Dolt handikapp

Home Forums Repan Dolt handikapp

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 70 total)
  • Author
    Posts
  • #678837

    Jätteallergisk mot pollen och damm! :(

    #678838

    Jag glömde min vä armbåge som hoppar ur led (luxerar) vid för tung bröstträning;) ska slänga in en bild på den sneda armen senare.

    #678839

    Född med för trånga luftrör vilket gör det svårt/omöjligt att andas i hård motvind eller vid extrem kyla. Märker dock bara av det när jag åker skidor eller joggar. Inget som stör mig längre, mest de som eventuellt är i närheten när man plötsligt inte kan andas som reagerar.

    Satte en yxa i vänstra fotklyckan för nåt år sedan så jag har problem att lyfta vänsterfoten uppåt.

    Mina knä är söndertrasade efter 10år som innebandymålvakt, ”skrubbknä” kallar läkarna det. Funktionärerna tvingade mig åka buss tillbaka vid invigningen av Öresundsbron för de tyckte det lät så otäckt från mina knä. Positivt är dock att jag inte kännt av det alls i år, kan bero på det mildare klimatet.

    Väldigt lätt att få låsningar i höjd med skulderbladen pga en skada jag fick pga ett korkat lyft i samband med en flytt. Så länge jag inte har någon rotation alls i ryggen när jag lyfter är det helt ok, kan köra mark osv utan problem men en sån enkel grej som att stänga en dörr och vrida kan ställa till det.

    #678840

    Kassa knän från att ha spelat hockey i 20 år.
    värdelös syn..En liten anekdot:
    Sonen ropar på natten att jag ska komma. Går in till honom och sätter mig på sängkanten vid huvudkudden och pratar lugnt och stilla med honom när jag hör hans lilla röst säga: Men pappa, jag ligger ju här nere vid fotändan!!!!!!!!
    Dagen efter skaffade jag ”dygnet runt” linser.. Nej det var inte becksvart i rummet.

    #678841

    Astma- känner bara av den vid ansträngning ute på vintern.
    Ont i ländryggen- svag rygg/dålig bålstabilitet, vilket påverkar flesta muskelgrupper jag kör då jag inte kan utveckla lika mycket styrka som jag borde. (försöker träna detta specifikt några gånger i veckan.)
    Inflammation i axlarna (främst musklerna kring skulderbladet) – tvingar mig använda liniment varje träningspass 👿
    Ont i foten- gammal ”brevbärarskada” som dyker upp då och då..

    Det där var säkert inte allt, men det jag kommer på för tillfället.

    #678842

    Knäna är kass från kampsportande
    en skottskada som gör sig påmind ibland
    och nacken från ett par volter med bil

    #678843

    Måste väl vara mina knän som jag har pajat så många gånger att jag skulle kunna doktorera på ämnet, sista gången var dagen innan julafton när jag slet av ett muskelfäste samt fick en spricka i menisken.

    #678844

    Född med för korta hälsenor. jag gick på tå tills jag gipsades i 8 veckor i max stretchat läge. gipsades om varje vecka så att stretcha ytterligare.

    nu går jag vettigare men liknar en seriefigur i gångstilen. jag kan framförallt inte sitta på huk. jag kan inte köra knäböj eller marklyft utan att tappa balansen och trilla omkull. prova själv att köra mark eller böj medans ni står på tå. även med mellanlägg på 8cm under hälarna så går det inget vidare. man blir ostabil likväl. smithen har räddat en del iaf.

    #678845

    Hmm, var skall man börja?

    1. Fick en förlamningssjukdom när jag var liten som gjorde mig förlamad från midjan till tårna. Jag blev bättre, men har fortfarande delvis förlamat högerben. Kan gå men haltar lite. Har även nervskadad bäckenbotten från detta, så att jogga eller hoppa runt är inte att tänka på. Har även nedsatt urinblåsefunktion vilket också gör att det kan vara obehagligt att skutta runt för mycket.

    2. Nervsmärtor (också orsakade av förlamningen) som gör att det inte är så skönt att belasta bäckenområdet, med t.ex. för mycket cyklande et.c.

    3. Fick IBS-D för några år sedan och måste numera medicinera med stoppande mediciner. Detta gör att jag bara kan träna låg-medelintensivt. Annars ökar risken att magen skall bli kass. Har p.g.a. detta även svårt att få i mig tillräckligt med mat (måste hålla låg fetthalt, undvika mejeriprodukter, rött kött, et.c. och kan inte äta svårsmälta grönsaker och absolut inte fullkorn, måste också undvika tillsatser som sötningsmedel et.c.).

    Men, det är väl bara att bita ihop eller? ;)

    #678846

    Jag har ett hörselhandikapp sedan födelsen vilket innebär att jag måste ha hörapparat. Trots handikappet har jag bestämt mig för att bli personlig tränare. Ska börja på utbildning i mars. Det blir en svår väg för mig att komma nånstans men jag ger inte upp. Vill ha ett jobb som jag brinner för. Sitter nu på ett kasst kontorsjobb som jag vantrivs med.

    #678847
    Sunnebris wrote:
    Jag har ett hörselhandikapp sedan födelsen vilket innebär att jag måste ha hörapparat. Trots handikappet har jag bestämt mig för att bli personlig tränare. Ska börja på utbildning i mars. Det blir en svår väg för mig att komma nånstans men jag ger inte upp. Vill ha ett jobb som jag brinner för. Sitter nu på ett kasst kontorsjobb som jag vantrivs med.

    Va?

    #678848

    Trasiga utänjda ledband 100ggr i bägge fötter efter 20år av fotboll.
    Tur att det inte hindrar en från att bygga…

    #678849
    Mattis wrote:
    Va?

    Ironi?

    #678850
    Sunnebris wrote:
    Ironi?

    ;) Lycka till !!!! Inte alls illa ment

    #678851
    Mattis wrote:
    ;) Lycka till !!!! Inte alls illa ment

    Det gör inget. ;) Har sagt det så alltför många gånger.

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 70 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.