Fitnessfighten…seriöst…

Home Forums Repan Fitnessfighten…seriöst…

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author

Ja..vad ska man säga? Superba resultat på endast 30 dagar.Minska kroppsfett och bygg om din kropp. Hålls igång av någon som redan har 10 000+ PT timmar..( = 417 hela DYGN ca)..känns som om man jobbar rätt hårt då ..:what:
    Länk till en artikel om en kvinna som lyckats otroligt bra..leder till en websida där alla ”artiklar” är annonser osv….Kostnad 495:- för ..ja vadå, recept och program?

Har inget emot saker som gör att människor i allmänhet börjar träna och komma i form men gillar inte ”mirakelmetoder” och annat fuffens. Även om du tränar hårt i 30 dagar så får man inte magrutor, tappar 10kg i vikt (hållbart) med mera…

Tycker det är synd att folk blir, i mina ögon, lurade att tro att man kommer i form på 30 dagar…och blir lurade att betala för det dessutom…
    Känns liksom inte riktigt riktigt på nåt vis..eller är jag cyniskt paranoid som vanligt:-) ? Någon som har åsikter kring detta fenomen….?

(Om man inte får ta upp sådant här så ber jag om ursöäkt och modsen får radera inlägget.)

Ja, det är väl inte bra. Men vad skall vi diskutera här menar du?

Hmm..bra fråga :-)
    Tänkte mest på hur det kommer sig att sådana här saker fortfarande dyker upp och varför det alltid är folk som tror att det går att ändra sin kropp på onormalt kort tid. Vi lever på 2011 och det borde väl ha framgått vid det här laget vad som krävs för att ha en bra sund kropp, eller?

Det KAn spela in att vi lever 2011 och en del tror att allt borde gå snabbare bara för att
    vi lever i ett samhälle med högt tempo. Med alla dessa hypermoderna piller, pulver och
    sköna studier så är det väl en piece of cake att komma i form.

Det är på ett sätt motsägelsefullt eftersom vi har tillgång till allsköns litteratur och fakta
    och annan skit överallt. Men det är ungefär samma fenomen som att folk blir fetare,
    trots all information vi får om sundare livsstilar från tidningar, radio och TV. Och internet.

F.ö. är folk lättlurade. Reklamen spelar på våra förhoppningar och använder våra känslor
    som redskap. TV-shop kommer alltid finnas så länge människor är tillräckligt lata att gå på
    vad som helst.

dubbelpost

Gettodachoppa wrote:
    Det är på ett sätt motsägelsefullt eftersom vi har tillgång till allsköns litteratur och fakta

Fast där ser jag ingen motsättning. det är ju de intresserade som söker upp faktan. Dvs fel målgrupp på sätt och vis. Och den enorma omfattningen av information blir ju mest vilseledande vid en nivå.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.