Bilder på era husdjur

Home Forums Repan Bilder på era husdjur

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 766 through 780 (of 816 total)
  • Author
    Posts
  • #370378
    Hicka wrote:
    Hicka, Amerikansk pitbull terrier tik 4.5 år

    Hittade 3 tikar som hette Hicka på skk.se. Ingen var Amerikansk pittbull terrier. Faktum är att jag inte hittade någon pittbull alls.

    Vad är det för blandning? Amstaff/pittbull?

    #370379

    ;)

    Tobias Borg wrote:
    Inte världens bästa bilder kanske, men mobilen är oftast lite smidigare än systemkameran när man busar runt.

    Om nom nom nom

    fan va söt wub: älskar staffar nästa jycke blir en amstaff :)
    håller mig till godo med min podenco från spanien. kanske man får en normal hund just nu är han skit sur och gör allt för att få husse att gå och lägga sig.

    #370380
    Tobias Borg wrote:
    Hittade 3 tikar som hette Hicka på skk.se. Ingen var Amerikansk pittbull terrier. Faktum är att jag inte hittade någon pittbull alls.

    Vad är det för blandning? Amstaff/pittbull?

    Får inte regga pitt i skk.

    #370381
    storcc wrote:
    Loss är ju rätt bra att kunna med, finns en del kraft i den käken.
    Vi har haft Zeke sen han var 8v. gammal. Nu är han drygt 2,5år. Han är som staffarna var förr (enligt rasstandarden), något lägre än de flesta svenskavlade man ser. ca 38-39cm hög.

    Som staffarna var förr? Dom var inte lägre förr snarare tvärtom…

    #370382
    Tobias Borg wrote:
    Hittade 3 tikar som hette Hicka på skk.se. Ingen var Amerikansk pittbull terrier. Faktum är att jag inte hittade någon pittbull alls.

    Vad är det för blandning? Amstaff/pittbull?

    Amerikansk pitbull terrier är ingen FCI godkänd ras.
    SKK sammarbetar med FCI.

    FCI fick välja på att ta in Amerikansk pitbull terrier eller amerikansk staffordshire terrier och dom valde såklart en vänstervarvare (utställningshund).
    år 1930 tog man 40 st pitbull hundar i Usa (rasens ursprung) och gjorde rasen amerikansk staffordshire terrier (amstaff) somm är reggad hos svenska kennel klubben.
    Så en pitbull är äldre än amstaff.

    Över hela världen finns många orginisationer som reggar hundar.
    UKC (united kennel club) är störst och äldst i USA sen finns även ADBA och BFCK.

    Hoppas ni hängde med.

    #370383

    Lite lek med Boss. Filmat och uppladdat med min iphone så kvalitén är inte den bästa. Ber även om ursäkt för den extremt barnsliga rösten jag lägger till med så fort jag busar med hunden. Är ju riktigt pinsamt att höra sig själv, även om jag låter som folk tror.
    [youtube=zC4oL8UMp6U]

    #370384

    Så söt han va :D en blivande WP stjärna :emo-thumb

    #370385
    Hicka wrote:
    Så söt han va :D en blivande WP stjärna :emo-thumb

    Haha, kanske det. :) Agility verkar roligt det med. Eller bara skogspromenader med ryggsäck. Biff ska han bli i alla fall. :)

    #370386

    Första showen och Monster fick ecsellent 1 :up:

    Och Misse har börjat växa till sig :)

    #370387
    Gabonviper wrote:
    Som staffarna var förr? Dom var inte lägre förr snarare tvärtom…

    Det har kommit mycket ”irländska staffar/working staffen” dom är mer lik en pitbull. Långa ben smal kropp. Dom gamla vanliga staffarna i mitt tycke är dom låga,breda,stadiga staffarna.

    #370388

    Boss, snart 5 månader. 12kg.
    [img=http://proeliumcanis.files.wordpress.com/2010/09/p_1600_1200_624d1aef-193d-4ea3-a29d-99fd8af5ca74.jpeg]

    #370389

    Husdjur vet jag inte, han bor förvisso i ett hus men inte i mitt hus ;o)

    Lilleman, 3 år, 550kg.

    [img=http://i251.photobucket.com/albums/gg290/Fisan/Visas/20100520.jpg]

    #370390
    Gabonviper wrote:
    Som staffarna var förr? Dom var inte lägre förr snarare tvärtom…
    Hicka wrote:
    Det har kommit mycket ”irländska staffar/working staffen” dom är mer lik en pitbull. Långa ben smal kropp. Dom gamla vanliga staffarna i mitt tycke är dom låga,breda,stadiga staffarna.

    Verkar som att Gabonviper har rätt.

    Källa: [http://www.alfatauri.pl/wzorzec2_a.htm]

    #370391

    Har för övrigt nördat till mig rejält och skaffat en blogg om hunden 😮

    #370392

    Mycket fin häst! :)

Viewing 15 posts - 766 through 780 (of 816 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.