Tävlingsbilder genom åren.

Home Forums Medlemsbilder Tävlingsbilder genom åren.

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 33 total)
  • Author

Ryggen är ditt främsta vapen och den sista dubbelbiceps bakifrån är en riktigt stilig bild. Den är perfektion. :up:

Tack för alla kommentarer.. Ryggen har alltid utvecklats utan att jag tränar den speciellt mycket. Det är alltid ryggpasset som försvinner om jag har ont om tid en vecka. Andra muskelgrupper får man slita mer med.

På min önskelista står:

Bättre triceps, framförallt så jag får bättre separationer mellan arm och axel.
    Bättre djup i ryggen
    Djupare magmuskulatur
    Massivare bröst
    Större vader
    Smalare midja framifrån.. (en omöjlighet tyvärr.)

Mats Egelstig wrote:
    Tack för alla kommentarer.. Ryggen har alltid utvecklats utan att jag tränar den speciellt mycket. Det är alltid ryggpasset som försvinner om jag har ont om tid en vecka. Andra muskelgrupper får man slita mer med.

På min önskelista står:

Bättre triceps, framförallt så jag får bättre separationer mellan arm och axel.
    Bättre djup i ryggen
    Djupare magmuskulatur
    Massivare bröst
    Större vader
    Smalare midja framifrån.. (en omöjlighet tyvärr.)

Hm angående midjan..jag vet inte om det är bilderna som ljuger eller om det bara är den allmänt förbättrade formen som gör det, men är den inte smalare på de nyaste bilderna?

Det som slår mig direkt är att du blivit bättre på posera. Alltså att muskler som bröst och rygg kommer fram bättre och att midjan ser smalare ut. :emo-thumb Eftersom den lekman som jag är så är det om man bortser från ryggen svårt att se några tydliga muskulära förbättringar när ljuset och vinklarna är olika. Men med dubbelbiceps bilderna bakifrån så ser man en klar förbättring! Sen kan jag inte utala mig något om svagheter eftersom jag inte vet vilka kriterierna är som domarna använder.

Mvh Boven

Jag ska inte ge mig på att kommentera någon muskelutveckling för det är jag för dålig på 😮 Men jag tycker helt klart att du förbättrat din hållning, din posering och hårdheten :emo-thumb Och så har du såklart fått en betydligt mer självsäker utstrålning!

Mathias Blomberg wrote:
    Tjena Mats

Jag tycker att du gjort grymma förbättringar. Offseasonformen under tävlingen i Västerås när vi avslutade kvällens evenemang med en bättre utgång, ja den var då fan inte dålig på någon av oss. Jag ser mest förbättringar på din rygg som har växt något förbannat från första bilden till sista, speciellt vad gäller bredden.

Tjenare Mathias.

Jag ser först nu att ryggen förbättrats en hel del. Typiskt när det egentligen inte behövs. Har väl förbättrats sakta men säkert utan att försämra symmetrin, snarare förbättra den något. Sen gör ju hårdheten lite också.

Formen under SM i Västerås var grym.. hehe.. den hösten var inget vidare då jag va uppe på 104kg..:o

Micke. R wrote:
    Jag tycker att du har gjort störst förbättringar på Traps och ben. Var och tittade på DC 94. Du har helt klart en stark utstrålning, vilket jag inte tror är något man kan jobba sig till. Antingen har man en eller så… :unsure:

Mvh Micke

Tack. Det handlar om att vara avslappnad och trivas i situationen. SM2002 va jag alldeles för överladdad. Hade inte sovit på hela natten och adrenalinet och nervositeten gjorde att jag stod som en staty på scen. Stelt och tråkigt intryck medförde en sämre placering.

Tycker det är hur kul som helst att stå på scenen och därför vore det kul att få tävla i BF någon gång. Får se när det finns motivation och tid.

Hiiiman wrote:
    tycker som du att magmuskelaturen är något av de sämmre.. I min mening saknar den djup och ser lite slät ut ;)

Jag tycker din rygg har förbättrats avsevärt, stegvis mellan alla bilderna. Mycket imponerande….

MVh

Magen är helt ok om jag trycker ihop magen som i mage-ben posering. Men i line kan jag inte posera så då mina obligues sticker ut massor, samt att det ser allmänt dåligt ut. Med stolt hållning blir tyvärr magen lite sämre. Men lite mer djup vore inte dumt.

Andreas Guiance wrote:
    Hm angående midjan..jag vet inte om det är bilderna som ljuger eller om det bara är den allmänt förbättrade formen som gör det, men är den inte smalare på de nyaste bilderna?

Midjemåttet har sjunkit med åren pga förbättrad hårdhet. SM2002=82cm, SM2005=78cm. Men fortfarande så är den något bred framifrån, men väldigt smal från sidan.

Boven wrote:
    Det som slår mig direkt är att du blivit bättre på posera. Alltså att muskler som bröst och rygg kommer fram bättre och att midjan ser smalare ut. :emo-thumb Eftersom den lekman som jag är så är det om man bortser från ryggen svårt att se några tydliga muskulära förbättringar när ljuset och vinklarna är olika. Men med dubbelbiceps bilderna bakifrån så ser man en klar förbättring! Sen kan jag inte utala mig något om svagheter eftersom jag inte vet vilka kriterierna är som domarna använder.

Mvh Boven

Poseringen har nog förbättrats en hel del pga

• förbättrad kroppsuppfattning
    • ökad rörlighet i axlar och bröst
    • Kiropraktorbesök som löst upp rejäla knutar i bröstryggen

Så ovanstående är tips till de som vill förbättra sin posering, framförallt stretchning av axlar och bröst.

Lina wrote:
    Jag ska inte ge mig på att kommentera någon muskelutveckling för det är jag för dålig på 😮 Men jag tycker helt klart att du förbättrat din hållning, din posering och hårdheten :emo-thumb Och så har du såklart fått en betydligt mer självsäker utstrålning!

Tack Lina.

Nu saknar jag bara riktigt hård kritik på mina svagheter. Jag känner till dem men måste höra det från andra för att på allvar ta tag i problemen. :nerd-tb:

Mats Egelstig wrote:
    Midjemåttet har sjunkit med åren pga förbättrad hårdhet. SM2002=82cm, SM2005=78cm. Men fortfarande så är den något bred framifrån, men väldigt smal från sidan.

Mm som jag misstänkte:) Och jag håller med dig, från sidan är den ruskigt smal, medan den ser mer ”normal” ut framifrån. Svårt att göra något åt det dock…

Du kan iaf glädja dig åt att du är så pass bredaxlad att du får v-formen i vilket fall:up:

jo visst har du gjort framsteg inget snack om saken, da speciellt pa rygg, axlar ben… som du har last tidigare men en sak tycker jag att dina brost ser mindre och mindre ut.. kanske ar det for att andra muskler tagit for stora steg for dina brost.. men en hard prioritering pa brost och vader skulle ju inte skada.. ryggen den ar grym!!
    lycka till :)

Du ser väl alltid bra ut. ;)
    But stay blonde!

Grym fysik. Såg dig i body för ett bra tag sen, blev då inte lika imponerad av din fysik som på dom här fotona!

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 33 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.