Är ni blodgivare?

Home Forums Repan Är ni blodgivare?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 45 total)
  • Author
    Posts
  • #647937
    dumstrut wrote:
    Nej. Av samma anledning som jag inte kommer att donera organ, vävnad etc. Jag har lagt ned åratal på att ta hand om och bygga upp min kropp. Varför skulle jag skänka bort produkter från den, eller delar av den, till en pöbel bestående av lata, feta medborgare? Jag skulle möjligen kunna göra det mot betalning, BRA betalning i förskott. Men jag räddar inte livet på tjockisar utan ersättning. Så är det.

    Du gör minsann skäl för ditt namn får jag lov at säga:frust:

    #647938
    dumstrut wrote:
    Nej. Av samma anledning som jag inte kommer att donera organ, vävnad etc. Jag har lagt ned åratal på att ta hand om och bygga upp min kropp. Varför skulle jag skänka bort produkter från den, eller delar av den, till en pöbel bestående av lata, feta medborgare? Jag skulle möjligen kunna göra det mot betalning, BRA betalning i förskott. Men jag räddar inte livet på tjockisar utan ersättning. Så är det.

    Likaså hoppas verkligen jag också att du skojar nu! Annars är det här bland det mest egoistiska jag hört. ;)

    #647939

    Får tyvärr inte lämna blod av diverse anledningar. Men hade jag haft möjlighet hade jag lämnat så mycket som möjligt. Har själv blivit ”räddad” av andras blod, och ser det som en grym insats av dom som gör det.

    #647940

    till 99% är Dumstrut redan reggad här men har gjort en ny användare…. 1 inlägg och just den egoistiska kommentaren!

    våga inte stå för det han/hon säger eller så är det bara för att jävlas!

    #647941
    dumstrut wrote:
    Nej. Av samma anledning som jag inte kommer att donera organ, vävnad etc. Jag har lagt ned åratal på att ta hand om och bygga upp min kropp. Varför skulle jag skänka bort produkter från den, eller delar av den, till en pöbel bestående av lata, feta medborgare? Jag skulle möjligen kunna göra det mot betalning, BRA betalning i förskott. Men jag räddar inte livet på tjockisar utan ersättning. Så är det.

    Haha, du har fan inte alla koppar i skåpet må jag! Idiot. :up:

    #647942
    Emil Lundberg wrote:
    till 99% är Dumstrut redan reggad här men har gjort en ny användare…. 1 inlägg och just den egoistiska kommentaren!

    våga inte stå för det han/hon säger eller så är det bara för att jävlas!

    Tänkte också på det.

    #647943

    Jag är också blodgivare, har lämnat blod 2 gånger nu i år, och ser fram till nesta gång … :nod

    #647944

    Jag är blodgivare, och har lämnat två gånger. Går fort och smidigt.
    Sen instämmer jag med Andreaz, att man blir trött efter, samt att mer&bulle aldrig är fel :D

    #647945
    faogel wrote:
    Sen instämmer jag med Andreaz, att man blir trött efter, samt att mer&bulle aldrig är fel :D

    Personligen har jag aldrig blivit trött efteråt, så det är ingen regel. Inte yr, hängig, hungrig eller något sådant heller. Känner mig precis som vanligt.
    Som en parentes har det t o m gått bättre på gymmet dagen efter, men det beror nödvändigtvis inte på reducerad blodmängd.

    #647946

    Jag får inte lämna blod än men det finns i framtidsplanen. :) MIn man lämnar dock både plasma och blod så ofta han får.

    #647947

    Läste någonstans att om alla som kan ge blod faktiskt gjorde det skulle sjukvården ha tillräckligt i fall dom gav tre gånger under sin livstid.

    Jag har gett ca 20 gånger vid det här laget och tycker att det är ett enkelt sätt att göra lite nytta. Är dock fortfarande besviken över att jag inte kunde ge när man fick tröjan ”Blodgivare – en ven för livet!”. :D

    #647948

    Jag är alldeles för rädd för att ge blod. Blir helt svimfärdig av att bara ta blodtrycket…

    #647949

    Jag lämnar blod så ofta jag får! En god gärning och samtidigt en hälsokoll för en själv!

    #647950

    Ja jag är blodgivare och har lämmnat blod i 17 år, minst 2 ggr/år.
    Blir oxå trött efter åt, men mackan väger upp ”mat är gott”

    #647951

    Är blodgivare och har lämnat blod ca 7-8 gånger. Har en fråga angående det – hur ska man mata kroppen efteråt för att kunna träna hårt dagen efter? Någon som har tips?

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 45 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.