- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
13 augusti, 2010 at 09:05 #458627Anonym anvandareMemberhagsdoom wrote:förstår inte vitsen med att gå igenom hela proceduren med allt ifrån tidsbokning till motiv till att få det gjort bara för att sedan skita i vad tatueraren sagt åt en.
Exakt.
Den kommer ju sitta på kroppen ett bra tag, bättre att ta en pause ifrån träningen (så att tatueringen blir bra) och sen komma tillbaka TAGGAD till tusen och Gaddad
mvh
13 augusti, 2010 at 14:30 #458628Anonym anvandareMemberMan behöver dock inte vänta upp till två veckor. Det vanliga rekommenderade brukar ligga på ungefär tre dagar, och man kan med rätt förberedelser träna så tidigt som efter två dagar. Steriliseringsnivån, nål- och färgkvalitén är idag väldigt bra och inte som förr, då en tatuering tvunget skulle blöda, skorpa sig och få mindre infektioner.
Smörj bara med Bepanthén direkt innan passet. Detta under hela läkningstiden helst. Till skillnad från Helosan innehåller Bepanthén mycket fett, vilket mjukar upp huden och gör den elastisk.
18 augusti, 2010 at 21:11 #458629Anonym anvandareMemberPer Grunditz wrote:Man behöver dock inte vänta upp till två veckor. Det vanliga rekommenderade brukar ligga på ungefär tre dagar, och man kan med rätt förberedelser träna så tidigt som efter två dagar. Steriliseringsnivån, nål- och färgkvalitén är idag väldigt bra och inte som förr, då en tatuering tvunget skulle blöda, skorpa sig och få mindre infektioner.Smörj bara med Bepanthén direkt innan passet. Detta under hela läkningstiden helst. Till skillnad från Helosan innehåller Bepanthén mycket fett, vilket mjukar upp huden och gör den elastisk.
Den här salvan Bepanthén finns den i vanliga handlen?
Typ ica eller så menar jag, ska sätta mig till andra sittningen imorgon bara en till efter den så är det klart!18 augusti, 2010 at 21:18 #458630Anonym anvandareMemberBolero wrote:Den här salvan Bepanthén finns den i vanliga handlen?
Typ ica eller så menar jag, ska sätta mig till andra sittningen imorgon bara en till efter den så är det klart!Apoteket!
19 augusti, 2010 at 18:09 #458631Anonym anvandareMemberNu är det närma har varit på Apoteket och köpt. Ska ta med den till tatueraren så får han klena in det ikväll istället för helosanen. Tackar för bra och snabba svar. Mvh rasmus
21 augusti, 2010 at 15:30 #458632Anonym anvandareMemberVarför är bepanthen så mycket bättre än helosan??
Jag har flera stora i klara, starka färger och har aldrig använt nåt annat än helosan… Nu är jag dock färdigtatuerad så det spelar ju ingen roll längre. Mest bara lite nyfiken
21 augusti, 2010 at 16:05 #458633Anonym anvandareMemberMiss Moneypenny wrote:Varför är bepanthen så mycket bättre än helosan??Jag har flera stora i klara, starka färger och har aldrig använt nåt annat än helosan… Nu är jag dock färdigtatuerad så det spelar ju ingen roll längre. Mest bara lite nyfiken
Helosan kan verka blekande. Många upptäcker det först när de övergår till Bepanthen, som även får tatueringen att läka snabbare och snyggare.
22 augusti, 2010 at 20:55 #458634Anonym anvandareMemberTre dagar sedan nålarna var i en. Känns helt okej med Bepanthen. Är minst 2 sittningar till innan det är klart. Dock körde vi bara i 2 timmar sist.
24 augusti, 2010 at 11:56 #458635Anonym anvandareMemberbepanthen är jävligt bra slava, andvände den för min senaste tatto!
Läkte grymt bra!Typ halverade läkningstiden…Ska tattuera nästan hela mgen på torsdag,så då blire bepanthen i massor.
24 augusti, 2010 at 12:20 #458636Anonym anvandareMemberHur är det med tattoo goo produkterna, det är vad jag använde när jag gjorde min tattoo.
Det var tattueraren som rekommendera den, var det endast för merförsäljning från deras sida eller?Jag höll mig borta från träningen 7dar sedan tränade jag lugnt 7dar sedan var jag igång som vanligt.
24 augusti, 2010 at 13:27 #458637Anonym anvandareMemberJag tror att det går bra med helosan och bepanthen och salvor man kan köpa hos sin tatuerare.Gör ingen större skillnad.Salva som salva
24 augusti, 2010 at 16:36 #458638Anonym anvandareMemberJ.v.K wrote:är nog endast för merförsäljning. en cool tub som säkert lockar många som är där för första gången :phaha ja jag var väl lurad då :p men jag tyckte den salvan jag skulle använda först var väldigt bra trots allt. En grön salva i en liten rund burk.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.