billigaste PT-utbildningen

Home Forums Repan billigaste PT-utbildningen

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 34 total)
  • Author
    Posts
  • #459767
    aix wrote:
    The Academys hela utb. til lic. PT kostar också 40 000 och då utbildar man sig på en instans som hela branschen också känner till…
    FUSTRA… Vad är det?! :what: Aldrig hört talas om!

    FUSTRA är ett företag som utbildar försäljare, förlåt menar PT.

    Mig veterligen finns dem bara här i Göteborg, hur det gått för deras elever vet jag inte. Men vet att det inte är allt för lätt att få jobb med deras lic.

    #459768
    Arne Persson wrote:
    Det allra billigaste är att du skiter i att gå någon utbildning och skriver ut ett fint intyg på din skrivare att du är en PT. PT och Lic. PT är inga skyddade titlar.

    grymt kreativt. tror du man kan göra så man andra certifikat också. Om ja, vilka i sådana fall :)

    #459769
    ondavargen wrote:
    Det vore väl trevligt men inte nödvändigtvis. Tänkte försöka extra som det medan jag pluggar. Menar du att om man vill jobba på gym är det bättre med en utbildning?

    Men om jag säger att jag är certiferierad fast egentligen inte är det, ljuger jag inte då ? Eller kan vem som helst säga det?

    Utbildning är ofta av godo. finns alltid något att lära sig!

    #459770

    Patrik! Du och jag jobbar på samma kedja! :) Jag fick ju uppenbarligen jobb…

    Likaså ännu en kollega of ours. Samt flertalet PT:s på Sportlife, som iaf är västsveriges största kedja.

    Jag betalade 17 000 för min utb. Den där rabatten jag talade om i mitt tidigare inlägg ;)

    #459771
    Miss Moneypenny wrote:
    Patrik! Du och jag jobbar på samma kedja! :) Jag fick ju uppenbarligen jobb…

    Likaså ännu en kollega of ours. Samt flertalet PT:s på Sportlife, som iaf är västsveriges största kedja.

    Jag betalade 17 000 för min utb. Den där rabatten jag talade om i mitt tidigare inlägg ;)

    Hade mina misstankar om att det var du:p .
    Min åsikt om PT-utbildningarna i landet är ingen hemlighet här på forumet.

    Jag har kastat skit på samtliga utbildningar i andra trådar. Vill inte låta som en papegoja. Men faktum är att när det gäller dessa utbildningar så är dem helt värdelösa.
    Men det handlar bara om utbildningarna i sig, det är individerna som gör skillnaden.
    Jag är själv utbildad av SAFE, när jag gick den för 5 år sedan var den rätt dålig, i dag är den helt värdelös. Papperslappen är det ända jag haft nytta av från den.

    Fustra’s licens är ännu inte helt godkänd över allt i landet. Men fortsätter dem så blir dem troligtvis det. SAFE, PT-skolan och Academy har ju lyckats bullshitta till sig en acceptans, så varför inte FUSTRA med.

    #459772
    Patrik Sundvall wrote:
    Hade mina misstankar om att det var du:p .
    Min åsikt om PT-utbildningarna i landet är ingen hemlighet här på forumet.

    Jag har kastat skit på samtliga utbildningar i andra trådar. Vill inte låta som en papegoja. Men faktum är att när det gäller dessa utbildningar så är dem helt värdelösa.
    Men det handlar bara om utbildningarna i sig, det är individerna som gör skillnaden.
    Jag är själv utbildad av SAFE, när jag gick den för 5 år sedan var den rätt dålig, i dag är den helt värdelös. Papperslappen är det ända jag haft nytta av från den.

    Fustra’s licens är ännu inte helt godkänd över allt i landet. Men fortsätter dem så blir dem troligtvis det. SAFE, PT-skolan och Academy har ju lyckats bullshitta till sig en acceptans, så varför inte FUSTRA med.

    Utveckla gärna, varför har de blivit sämre?

    #459773
    Ultra-Henke wrote:
    Utveckla gärna, varför har de blivit sämre?

    Tänker inte kommentera själva instruktörerna, så den delen hoppar jag över här.

    Jag jämförde det teoretiska materialet som årets elever haft, med materialet jag fick för 5 år sedan. Den var till 98% identisk med en 5 år gammal upplaga.

    I en branch där det ständigt sker nya omvärderingar, nya forskningsrapporter kommer ut varje år m.m. Så är det pinsamt att inte materialet utvecklats mera.

    Det är ett exempel på en försämring.

    #459774
    Patrik Sundvall wrote:
    Tänker inte kommentera själva instruktörerna, så den delen hoppar jag över här.

    Jag jämförde det teoretiska materialet som årets elever haft, med materialet jag fick för 5 år sedan. Den var till 98% identisk med en 5 år gammal upplaga.

    I en branch där det ständigt sker nya omvärderingar, nya forskningsrapporter kommer ut varje år m.m. Så är det pinsamt att inte materialet utvecklats mera.

    Det är ett exempel på en försämring.

    Du verkar insatt, har du några tips till en som vill lära sig mer? Jag är inte så duktig på självstudier, måste ha ganska tydliga anvisningar över vad jag ska göra för att få något gjort. Jag har inte tid/lust att gå 3 år på högskola då jag trivs på mitt jobb men samtidigt vill jag utvecklas som utövare/instruktör. Fler och fler kompisar vänder sig till mig och ber om hjälp och då vill man göra mer än att säga ”funkar för mig”.

    Finns det inga korttidsutbildningar som är värda att gå? Jag bryr mig inte så mycket om licenser eller certifikat, vill bara lära mig mer. Har kollat runt på många olika PT-utbildningar samt Pauluns kostrådgivare.

    Vad dom kostar spelar inte så jättestor roll men vill ju givetvis inte lägga 40 000 på något som jag redan läst på forumet.

    Jag är ödmjuk och anser att man har något att lära överallt, men vilken tycker du man ska satsa på?

    #459775
    Gustaf Lindberg wrote:
    Du verkar insatt, har du några tips till en som vill lära sig mer? Jag är inte så duktig på självstudier, måste ha ganska tydliga anvisningar över vad jag ska göra för att få något gjort. Jag har inte tid/lust att gå 3 år på högskola då jag trivs på mitt jobb men samtidigt vill jag utvecklas som utövare/instruktör. Fler och fler kompisar vänder sig till mig och ber om hjälp och då vill man göra mer än att säga ”funkar för mig”.

    Finns det inga korttidsutbildningar som är värda att gå? Jag bryr mig inte så mycket om licenser eller certifikat, vill bara lära mig mer. Har kollat runt på många olika PT-utbildningar samt Pauluns kostrådgivare.

    Vad dom kostar spelar inte så jättestor roll men vill ju givetvis inte lägga 40 000 på något som jag redan läst på forumet.

    Jag är ödmjuk och anser att man har något att lära överallt, men vilken tycker du man ska satsa på?

    Eleiko har utbildningar i olika steg beroend epå hur avancerad du vill bli!

    Kolla in Eleikosport, utbildningarna är i Halmstad några gånger per år och enligt dem som går dem är de absolut värda varenda krona!

    #459776
    Gustaf Lindberg wrote:
    Du verkar insatt, har du några tips till en som vill lära sig mer? Jag är inte så duktig på självstudier, måste ha ganska tydliga anvisningar över vad jag ska göra för att få något gjort. Jag har inte tid/lust att gå 3 år på högskola då jag trivs på mitt jobb men samtidigt vill jag utvecklas som utövare/instruktör. Fler och fler kompisar vänder sig till mig och ber om hjälp och då vill man göra mer än att säga ”funkar för mig”.

    Finns det inga korttidsutbildningar som är värda att gå? Jag bryr mig inte så mycket om licenser eller certifikat, vill bara lära mig mer. Har kollat runt på många olika PT-utbildningar samt Pauluns kostrådgivare.

    Vad dom kostar spelar inte så jättestor roll men vill ju givetvis inte lägga 40 000 på något som jag redan läst på forumet.

    Jag är ödmjuk och anser att man har något att lära överallt, men vilken tycker du man ska satsa på?

    När det gäller korttidsutbildningar så är jag själv väldigt nyfiken på Eleiko, har inte gått på någon av deras utbildningar men dem har en del riktigt bra föreläsare.

    Självstudier kan vara väldigt tidsödande och förvirrande. Ett alternativ är att i första hand studera sig själv. Kommentaren ”Det funkar för mig”
    är inte utvecklande. Men om man börjar analysera sig själv, varför funkade det? varför bytte jag den övningen? vad var det igentligen jag gjorde annorlunda?
    Erfarenheten har i sig ingen betydelse, det är vad du lär dig på den som betyder något.

    #459777
    Patrik Sundvall wrote:
    Tänker inte kommentera själva instruktörerna, så den delen hoppar jag över här.

    Jag jämförde det teoretiska materialet som årets elever haft, med materialet jag fick för 5 år sedan. Den var till 98% identisk med en 5 år gammal upplaga.

    I en branch där det ständigt sker nya omvärderingar, nya forskningsrapporter kommer ut varje år m.m. Så är det pinsamt att inte materialet utvecklats mera.

    Det är ett exempel på en försämring.

    I sammanhanget kan nämnas att flertalet högt utbildade instruktörer/lärare etc. med bla. dietistexamen dem senaste åren lämnat just SAFE och därmed har nivån på utbildningen sänkts kanske?

    Minst en av mina lärare lämnade SAFE till förmån för The Academy.

    #459778
    aix wrote:
    I sammanhanget kan nämnas att flertalet högt utbildade instruktörer/lärare etc. med bla. dietistexamen dem senaste åren lämnat just SAFE och därmed har nivån på utbildningen sänkts kanske?

    Minst en av mina lärare lämnade SAFE till förmån för The Academy.

    Det är mycket möjligt.
    Var mycket som gjorde mig både orolig och lätt förbannad, när jag såg hur det var i dag.

    Kvalitén dem hade för 5 år sedan var inte så mycket högre än den var nu, felet är ju att den behövde bli bättre, tycker man ska kunna kräva det av en utbildning. En yrkesutbildning ska ju utvecklas med yrket.

    Har ju träffat många nyutbildade tränare genom åren och har hela tiden försökt få mig en bild av vad som lärts ut på dem olika företagen.
    Ingen av utbildningarna är helt igenom värdelösa, men kan idag inte rekomendera någon av dem.
    Så, vill man ha en internationell licens kan man välja vilken man vill.

    Jag är extremt passionerad av branchen, älskar den av hela mitt hjärta. Det är därför jag blir så grinig på alla dessa företag som bara vill ha in pengar utan att erbjuda en hög kvalité.

    #459779
    Patrik Sundvall wrote:
    Det är mycket möjligt.
    Var mycket som gjorde mig både orolig och lätt förbannad, när jag såg hur det var i dag.

    Kvalitén dem hade för 5 år sedan var inte så mycket högre än den var nu, felet är ju att den behövde bli bättre, tycker man ska kunna kräva det av en utbildning. En yrkesutbildning ska ju utvecklas med yrket.

    Har ju träffat många nyutbildade tränare genom åren och har hela tiden försökt få mig en bild av vad som lärts ut på dem olika företagen.
    Ingen av utbildningarna är helt igenom värdelösa, men kan idag inte rekomendera någon av dem.
    Så, vill man ha en internationell licens kan man välja vilken man vill.

    Jag är extremt passionerad av branchen, älskar den av hela mitt hjärta. Det är därför jag blir så grinig på alla dessa företag som bara vill ha in pengar utan att erbjuda en hög kvalité.

    Instämmer till fullo.. Jag funderade å kollade noga upp dem olika instanserna innan jag valde min utb. Inte desto mindre viktigt blir kvalitén när man betalar så mycket som man gör! Tycker tex. det är rena vansinnet att Paulúns får utbilda ”kostrådgivare” på ynka 2-3 veckors utbildning. Måhända att dem lär ut bra saker, men finns ingen rimlighet nånstans att bli kostrådgivare, en väl ansedd utbildning som normalt läses in på högskolan på så kort tid och för ett sånt pris! ;)

    #459780
    aix wrote:
    en väl ansedd utbildning som normalt läses in på högskolan på så kort tid och för ett sånt pris! ;)

    Nej någon kostrådgivarutbildning finns inte på högskolan. Kostrådgivare blir man genom att skaffa sig en F-skattsedel och kalla sig kostrådgivare.

    #459781
    Eddie Vedder wrote:
    Nej någon kostrådgivarutbildning finns inte på högskolan. Kostrådgivare blir man genom att skaffa sig en F-skattsedel och kalla sig kostrådgivare.

    My bad… Dietist alt. fysiolog är det vi talar om här som är högskolebaserad!

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 34 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.