till Fitness Five.Men är ju alltid kul att tävla och såg det som en kul grej.Men förstog att det skulle bli förbannat tungt att tävla där, gjorde då en ”Deff” för att komma under 100-kilos sträcket.
    Lyckades få ner mig till 99,8kg8) och där efter var det pizza.
    Tävlingen var underbar och solen lyste så gott som hela dagen och vissa fick en riktigt schyst bonnbränna. Tävlingsgrenarna var:
    Bänkpress 100% på kroppsvikt
    Knäböj 150% på kroppsvikt
    Bicepscurl 50%av kroppsvikt
    Chins
    Dips

Var en riktigt välgjord och kul tävling,även om att en annan inte platsade riktigt i ”ligan” som var där. gick in som tyngsta deltagaren men var nöjd över mitt resultat som jag har för mig var följande:
    Bänk:18 reps /100kg
    Knäböj:8 reps/150kg
    Bicepscurl:13 reps/50kg
    Chins:18
    Dips:ca24
    Slutade någon stans i mitten/botten men fan vad kul det var, rekomenderas:up:.
    Där efter var det hem igen och fortsätta att bygga inför nästa….

Hade ett mål i sikte 08 och det var att få slå en krabba på scen ;).
    Och satsade stenhårt på LP i CBB.
    MEN under vägens lopp så blev det en lite utmaning då min träningskamrat Niclas Asker sa med bestämd ton att han var säker på att han kunde slå mig i AF och var då villig med att satsa en 1000-lapp på det.
    Tävlingskåt som man är så tar man dom flesta vaden och vadet var genomfört och vi bestämde oss för att ”göra upp” på Decembercupen.

Jag hade ett helt okej utgångsläge och behövde gå ner ca 10kg och niclas ca 15-16kg. min diet flöt på bra men niclas fick deffa hårt och kanske inte så smart;).
    Men både han och jag kom i alla fall upp på scen, var 5-10st mera deltagare i korta klassen som niclas vad med i mot min klass så vi diskuterade fram och tillbaka om hur vi skulle kunna få en rättvis bedömning på vårt vad, kom då fram till att vi skulle se vem som slog flest deltagare procentuellt.

Niclas kom tyvärr inte vidare i topp 16 men var glad endå för nu fick han äta och jag gick in med bra skälvförtroende. Slutade då med att jag landade som 1a på första fysiken som var mycket kul.
    Där efter var det chins/dips som jag även van och gjorde pers i chins på 26st och var mycket nöjd över det hela men lite nervös för rodden!
    MEN den gick hem och jag fick iväg tävlingens längsta resultat (tar att Martin inte var med från förra året;)).
    med 3 ettor så var det kanske klart och jag van även finalfysiken och fick kliva högst upp på pallen som var sjukt skönt+att få 1000kr extra av niclas i fickpengar:p….men NU var det ”riktiga” målet nära…

Och det var givetvis LP.
    Hem och träna vidare och började min tömning av kolhydrater direkt så han inte ”smaka” på min seger från DC utan nu började allvaret.
    Tömning sön-ons och började fylla lite lätt på tor sen stegrade jag uppåt rejält.
    Formen började kännas riktigt vass men var däremot orolig av alla tunga grabbar som jag mötte på invägningen som såg mycket bra ut, ja faktiskt allihopa var riktigt bra.
    Vägde in strax under 90kg och mätte in på 188,5cm och har aldrig känt mig så liten, på en vecka hade jag gått ner 3 kilo i vätska.

När jag vaknade med torr mun på sön så var formen klar, men var törstig och min gammla rival niclas la på färg och vi åkte till mässan.Färg och allt gick fint och försökte att inte tänka på att alla var så himla stora, utan gick upp på scen för att ha kul.
    Det ögonblicket hade jag väntat på under måånga år att slå dessa poser, var så kul och så törstig:).
    Tror jag gick upp på 3e särbedömningen, så fick upp skälvförtroendet lite mera men hade inte en tanke på att komma vidare. MEN det gick hem och jag kom kvalade in och var redan då helt nöjd med resultatet och var nästan på gång att börja hinka vatten och äta då niclas sa att jag kom till final, dvs topp-6.
    Sjukt kul att få göra ett fritt program men givetvis kunde dom inte spela min skiva i deras spelare så var bara att improvisera lite för hade en lugnare låt som poserna inte passade till AC/DC så gick upp för att bara njuta.

Där efter var det sista ronden med prisutdelning och slutade då som 5a och var så sjukt nöjd och alla som var före mig hade värdiga platser:up:.

Var en rolig vecka att sluta tävlingsåret med, niclas kom upp på scen och fick mersmak,jag van 1000-kr och vadet,van DC och slutade som 5a i CBB…Och man behöver inte vara störst för att ställa upp i CBB har jag lärt mig och hoppas flera kan våga sig upp, för fan vad kul det var.

Nu njuter man på av mat och tung träning, för nästa mål närmar sig:ph34r:

Roligt initiativ!

Du har verkligen gjort en riktigt häftig prestation, bra jobbat. Hoppas på att få se dig på scen snart igen.

Nice läsning, champ!

..ännu en svensk potential cbb – kille mer med snygga ”rymliga” frames. Nu är det bara att fylla frames lite mer så blir det hur bra som helst (speciellt med tanke på att du visat du kan fixa superior condition!) :up:

Besides, I like ur attitude!

Edit: o förresten, sjukt söt tricep där!

Grattis till ett bra tävlingsår Henke :up: Det var kul att träffa dig och stå brevid dig på scenen. Jag ser ju nästan fet ut på mage/ben bilden brevid dig haha.

Återigen grattis och lycka till med framtida satsningar :)

Vilket kanonår du har haft! Hoppas 2009 blir lika bra! Vågar du avslöja vad planerna är?

Har sagt det förr och säger det igen.
    Grym form! Vill inte möta dig…. Darrar när jag hör ditt namn….

Presentatör:
    -Daniel Lindqvist, tävlande för mmsports!
    *Kommer in med ett smajl på läpparna*
    Presentatör:
    -Och nu säger vi välkommen till Henrik Lindh, tävlande för proteinkungen!

*Man ser hur brunfärgen bara rinner av från Daniels ben…vad kan detta bero på?*

Andreaz Engström wrote:
    Roligt initiativ!

Du har verkligen gjort en riktigt häftig prestation, bra jobbat. Hoppas på att få se dig på scen snart igen.

Tack, oja det kommer snart igen, dock kommer du upp före mig:emo-thumb

Anne wrote:
    Nice läsning, champ!

..ännu en svensk potential cbb – kille mer med snygga ”rymliga” frames. Nu är det bara att fylla frames lite mer så blir det hur bra som helst (speciellt med tanke på att du visat du kan fixa superior condition!) :up:

Besides, I like ur attitude!

Edit: o förresten, sjukt söt tricep där!

Tack Anne..jodå nu ska jag försöka att bygga på mig lite, har som sagt mycket kvar att fylla ut:)

LILLD wrote:
    Grattis till ett bra tävlingsår Henke Det var kul att träffa dig och stå brevid dig på scenen. Jag ser ju nästan fet ut på mage/ben bilden brevid dig haha.

Återigen grattis och lycka till med framtida satsningar

Tack det samma, du måste vara riktigt nöjd nu med. haha fet??? exakt var? skillnaden är att du är grövre än mig;)

camilla wrote:
    Vilket kanonår du har haft! Hoppas 2009 blir lika bra! Vågar du avslöja vad planerna är?

Tack camilla..nej är såpass tidigt på året så vill inte ”spika” något specifikt enu, men tävla måste man ju

Daniel Lindqvist wrote:
    Har sagt det förr och säger det igen.
    Grym form! Vill inte möta dig…. Darrar när jag hör ditt namn….

Presentatör:
    -Daniel Lindqvist, tävlande för mmsports!
    *Kommer in med ett smajl på läpparna*
    Presentatör:
    -Och nu säger vi välkommen till Henrik Lindh, tävlande för proteinkungen!

*Man ser hur brunfärgen bara rinner av från Daniels ben…vad kan detta bero på?*

Tack igen Daniel.
    Haha du behöver inte darra något, bara deffa så ses vi på scen snart och då får du uppleva att det är förbannat varmt på scen:up:

2008 blev en perfekt uppvärmning inför 2009 :emo-thumb

Mvh
    Martin

Efter att sett dig live innan och även haft äran att få stå bredvid dig på scen så tror jag att du utifrån min reaktion ,när jag såg dig backstage på DC, förstod att jag tyckte att du hade förbättrats en hel del.

Mina ”boys” och andra från mitt gym var med imponerade av dig och vi ser fram emot att fortsätta följa dig:up:

Riktigt jävla grymt :)

såg dig på LP (alltså inte på scen) och då kändes det som om du var mycket längre än mig ju :O O jag som är 189, kanske bara var för att du vart stor ;)

Grymt jobbat :)

Martin Hanzel wrote:
    2008 blev en perfekt uppvärmning inför 2009

Mvh
    Martin

Självklart:up:

Kleine wrote:
    Efter att sett dig live innan och även haft äran att få stå bredvid dig på scen så tror jag att du utifrån min reaktion ,när jag såg dig backstage på DC, förstod att jag tyckte att du hade förbättrats en hel del.

Mina ”boys” och andra från mitt gym var med imponerade av dig och vi ser fram emot att fortsätta följa dig:

Tack igen Kleine, men som sagt det du har gjort är bra imponerande med.

Calle Ekman wrote:
    Riktigt jävla grymt :)

såg dig på LP (alltså inte på scen) och då kändes det som om du var mycket längre än mig ju :O O jag som är 189, kanske bara var för att du vart stor ;)

Grymt jobbat :)

haha tack, men nee blir så när man är lång och smal, ser längre ut då;)

Grymt jobbat Henrik!

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 19 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.