Home › Forums › Medlemsbilder › Uppskatta fettkilon!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
30 december, 2010 at 16:18 #412588Anonym anvandareMember
Mina stats:
Vikt: 104 kg
Längd: 178 + cm
Bänk: 75 kg 10 rep
Benpress: 150kg 30 rep
Squat 125 kg 10 rep
Reversed row: 30 kg (inte börjat med mer)
Har precis startat med 5×5 stronglift nu och ska fortsätta träna med det. Dessa stats är från tidigare när jag gymmat en del, vill inte säga att jag är stark men jag är en slithäst från lager/industri arbete. Har testat bara grundläggande bmi på internet jag vet att jag är överviktig men lider jag av fettma? Och en kroppsfett på 33-35 %?
Inga siden vantar på här utan give it to me! Jag håller på att förändra fysiken har redan gått ner 10 kg
30 december, 2010 at 16:18 #62556Anonym anvandareMember30 december, 2010 at 16:23 #412589Anonym anvandareMemberHmm… 178cm, smala leder, smala höfter, normalbreda axlar. Säg att du ska gå ner till typ 75 för att vara skapligt snygg, beroende på hur mycket muskler du har där under? Tror inte att du och jag har jätteolika ram, handleder, knän och fotleder ser någorlunda lika ut. Jag har också bredare axlar, och ganska smala höfter. Inga vidare köttiga ben, som vissa har naturligt, heller. Jag är iofs 3cm längre, men jag väger 72-73kg och är väl varken stor eller liten.
Jag vågar påstå att du lider av fetma, ja. Sådär ska inte en kropp se ut, det är klart ohälsosamt och du har långt mycket mer fettreserver än du ”behöver” eller borde trivas med.
30 december, 2010 at 16:31 #412590Anonym anvandareMemberTrivs absolut inte med hur min kropp ser ut just nu, därför jag börjat träna ordentligt nu. Kör tre dagar i veckan på 5×5 stronglift och dricker ingen läsk ingen alkohol inget alls nu under 6 månader kan jag bli av med lite av fettet på dessa 6 månader om jag kör stronglifts? Efter 6 månader så kommer jag att börja dricka lite alkohol till sommaren (om jag känner för det dvs.) Samtidigt måste jag säga att jag inte är speciellt sugen att se så där bad ass ut som du gör Vill bara vara ligga på runt 22-23 bmi, om man känner på min kropp så är jag stenhård pretty much över allt utom på just magen och lite av insidan av låren när jag spänner mig. Tycker att jag har en ganska god fysik under allt fett dvs.
30 december, 2010 at 16:33 #412591Anonym anvandareMemberjag tror att det är 30kg fett som ska bort.
30 december, 2010 at 18:05 #412592Anonym anvandareMemberSkulle gissa på 30-35kg tills du är hyffsat hård. Det är bara att köra på du har ju kommit en lång bit på vägen om du har gått ner 10kg
30 december, 2010 at 18:41 #412593Anonym anvandareMemberJag skulle tippa att du måste skala ner dig till närmare 70 kg innan det ser hyfsat ut.
70-73 kg, kanske?
30 december, 2010 at 18:56 #412594Anonym anvandareMemberRunt 65 kg tror jag det ser ok ut på
30 december, 2010 at 19:00 #412595Anonym anvandareMemberMjao wrote:Runt 65 kg tror jag det ser ok ut påFår nog hålla med, eller det beror på vad som är okej för TS. Men för att börja kunna se lite rutor så runt 65.
30 december, 2010 at 19:08 #412596Anonym anvandareMemberskulle gissa på att du är i hyffsad form på 70-75 kg
31 december, 2010 at 14:06 #412597Anonym anvandareMemberSkulle tro att du runt 80kg ser ”normal” ut och kan säkert trivas, hitta kläder utan problem osv osv. Vill du bli hård och har elastisk hud så runt 75kg kan det nog se ”bra ut” och hård vid 70kg. Men största faktorn är itne att få enr fettet, för det kan du…utan att kolla upp hur din hud blir. För har du mycket dålig elasticitet som många har, så kanske det är bättre att gå ner i vikt långsamt och frösöka behålla / öka muskelmassan så mycket det bara går för att ”fyll ut” och inte jaga magrutor.
31 december, 2010 at 14:50 #412598Anonym anvandareMemberHar inga problem alls att hitta kläder idag och jag tror också runt 80 kg kommer vara en bra vikt för mig. 65 kg så skulle jag se ut som en pinne och tappat alla mina muskler. Jag jagar inte magrutor jag jagar en lite mer hälsosam kropp och att jag ska kunna känna mig lite mer bekväm utan kläder på mig
31 december, 2010 at 15:09 #412599Anonym anvandareMemberHerrgnu wrote:Har inga problem alls att hitta kläder idag och jag tror också runt 80 kg kommer vara en bra vikt för mig. 65 kg så skulle jag se ut som en pinne och tappat alla mina muskler. Jag jagar inte magrutor jag jagar en lite mer hälsosam kropp och att jag ska kunna känna mig lite mer bekväm utan kläder på mig65kg som vissa säger på 178cm är ganska lite om man inte är rätt vältränad och ”deffad”. Det låter inte som att det är det du vill…
Min bror är 178cm med typ samma ram och väger 66-67kg och han är ganska smal. Är det typ såhär du vill se ut, eller är det här för litet?
31 december, 2010 at 15:17 #412600Anonym anvandareMemberMarcus Syvertsen wrote:65kg som vissa säger på 178cm är ganska lite om man inte är rätt vältränad och ”deffad”. Det låter inte som att det är det du vill…Min bror är 178cm med typ samma ram och väger 66-67kg och han är ganska smal. Är det typ såhär du vill se ut, eller är det här för litet?
Han sa väll att han vill väga 80
Jag väger 67-68 nu, efter en diet på 17kg. samma längd som din bror, jag ser dock inte ut sådär, mer muskler har jag lyckats skrapa ihop. Det är hemskt att väga så lite som jag gör nu, men för min del handla det om att jag ska kunna öka i muskelmassa utan att fortsätta lägga på fett (även på mindre överskott) och bli fetare och fetare.
Så vill man bygga muskler så tycker jag absolut man ska gå ner till en bra form för att sedan bygga igen med lite mer moderat överskott, annars hamnar man bara i en ond cirkel, the cirkle of fat
Men trivs man med lite ölmage, och muskler som inte syns (man måste lägga på sig ganska rejält med muskler för att se biffig ut på högra bf%) så är det väll okej.
31 december, 2010 at 15:38 #412601Anonym anvandareMemberGober wrote:Han sa väll att han vill väga 80Visst gjorde han det – men eftersom att han själv troligtvis (annars skulle han nog inte fråga oss antar jag?) inte har något vidare grepp om vad 80kg på den längden, om man inte har hyggligt med muskler innebär, så tar jag mig friheten att tro att han vill fel haha.
Helpy helperton-mode! Det är ju nyårsafton trots allt.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.