Halsfluss, huskurer?

Home Forums Repan Halsfluss, huskurer?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 49 total)
  • Author
    Posts
  • #667825

    Rådbråkning och kölhalning har även de dokumenterade effekter.

    #667826

    Bra tips Tobbe. :D

    Jag har fått nyponsoppa nu. Fritte kom förbi och lämnade av en kartong ekströms, och Jennifer har vart och hämtat kameraväskan nu för att tjänstgöra i mina skor på modegrejen. Mitt svalg är rent förfärligt, och jag ska precis plocka ner xBoxet i mitt rum haha. Lyckats dricka en yoghurt. Gör dock mer ont än innan, med andra ord sjukt ovärt.

    Bokat läkartid ikväll. Får se vad de säger om lilla mig. Tills dess blir det GTA IV och kranvatten. Slim-fast-diet ftw. :(

    #667827

    Om du har ont när du sväljer rekommenderar jag starkt mucoangin sugtabletter från apoteket. Man blir lite bedövad i käften ett tag men fan så mycket bättre än halsont.

    #667828
    nible wrote:
    Om du har ont när du sväljer rekommenderar jag starkt mucoangin sugtabletter från apoteket. Man blir lite bedövad i käften ett tag men fan så mycket bättre än halsont.

    Har kört dem som snus hela dagen, gör ingen skillnad. :(

    #667829
    Marcus Syvertsen wrote:
    Har kört dem som snus hela dagen, gör ingen skillnad. :(

    Konstigt, brukar alltid fungera för mig..
    Ett till tips som förmodligen är självklart är ju te med honung.

    #667830

    om jag var du skulle jag nog inte äta tabletter som är utskrivna på någon annan. Alla mediciner med kodein i är narkotikaklassade.:nono: alltså riskerar du att åka fast för ringa narkotikabrott om inte ditt namn står på receptet

    #667831
    menace_to_society wrote:
    om jag var du skulle jag nog inte äta tabletter som är utskrivna på någon annan. Alla mediciner med kodein i är narkotikaklassade.:nono: alltså riskerar du att åka fast för ringa narkotikabrott om inte ditt namn står på receptet

    Haha då är jag rökt för länge sedan :p

    #667832
    TessLjung wrote:
    Haha då är jag rökt för länge sedan :p

    Du verkarganska nöjd över det faktum att du tagit nakotikaklassade mediciner…..ganska så omoget beteende tycker jag, men jag kanske har fel

    #667833
    menace_to_society wrote:
    Du verkarganska nöjd över det faktum att du tagit nakotikaklassade mediciner…..ganska så omoget beteende tycker jag, men jag kanske har fel

    Då har du helt fel, tänkte mer att det var något jag aldrig ens reflekterat över, var mer förvåning.

    #667834

    Tillräckligt tuff för att heta ”Menace to society”, men fullkomligt vägrar dricka pappas hostmedicin pga. narkotikalagen?

    Äh, ska till läkaren ikväll. Får väl se om de skriver ut något som faktiskt funkar för omväxling, vem vet. Helst av allt skulle jag bara vilja ha typ en 10ml spruta med all världens läkekonst koncentrerad som dödade hela skiten. Om jag så tvingades vara som bortblåst i 24 timmar, det vore sjukt värt det haha.

    #667835

    Hade halsfluss för ett par veckor sedan. Fick penicillin. Febern sjönk från nästan 40 till 37.7 under natten.

    #667836
    morolto wrote:
    Hade halsfluss för ett par veckor sedan. Fick penicillin. Febern sjönk från nästan 40 till 37.7 under natten.

    Blev halsen bättre lika fort?

    #667837

    Sömmnen är den bästa helaren

    #667838
    mellberg wrote:
    Sömmnen är den bästa helaren

    Ja, den är grym. Dock så klämmer skon vid att jag inte kan sova haha. Somnade vid midnatt, vaknade vid 3 och låg och vrålade ner i kudden en stund, sen låg jag vaken och kämpade tappert till 07-snåret då jag började rodda dagens jobbärenden, och lagom till 10 ungefär lyckades jag somna igen. Så det är verkligen regelbundet och strukturerat haha.

    Men ikväll kanske det går bättre. :) Borde ju vara en aning tröttare nu, efter två våldsamma nätter i rad tycker man. Nyponsoppa gjorde ingen skillnad alls för övrigt, men det var sanslöst soft att sitta i morgonrock och sippa på en tokvarm kopp så lika glad för det är jag, som dvärgen skulle sagt.

    #667839
    Marcus Syvertsen wrote:
    Blev halsen bättre lika fort?

    Det börjar klinga av under det första dygnet när medicinen börjar göra verkan.

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 49 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.