Black metal

Home Forums Repan Black metal

  • This topic is empty.
Viewing 8 posts - 16 through 23 (of 23 total)
  • Author
    Posts
  • #903032
    mSJÖDIN wrote:
    Black metal vet jag inte, men all metal/power metal är underbar.
    Tex Manowar – ”If you are not into metal, you are not my friend – HEAVEY METAL!”
    Sabaton
    At vance
    Dreamland
    Nocturnal rites m.m
    Hur bra som hällst!:worship: :dance:

    Kan bara hålla med men du har ju glömt det bästa bandet =O MASTERPLAN !!! :buttrock:

    #903033
    MATTI wrote:
    JAVISST ! At the gates, dissection,dimmu, graveworm med massa fler ;)

    dissection har nått sin undergång..RIP JON!:cry:

    #903034

    Är också ett stort fan av Cradle of Filth. Såg när de spelade i frihamnen och har sett dem på Hovet i sthlm när de var där tillsammans med bl.a Slayer.
    Dusk And Her Embrace plattan är svårslagen..

    Dark Funeral var de som fick mig att lyssna på Black Metal. ”The secrets of the black arts” är också väldigt högt på min toplista gällande album.

    Dimmu Borgir är riktigt bra, Ancient har en hel del bra låtar också..

    #903035
    thess wrote:
    dissection har nått sin undergång..RIP JON!:cry:

    Ja iaf sångaren gjorde ju det:(

    #903036
    Robox wrote:
    Är också ett stort fan av Cradle of Filth. Såg när de spelade i frihamnen och har sett dem på Hovet i sthlm när de var där tillsammans med bl.a Slayer.
    Dusk And Her Embrace plattan är svårslagen..

    Dark Funeral var de som fick mig att lyssna på Black Metal. ”The secrets of the black arts” är också väldigt högt på min toplista gällande album.

    Dimmu Borgir är riktigt bra, Ancient har en hel del bra låtar också..

    Det finns nog inte en dålig platta med CoF men den bästa är helt klart Nymphetamine. Dom kom ut med en ny skiva förra året och den har jag inte hört så mycket av än, så det blir nästa inköp för en del skivor är faktiskt värda att köpa.

    Det hade varit kul att se dom på hovet för Slayer är inte helt fel det heller, mycket feta gitarrer. Har sett slayer när dom var förband till maiden på stadion för ett antal årsen.

    Är det nån som har hört Burzum? det är mest skum musik det.

    #903037
    Anakin wrote:
    Ja iaf sångaren gjorde ju det:(

    de va en tragik händels..ja har lysnat på alla deras skivor o förstått alla texterna han skrivit fram tills sen sista…ja fatta dn inte ringde tomas,trummisen..kollade m honom o frågade va jon menade..han fatta heller inte riktigt…men sen två veckor efter när han hittades död..hade tat livet av sig[/b]..så förstod ja hela skivan..man tänker tillbacks på va han hade sagt o gjort o sne ser man på skivan o texterna o sen gör han som han gör…Dissections undergång…!! RIP//Whit love to them

    #903038
    thess wrote:
    de va en tragik händels..ja har lysnat på alla deras skivor o förstått alla texterna han skrivit fram tills sen sista…ja fatta dn inte ringde tomas,trummisen..kollade m honom o frågade va jon menade..han fatta heller inte riktigt…men sen två veckor efter när han hittades död..hade tat livet av sig[/b]..så förstod ja hela skivan..man tänker tillbacks på va han hade sagt o gjort o sne ser man på skivan o texterna o sen gör han som han gör…Dissections undergång…!! RIP//Whit love to them

    Dissections var ett mycket bra band, ändå hade jag aldrig nån skiva med dom så jag har bara hört talas och läst om det eftersom jag gillar den musiken som jag gör.

    Ett annat bra band som jag starkt kan rekomendera är Sieberburger, för den sångrösten gör så att man nästan får gåshud, och sen lite kvinnlig körsång i bakrunden, kan det bli bättre?

    #903039
    Anakin wrote:
    Dissections var ett mycket bra band, ändå hade jag aldrig nån skiva med dom så jag har bara hört talas och läst om det eftersom jag gillar den musiken som jag gör.

    Ett annat bra band som jag starkt kan rekomendera är Sieberburger, för den sångrösten gör så att man nästan får gåshud, och sen lite kvinnlig körsång i bakrunden, kan det bli bättre?

    på tal om kvinnor..arch enemys sångare…hon asså..grr…hennes rös hennes gestaltning på scen hennes allt..that girl..hon skulle bara vart byggare skulle hon vart perfekt..nästan aif..:p Tänker iaf avsluta natten,eller på börja rättare sagt med lugnt o skönt av Sister hazel o takida.. Puss o nattis…
    btw,nämn en låt som bara pluppar upp så där..

Viewing 8 posts - 16 through 23 (of 23 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.