billigaste PT-utbildningen

Home Forums Repan billigaste PT-utbildningen

  • This topic is empty.
Viewing 4 posts - 31 through 34 (of 34 total)
  • Author
    Posts
  • #459782
    aix wrote:
    Instämmer till fullo.. Jag funderade å kollade noga upp dem olika instanserna innan jag valde min utb. Inte desto mindre viktigt blir kvalitén när man betalar så mycket som man gör! Tycker tex. det är rena vansinnet att Paulúns får utbilda ”kostrådgivare” på ynka 2-3 veckors utbildning. Måhända att dem lär ut bra saker, men finns ingen rimlighet nånstans att bli kostrådgivare, en väl ansedd utbildning som normalt läses in på högskolan på så kort tid och för ett sånt pris! ;)

    Finns verkligen ingen rimlighet i den.

    Det är just därför nya tränare måste öppna upp sig och söka ny kunskap på egen hand, skaffa bollplank.

    Av dem jag träffat som har kunnat mest om träning, saknar dem flesta av dem utbildning över huvud taget. Deras passion för sin egna träning har fått dem att söka efter egna källor. Dem sitter hemma och på gymmet och diskuterar olika upplägg och teorier. Deras kunskaper utvecklas för varje vecka.
    När jag kliver in i ett rum med PT, diskuteras det mest om hur dem ska sälja mer, hur ska statistiken se ut. Allt som inte berör träningen, är man PT så kan man väl allt?

    #459783
    aix wrote:
    My bad… Dietist alt. fysiolog är det vi talar om här som är högskolebaserad!

    Fysiolog? Jag känner faktiskt inte till någon utbildning som gör en till ”fysiolog”. Att flera utbildningar involverar fysiologi i sin läroplan är en annan sak.

    #459784
    Eddie Vedder wrote:
    Fysiolog? Jag känner faktiskt inte till någon utbildning som gör en till ”fysiolog”. Att flera utbildningar involverar fysiologi i sin läroplan är en annan sak.

    Har en god vän som nu avverkat 5 år vid Karolinska och får titulera sig fysiolog alt. näringsfysiolog tom.

    #459785
    aix wrote:
    Har en god vän som nu avverkat 5 år vid Karolinska och får titulera sig fysiolog alt. näringsfysiolog tom.

    Ja då är det nog näringsfysiolog, det som King Grub också är. Och Paulún. Numera heter det nutritionist. Jag kollade alla program som ges vid KI och inget fysiologprogram finns men däremot är fysiologi ett stort område där och man ger flera kurser i fysiologi för olika program.

    Och dessutom kan man ju såklart skaffa sig en egen examen i fysiologi men den får man ju snickra ihop själv.

Viewing 4 posts - 31 through 34 (of 34 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.