Visa biceps, tjejer!

Home Forums Medlemsbilder Visa biceps, tjejer!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 233 total)
  • Author
    gymmaren wrote:
    xsmall är i tävlingsform och ser inte värre ut än tjejerna på bb-tävlingar och dessutom så har hon en blogg där man kan se att hon är väldigt seriös med sin träning.

Visst kan man kalla det tävlingsform – men hon hade troligen blivit nerdömd pga att hon är för hård i BF och även i byggning (trots att det knappast är hennes klass). Trenden verkar också peka mot att för hård form på tjejer inte premieras på scenen, vilket i mitt tycke är bra. I alla fall inom fitness där det klart och tydligt står i ”regelverket” att tjejerna ska se hälsosamma och kvinnliga ut. Självklart ska det vara från ”fall till fall” – finns åtskilliga tjejer som inte tummar på detta trots ett lägre bf.

Tycker att vår allas JP har besvarat lite av vad detta berör här:

[http://forum.body.se/showpost.php?p=879358&postcount=9]

Håller även med Lillagubben och Albin – det är avsevärt stor skillnad att ligga så lågt under en begränsad period jämfört med året om.
    Oavsett vad så slår det betydligt mkt hårdare mot en kvinnokropp än mot en kille/man. De som hävdar motsatsen vet inte vad de talar om. Punkt.

Albin wrote:
    Nej och jag hade inte skrivit det om det nu handlade om en människa 1 week out från tävling.
    Allvarligt Alex, tror du det är hälsosamt att vara i tävlingsform i paritet med tävlingsdagen?

Nej precis , saken är att jag ger kritik/beröm till bilden som postas inte att personen ser osund ut och är på dietet 365 dagar om året , är det hälsosamt nej de tror jag knappast , bryr jag mig om att det är hälsosamt eller inte, nej skiter i fullaste fan hur XS tex. mår det är upp till henne.

Ang hur tjejer skall se ut på scenen i sverige när det gäller BB så tycker jag att det rockar när tjejer kommer in hårda och krispiga och givetsvis en hel del massa på det , det är imponerade precis som i MS Olympia borde de vara Amerikanska riktlinjer , synd att det inte är så i sverige där vissa tjejer kan komma in på scenen och dietat på kladdkaka.
    BF / AF tycker ja vi har riktigt bra tjejklasser i :up:

Alex: Jag tror vi kan komma överens om att vi inte är överens, också jag tycker att jag gav kritik på bilden.

Albin wrote:
    Alex: Jag tror vi kan komma överens om att vi inte är överens, också jag tycker att jag gav kritik på bilden.

haha låt gå! :]

Sessan wrote:
    Håller även med Lillagubben och Albin – det är avsevärt stor skillnad att ligga så lågt under en begränsad period jämfört med året om.
    Oavsett vad så slår det betydligt mkt hårdare mot en kvinnokropp än mot en kille/man. De som hävdar motsatsen vet inte vad de talar om. Punkt.

Skulle du kunna utveckla det där lite? På vilket sätt slår det hårdare mot en kvinnokropp och vad i kroppen är det som skadas, på vilket sätt? Är det mensen du syftar på, eller något annat?
    Vad jag känner till så är det inte skadligt med lågt bf så länge man får i sig alla näringsämnen genom kosten.
    Men du och Albin kan väl förklara för mig!

LyftarBruden wrote:
    Egentligen vill jag inte lägga mig i, men jag vill hålla med sessan att xsmall ser osund ut, jag TROR inte på att kroppen mår bra i längden att vara så rippad, låg BF. Hon må kanske bra nu men det kan komma som ett brev på posten om några år. Jag skiter egentligen i Madde för jag tycker hon har en konstig inställning.

Btw Sessan, du har en jävligt grym kropp, den e jag avundsjuk på :D

Varför gör du de då:)? Fall du nu vill lägga dig så gör de bara kul med fler personer som vill diskutera detta^^ Men dumt att skriva att du inte vill lägga dig i när du gör det :P

Jag tycker att det är lustigt hur ni alla fortsätter diskussionen trots att tjejen själv inte skrivit ett ord på flera sidor. Börjar ingen annan än jag fundera på om det kan vara så enkelt att hon verkligen, VERKLIGEN inte bryr sig?

Ni får ha vilka skönhetsideal ni vill, sunt eller osunt. Helt otroligt att folk som håller på med den här sporten pratar om vad som är sunt och inte iofs, men å andra sidan kommer jag ändå aldrig någonstans med mina försvarstal kring när folk hoppar på XSmall haha. Jag är också orolig för henne, men hon kanske klarar sig utan allas hjälp ändå? Vem vet. Det framgår tydligt att hon inte lyssnar hur som helst – så det är väl onödigt att väcka en massa fuzz kring det?

Men sluta hetsa nu. Återgå till trådens syfte istället! :)

Marcus Syvertsen wrote:
    Jag tycker att det är lustigt hur ni alla fortsätter diskussionen trots att tjejen själv inte skrivit ett ord på flera sidor. Börjar ingen annan än jag fundera på om det kan vara så enkelt att hon verkligen, VERKLIGEN inte bryr sig?

Ni får ha vilka skönhetsideal ni vill, sunt eller osunt. Helt otroligt att folk som håller på med den här sporten pratar om vad som är sunt och inte iofs, men å andra sidan kommer jag ändå aldrig någonstans med mina försvarstal kring när folk hoppar på XSmall haha. Jag är också orolig för henne, men hon kanske klarar sig utan allas hjälp ändå? Vem vet. Det framgår tydligt att hon inte lyssnar hur som helst – så det är väl onödigt att väcka en massa fuzz kring det?

Ungefär så som jag uttryckte mig också , eller försökte. Håller hur som helst med 100%:emo-thumb

Mike_s wrote:
    Skulle du kunna utveckla det där lite? På vilket sätt slår det hårdare mot en kvinnokropp och vad i kroppen är det som skadas, på vilket sätt? Är det mensen du syftar på, eller något annat?
    Vad jag känner till så är det inte skadligt med lågt bf så länge man får i sig alla näringsämnen genom kosten.

Haha… forstar nu vad du menar..
    Det har ar ju sjukt underhallande.:frust:

Syns pa Gymmet.. :up:

Gymflin

Mike_s wrote:

okey så du menar att de e helt NORMALT och Ofarligt att… ja va ska vi ta, en tjej inte har mens på 1-2år? Tror du man psykiskt mår bra utav det? Har du hört talas om hormonrubbningar föresten?
    Jag trodde de va så, att en tjej skulle HA sin mens VARJE månad om hennes kropp tillät detta, UTAN att gå ner i låg BF så att den försvinner på den vägen…
    Sen kan jag ju bara säga detta oxå att OM de e så att man leker för mycket med mensen med olika piller, lågt BF hit och dit så KAN, jag säger bara kan men chanserna e stora att man utvecklad livmoderhals och äggstockscancer och med tanke på horomerna e väl benskörhet inte så bra de heller.

Om ni killar, som tävlar i denna idrott med lågt BF och ja jag tror dom flesta vet om att bodybuildning /fitness sliter rätt så bra på kroppen, varför kan inte ta reda på lite fakta om oss tjejer och våra kroppar? Jag menar, jag tror seriöst de e mycket ni inte vet, men de e ju tur de finns BRA manliga gynekologläkare som vet vad dom snackar om och andra som har varit med i svängarna ett tag.
    Sen kan jag ju oxå säga detta när de gäller B L O D V Ä R D E T så e inte de heller å leka med, OAVSETT om man får i sig näringsämnen i sin diet så kan de rubbas oxå, å rubbas de så kan hormoner å mens bli lidande för det med, å de kan ge en jävla massa följder.

Mindre skvaller mer pics please :)

Marcus Syvertsen wrote:

Word :up:

blir så förbannad när jag läser sånt här skit, hade xsmall varit kille hade han blivit hyllad o alla hade berömt osv etc, men bara för det är en tjej ska alla jävla moralkärringar fram och börja gnälla, tjejer ska ha kurvor bla bla (det tkr jag med iofs) men stör mig på att hade det varit en kille hade det inte skrivits på samma sätt, xsmall jag önskar jag kunde komma i närheten av din form :)

LyftarBruden wrote:
    okey så du menar att de e helt NORMALT och Ofarligt att… ja va ska vi ta, en tjej inte har mens på 1-2år?

Jag har mens och har ALDRIG haft några problem med den!?!

Tack så mycket för alla kommentarer:)

Formen är nog dock inte riktigt så bra som en del tror, bra ljus gör mycket:p , och sen så är väl inte armarna det första stället jag lagrar fett på direkt.

Upp med bilder nu istället tjejer:bb:

Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 233 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.