gym och gaddning?

Home Forums Repan gym och gaddning?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 27 total)
  • Author
    Posts
  • #458613

    Ska gadda övrebröstet samt lite av fram axlarna och undrar om det går att träna bröst dagen efter eller e det vecko vila som gäller?

    samt går det att köra de andra muskel grupperna tex dagen efter man kört eller e det total gym förbud?

    hur e det med svett dåligt?

    Behöver hjälp är i hård diet åker snart på semester 16 dar

    ni som kan något om detta snälla hjälp.

    #65740
    #458614

    Att träna bröst efter är inte att föredra nej. Då huden runt och under tatueringen kommer att strama ihop sig samt bilda sårskorpa så är det rent utsagt idiotiskt att träna då.

    Svett ska inte vara någon fara, men självklart är huden irriterad och infektioner kan lätt uppstå. Överdriven svettning kommer innebära att du får sköta saniteten runt tatueringen ännu bättre och hårdare. Se tatueringen som ett sår att vårda och ta hand om, hade du tränat om det vore ett sår?

    Jag skulle helt enkelt ta ett chill-pill och ta det lugnt hemma efter, vilket var precis vad jag gjorde.

    #458615

    jag provade att träna dagen efter att jag hade tatuerat mig på ryggen. Kan säga att jag inte kommer göra om det fyfan vad det sved när man började bli lite varm :P

    #458616

    Jag kan bara hålla med tidigare talare. När jag gaddade ryggen försökte jag gymma dagen efter. Blev riktigt illamående och kändes verkligen i kroppen att den behövde vila. Att du svettas lär inte vara så farligt, du ska ju ändå tvätta o hålla tatueringen ren. Men min kropp sa ialla fall ifrån första 1-3 dagarna. Sen var jag igång igen ;)
    Men ligg kvar på underskott trots att du inte tränar, och håll igång med hjälp av promenad eller liknande

    #458617

    Jag gaddade en kille på armen, som efter min väldigt tydliga avrådan gick till gymmet dagen efter. Detta är dock väldigt ovanligt, men det händer emellanåt; bläcket flöt ut totalt. Tatueringen förstördes nästan helt. Detta för att bläcket ännu inte satt sig ordentligt, de mikroskopiska hål som bildas är ännu inte slutna i huden.

    Även om man inte har denna otur får man också tänka på att en ganska ansenlig läkeprocess är i full gång. Att störa den processen i onödan innebär att tatueringen kan läka långsammare, eller sämre. Då kan extra skorpor bildas, och därmed kan tatueringen blekna i förtid.

    En snabb och ostörd läkning är oerhört viktigt när man tatuerat sig. Det är därför man avråder från t ex alkohol, träning, solning och annat som kan förskjuta läkningen.

    #458618

    Jävla skit oxå måste gymma!!
    aja vi får se kanske gör tatueringen i usa. hur är det med solljus e om man smörjer in med grymt mycket helosan?

    tack för tidigare svaren

    #458619
    Quote:
    Sola solarium och bada pool skall du INTE göra de första 3 veckorna.Det innehåller mycket skadliga bakterier som kan förstöra din tatuering. Täck över din nya tatuering med en tröja eller plagg om du vet att du ska vistas ute i solen en längre tid,och när den är helt läkt kan du fortsätta att smörja in den med solkyddsfaktor.Det gör att den håller sina klara färger mycket bättre långt in i framtiden!

    Rätt standard bland råden från alla tatuerare.

    #458620
    zaniar wrote:
    Jävla skit oxå måste gymma!!
    aja vi får se kanske gör tatueringen i usa. hur är det med solljus e om man smörjer in med grymt mycket helosan?

    tack för tidigare svaren

    Kan du inte hålla dig från gymmet en eller två dagar ska du inte gadda dig.

    Helosan = blekmedel. Grymt mycket helosan = grymt mycket blekmedel. Bepanthén är vanligt, använd det och inte för mycket.

    Används solskyddskräm, så hög faktor som möjligt, efter att den läkt. Tills den, inget solljus.

    #458621
    Per Grunditz wrote:
    Kan du inte hålla dig från gymmet en eller två dagar ska du inte gadda dig.

    Helosan = blekmedel. Grymt mycket helosan = grymt mycket blekmedel. Bepanthén är vanligt, använd det och inte för mycket.

    Används solskyddskräm, så hög faktor som möjligt, efter att den läkt. Tills den, inget solljus.

    räcker det med att vila 2 dar efter tatuering? det kan jagvänta men inte 1-2 veckor

    #458622

    Varför frågar du ens? Alla har gett dig kunniga svar, både från tatuerade och tatuerande. Kan du inte vara ifrån gymmet den tid som krävs, släpp allt som har med tatuering att göra bara och sluta hoppas att någon säger att det är okej att träna 2 timmar efter – för det är det inte!

    #458623

    upp med en bild på din fysik så får vi se om du är så helsikes formkänslig så att du inte kan lugna dig till sårskorpan släppt.

    mvh en som tatuerat halva kroppen snart och fått enormt bra läkning och resultat med att inte göra övningar som stör läkningen eller lagt mig på en svettig/solkig bänk och gottat in bakterier i såret.

    #458624
    zaniar wrote:
    räcker det med att vila 2 dar efter tatuering? det kan jagvänta men inte 1-2 veckor

    Vila ???

    Ja har tränat dan efter när jag gaddat mig på ryggen och benet, dock kör jag inget som skulle kräva mig att ligga ner om ja kört rygg, eller benträning när ja tattuera benet.

    Så länge du inte kör saker som skaver eller trycker på tattueringen så är de nog allt lungt. Dock skall du unvika träning om du svettas kollosalt mkt, de påverkar gadden en del.
    Sen så är det ju extra viktigt att göra rent å smörja innan och efter träning, samt använda RENA träningskläder :D

    Pd

    #458625

    förstår inte vitsen med att gå igenom hela proceduren med allt ifrån tidsbokning till motiv till att få det gjort bara för att sedan skita i vad tatueraren sagt åt en.

    #458626

    tack till er som kommit med bra svar.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 27 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.