Jag hatar julen

Home Forums Repan Jag hatar julen

  • This topic is empty.
Viewing 16 post (of 16 total)
  • Author
    Posts
  • #646963
    Kung Bruno wrote:
    Tror jag inte på.

    Möjligen under själva hugget, men knappast över en annan mätperiod som vara längre än 10 sekunder ;).

    Tja, det var inte jag som mätte så jag tar det med en nypa salt. Jag läste det där i senaste numret utav Fighter Magazine, så här stod det ordagrannt:

    ”Gamla tiders boxningstränare satte ofta sina boxare på att hugga ved. och vedhuggning i högt tempo är också en av de mest energikrävande aktiviteter som någonsin har uppmätts i ett labb. Däck och slägga är en mer användarvänlig variant av samma rörelse.”

    Men det beror väl på hur man hugger. Klyver man stora stubbar med en långskaftad yxa och tvåhandsfattning i ett rasande tempo blir man rätt mör i kroppen. Klyver man pinnved med en liten hobbyyxa får man väl vara glad om man lyckas svettas lite.

    Min poäng var mest att man kan göra mera än man tror utanför gymmet om man är lite kreativ. Och vem vet, man kanske rentav upptäcker att det är kul med miljöombyte. ;)

    Så för att fortsätta på det temat har jag ett till förslag. Släng ett rep (så grovt som möjligt) över en hög trädgren så att du kan greppa bägge ändarna. Nu kan du göra chins med smalt grepp och alltså ge både rygg och armar en vettig genomkörare. Om du håller i repet utan att linda det runt handen så får du bra greppträning med! :up:

Viewing 16 post (of 16 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.