Det heter; Tränar!

Home Forums Repan Det heter; Tränar!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 36 total)
  • Author
    Posts
  • #544771
    Eddie Vedder wrote:
    Precis. Jag har t.o.m. hört om personer som utöver träningen funderar över jobb, hem, familj o.s.v.

    Oseriöst.

    Ahh, där har vi förklaringen. Jag ägnade en tanke åt mitt privatliv igår och genast blev jag magiskt katabol.

    8,74 gram protein extra om dagen borde råda bot på problemet.

    Eller blir jag fet då? Jelp.

    Ska skärpa mig. Lovar.

    #544772
    malawiglenn wrote:
    Men att säga ”dra till gymmet och träna”, vad sägs om det? :)

    Det beror på lokal som sagt. Tränar jag med dig säger jag ”lokalen”, tränar jag på Friskis säger jag ”gymmet”. Er lokal är hardcore och förtjänar inte att sänkas till den ”gymnivå”.

    #544773
    AndreasN wrote:
    Istället för att lägga ned tid på att bry sig om vad ett träningspass ska kallas kanske man borde lägga ned den energin på träningen?

    Om jag redan har tränat och har en stund över eftersom att jag ha jullov, får jag inte starta en tråd om ett problem som egentligen inte är ett problem då, eller?

    #544774
    anders172 wrote:
    Om jag redan har tränat och har en stund över eftersom att jag ha jullov, får jag inte starta en tråd om ett problem som egentligen inte är ett problem då, eller?

    Absolut tillåtet så länge du tar lite extra protein för att kompensera för den katabola påverkan det ger plus att du aldrig, aldrig kallar dig hardcore hädanefter.:D

    #544775
    Janpeter Sangborn wrote:
    Absolut tillåtet så länge du tar lite extra protein för att kompensera för den katabola påverkan det ger plus att du aldrig, aldrig kallar dig hardcore hädanefter.:D

    Jag uppdaterade precis min träningsjournal, skriver i den här tråden, och dessutom har jag inte ätit mat sen 21.30 igår.

    Hur katabol är jag inte nu? :-(

    #544776
    mikaelj wrote:
    Jag uppdaterade precis min träningsjournal, skriver i den här tråden, och dessutom har jag inte ätit mat sen 21.30 igår.

    Hur katabol är jag inte nu? :-(

    Du är ju helt galen! Så mycket energi åt h-e och så oerhört katabol samtidigt. Kan aldrig funka.

    Och vi är alla väldigt OT, sen nån sida tillbaks…;)

    #544777
    Pierre Simonsson wrote:
    Men om man säger ”Hit the gym” eller ”Hit the weights” på engelska då, är det hardcore?

    Japp, och skriver man det på facebook så bör man andänvda 0 istället för o.

    Going to lift some heavy azz wieghtz now, hardc0re!

    #544778
    Janpeter Sangborn wrote:
    Ja, definitivt! Så hårt och länge som alla här tränar så blir det knappast någon energi eller tid över till mer än att träna, äta och skita.:|

    Jag syftade mer på att det finns mer i livet än att sitta och tänka på träning 24/7. Tycker personligen om att lägga ned en liten stund åt träningen och den resterande tiden av dygnet på annat. Fast nu kanske jag är ute och cyklar, har inte tränat sedan 5:e maj 2009.

    #544779
    Janpeter Sangborn wrote:
    Du är ju helt galen! Så mycket energi åt h-e och så oerhört katabol samtidigt. Kan aldrig funka.

    Och vi är alla väldigt OT, sen nån sida tillbaks…;)

    ojj ojj, du verkar kunna mkt Janpeter:D om jag inte tränade i morse men va ute och fiskade på isen, så varje fisk vi fick curlade jag 10ggr med varje arm, kan de ha vägt upp det hela eller är min karriär förstörd:what:?

    #544780
    Emil Lundberg wrote:
    ojj ojj, du verkar kunna mkt Janpeter:D om jag inte tränade i morse men va ute och fiskade på isen, så varje fisk vi fick curlade jag 10ggr med varje arm, kan de ha vägt upp det hela eller är min karriär förstörd:what:?

    Vägde fisken mellan 1,2 – 1,45kg är det lugnt. All annan fiskvikt i den situationen gör dig katabol oavsett hur du hanterar den!

    Weights off lakefish and it´s effect on body composition and muscle anabolism during bicepscurl

    J Appl Physiol. 2010 Jan;112(?):900-10. Epub 2010 Jan 5

    #544781
    Tommy Ivarsson wrote:
    Vägde fisken mellan 1,2 – 1,45kg är det lugnt. All annan fiskvikt i den situationen gör dig katabol oavsett hur du hanterar den!

    Weights off lakefish and it´s effect on body composition and muscle anabolism during bicepscurl

    J Appl Physiol. 2010 Jan;112(?):900-10. Epub 2010 Jan 5

    +1, som böfvelen!

    #544782

    Jag är hardcore, kör bara knäböj o mark i mina ljusblå trikå.

    #544783

    Jag tror att the Youngsters, tycker att ordet träna både låter tamt och för pretantiöst. Gymma låter visserligen också tamt, men inte så tamt som träna. Dessutom låter det inte särskillt pretantiöst.
    Där jag då och då går och tränar, vill de veta om man skall träna eller simma. Säger man då att man skall träna, låter det väldigt seriöst, men jag skall ju bara gymma lite, så numera blir det gymma, trots att jag från början 👿 ordet. Dock kan jag inte förlika mig med protte o kolisar.

    #544784

    ”Ska iväg och böja lite”?

    #544785
    anders172 wrote:
    Jag är hardcore, kör bara knäböj o mark i mina ljusblå trikå.

    Inga koncentrationscurl i cable crossen?:(

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 36 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.