bajens supportertåg genom Borås

Home Forums Repan bajens supportertåg genom Borås

  • This topic is empty.
Viewing 8 posts - 16 through 23 (of 23 total)
  • Author
    Posts
  • #659585
    Melin wrote:
    Hammarbyfansen var ju knappast där för att kolla på fotboll om vi säger så.

    Dom passar väl på medans de är i Borås.
    I GBG hade dom aldrig vågat vandra sådär :)

    #659586
    sebbeboy wrote:
    Dom passar väl på medans de är i Borås.
    I GBG hade dom aldrig vågat vandra sådär :)

    Nej, Göteborg är ju Sveriges svar på Medellin och ytterst skrämmande:happy:

    #659587
    Andreas Guiance wrote:
    Nej, Göteborg är ju Sveriges svar på Medellin och ytterst skrämmande:happy:

    :rtfm:

    #659588
    Jacksatan wrote:
    Jag hoppas att du är medveten om att du låter som en 60-årig gnällkärring med det där inlägget…

    Ja, antingen det. Eller bara någon som tycker att alla temaklädda töntar jagar ursäkter för att uppleva en gemenskap och ge tillbaks för sina färglösa uppväxter i medelklasshem.

    Men visst, det är väl samma sak som att gå på krogen och röja, antar jag. Folk har väl olika sätt att träffa folk och göra av med lite energi. Enda skillnaden är att de som går på krogen får ligga mer, och vanligtvis har brudarna inte plöjt av den första halvan bussen redan. Samtidigt har även krogliv sina stolpskott, nackdelar och annat mörkt som man helst inte pratar om. Populärkrogarna t.ex. där 14-åringar dansar skitfulla på VIP-borden för att få ”Backarrdi bricers” av 24-åriga nördar i manchesterkavajer. Och det är väl inte så häftigt det heller, egentligen. Min poäng är att det finns väl offer i varje genre, även om de är överrepresenterade i vissa.

    Hur som tycker jag att sportfans som tågar genom städer och härjar är ganska poänglösa, även om det säkert är fett att gå där med 3,000 pers och skrika lungorna ur sig över någonting man gillar.

    #659589
    Marcus Syvertsen wrote:
    Ja, antingen det. Eller bara någon som tycker att alla temaklädda töntar jagar ursäkter för att uppleva en gemenskap och ge tillbaks för sina färglösa uppväxter i medelklasshem.

    Jag skulle dock vilja påstå att medelklassfrekvensen är osedvanligt låg bland Hammarbys mer aktiva supporterskara, jämfört med samhället i stort dvs.

    Vet iofs inte om en uppväxt i ett arbetarhem per definition är så mycket mer färgsprakande ändå;)

    Men det här handlar hursomhelst inte om något tillbakagivande för färglösa uppväxter, utan om passion för den enda sanna kulturformen – dvs fotboll. Tilläggas bör även att den enda sanna kärleken är den mellan en man och hans klubb;)

    #659590
    Andreas Guiance wrote:
    Men det här handlar hursomhelst inte om något tillbakagivande för färglösa uppväxter, utan om passion för den enda sanna kulturformen – dvs fotboll.

    Jag sätter 1000kr på att 1/5 av ungarna som tågar där inte kan rabbla upp lagets fem senaste vinster på rak arm. Typ som MUF!

    Nej, nu retas jag mest med dig Andreas. Jag tycker bara att supporters brukar vara pack, och jag vet hur mycket det sticker i ögonen på dig när jag sitter och spyr. :D

    #659591

    Bokar Bajen – Djurgården såfort biljetterna kommer ut.
    Det enda som är hemskt är att jag åker med brorsan, som är hardkår apa, så hamnar förmodligen på bortaklackens sida.

    #659592

    Kom förbi Söder istället och skit på brorsan. Massor kompisar att följa med därifrån. Förbannat tråkigt att åka till den där obskyra förorten bara.

Viewing 8 posts - 16 through 23 (of 23 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.