Uppskatta fettkilon!

Home Forums Medlemsbilder Uppskatta fettkilon!

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 16 through 25 (of 25 total)
  • Author

Med största sannolikhet kommer du fortfarande att se rätt fet ut vid 80 kg och jag tror inte alls du kommer att känna dig nöjd.

Visst, just nu skulle du säkert tycka att det vore kanon men definitionen på ”bra form” brukar ofta förskjutas nedåt ju närmare målet man kommer.

Har ganska svårt att tro att jag skulle se ut så där på 67 kg. Har en kamrat i min längd som inte är riktigt lika bred som mig och han ser verkligen ut som att han skulle blåsa omkull om jag andas på honom.
    80 kg så kommer jag inte vara smal men jag kommer heller inte vara lika fet som jag är idag. Men jag tänker mig att man måste sätta upp delmål om jag klarar 80 detta år så måste jag vara jävligt nöjd med det.

Man har en övertro till hur man bör väga. de flesta gissar 10 kg för högt. Sen trro jag att man kan ansese ”normal” i samhäller runt 80kg på den längden. Inte ”fet”. Men tänk på att du skriver i ett mycket kroppsfixerat forum där de flesta normalviktiga ses som ”feta, plufsiga eller vattniga”.

Om du vill veta sanningen. Ställ frågan i ett forum för kropp o hälsa, inte bodybuilding och träningsnarkomani.

rfb wrote:
    Man har en övertro till hur man bör väga. de flesta gissar 10 kg för högt. Sen trro jag att man kan ansese ”normal” i samhäller runt 80kg på den längden. Inte ”fet”. Men tänk på att du skriver i ett mycket kroppsfixerat forum där de flesta normalviktiga ses som ”feta, plufsiga eller vattniga”.

Om du vill veta sanningen. Ställ frågan i ett forum för kropp o hälsa, inte bodybuilding och träningsnarkomani.

+1.

Det känns ju inte riktigt som att vi på brädan har samma ideal som samhället i stort när det gäller sånt här.

Skynda långsamt så kommer du lyckas. Ingen hårdbantning eller idiottränande. Bra mat i måttliga mängder och ett vettigt träningsprogram och du kommer vara en ny person inom ett år. Gå ner 20-25 kg och du kommer se normal ut. Vill du bli hård får du lägga på 10kg till. Men du behöver inte satsa på bli superhård direkt. Bort med späcklagret , bygg lite muskler. Sen kan du dra ner dig ytterligare för att toppa formen.

Lycka till

Sikta på 80 kg till sommaren 2012. Tränar du hårt hela tiden så kommer du absolut kunna känna dig nöjd. Om sen suget kommer att bli riktigt hård så tar du det steget när du känner för det.

Fortress wrote:
    Skynda långsamt så kommer du lyckas. Ingen hårdbantning eller idiottränande. Bra mat i måttliga mängder och ett vettigt träningsprogram och du kommer vara en ny person inom ett år. Gå ner 20-25 kg och du kommer se normal ut. Vill du bli hård får du lägga på 10kg till. Men du behöver inte satsa på bli superhård direkt. Bort med späcklagret , bygg lite muskler. Sen kan du dra ner dig ytterligare för att toppa formen.

Lycka till

Håller med till fullo.

// Calle

:)

Lelle Fotograf wrote:
    :)

Nog för att du har ett charmigt leende, men tant får nog utveckla sig vidare om hon hade något att säga?

Du pratar om att du gått ner 10 kg till, är det innan eller efter bilderna du bifogat?
    för minus 24 kg gör självklart stor skillnad på personen på bilden.
    om det är 34kg som ska bort från bilderna så är det väldigt mycket.

Oavsett vad folket säger här så gör det en gigantiskt skillnad, och du kommer känna dig väldigt mycket bättre…

svaren här är väl lite mer hardcore än de du hade fått på familjeliv.se’s forum.
    jag tycker du ska satsa på 80 sålänge. Lättare att tappa motivationen om man satsar på för svåra mål tycker jag. Speciellt i början.

Viewing 10 posts - 16 through 25 (of 25 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.