gym och gaddning?

Home Forums Repan gym och gaddning?

  • This topic is empty.
Viewing 12 posts - 16 through 27 (of 27 total)
  • Author
    Posts
  • #458627
    hagsdoom wrote:
    förstår inte vitsen med att gå igenom hela proceduren med allt ifrån tidsbokning till motiv till att få det gjort bara för att sedan skita i vad tatueraren sagt åt en.

    Exakt.

    Den kommer ju sitta på kroppen ett bra tag, bättre att ta en pause ifrån träningen (så att tatueringen blir bra) och sen komma tillbaka TAGGAD till tusen och Gaddad =)

    mvh

    #458628

    Man behöver dock inte vänta upp till två veckor. Det vanliga rekommenderade brukar ligga på ungefär tre dagar, och man kan med rätt förberedelser träna så tidigt som efter två dagar. Steriliseringsnivån, nål- och färgkvalitén är idag väldigt bra och inte som förr, då en tatuering tvunget skulle blöda, skorpa sig och få mindre infektioner.

    Smörj bara med Bepanthén direkt innan passet. Detta under hela läkningstiden helst. Till skillnad från Helosan innehåller Bepanthén mycket fett, vilket mjukar upp huden och gör den elastisk.

    #458629
    Per Grunditz wrote:
    Man behöver dock inte vänta upp till två veckor. Det vanliga rekommenderade brukar ligga på ungefär tre dagar, och man kan med rätt förberedelser träna så tidigt som efter två dagar. Steriliseringsnivån, nål- och färgkvalitén är idag väldigt bra och inte som förr, då en tatuering tvunget skulle blöda, skorpa sig och få mindre infektioner.

    Smörj bara med Bepanthén direkt innan passet. Detta under hela läkningstiden helst. Till skillnad från Helosan innehåller Bepanthén mycket fett, vilket mjukar upp huden och gör den elastisk.

    Den här salvan Bepanthén finns den i vanliga handlen?
    Typ ica eller så menar jag, ska sätta mig till andra sittningen imorgon =) bara en till efter den så är det klart!

    #458630
    Bolero wrote:
    Den här salvan Bepanthén finns den i vanliga handlen?
    Typ ica eller så menar jag, ska sätta mig till andra sittningen imorgon =) bara en till efter den så är det klart!

    Apoteket!

    #458631

    Nu är det närma :) har varit på Apoteket och köpt. Ska ta med den till tatueraren så får han klena in det ikväll istället för helosanen. Tackar för bra och snabba svar. Mvh rasmus

    #458632

    Varför är bepanthen så mycket bättre än helosan??

    Jag har flera stora i klara, starka färger och har aldrig använt nåt annat än helosan… Nu är jag dock färdigtatuerad så det spelar ju ingen roll längre. Mest bara lite nyfiken :)

    #458633
    Miss Moneypenny wrote:
    Varför är bepanthen så mycket bättre än helosan??

    Jag har flera stora i klara, starka färger och har aldrig använt nåt annat än helosan… Nu är jag dock färdigtatuerad så det spelar ju ingen roll längre. Mest bara lite nyfiken :)

    Helosan kan verka blekande. Många upptäcker det först när de övergår till Bepanthen, som även får tatueringen att läka snabbare och snyggare.

    #458634

    Tre dagar sedan nålarna var i en. Känns helt okej med Bepanthen. Är minst 2 sittningar till innan det är klart. Dock körde vi bara i 2 timmar sist.

    #458635

    bepanthen är jävligt bra slava, andvände den för min senaste tatto!
    Läkte grymt bra!Typ halverade läkningstiden…

    Ska tattuera nästan hela mgen på torsdag,så då blire bepanthen i massor.

    #458636

    Hur är det med tattoo goo produkterna, det är vad jag använde när jag gjorde min tattoo.
    Det var tattueraren som rekommendera den, var det endast för merförsäljning från deras sida eller?

    Jag höll mig borta från träningen 7dar sedan tränade jag lugnt 7dar sedan var jag igång som vanligt. :D

    #458637

    Jag tror att det går bra med helosan och bepanthen och salvor man kan köpa hos sin tatuerare.Gör ingen större skillnad.Salva som salva

    #458638
    J.v.K wrote:
    är nog endast för merförsäljning. en cool tub som säkert lockar många som är där för första gången :p

    haha ja jag var väl lurad då :p men jag tyckte den salvan jag skulle använda först var väldigt bra trots allt. En grön salva i en liten rund burk.

Viewing 12 posts - 16 through 27 (of 27 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.