Killar – hur många rakar benen och varför?

Home Forums Repan Killar – hur många rakar benen och varför?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 31 total)
  • Author
    Posts
  • #540458
    JfaC wrote:
    OnT: Jag är faktiskt lite sugen, iaf testa ”för skojs skull”
    OT: Vad mäter dina vader/lår, ser bra ut..

    Ungefär mitt på låret är dom 70-71. Högst upp vid ljumsken 75.
    Vaderna är 45.
    tycker det är tillräckligt anständiga mått för att raka! 8)

    #540459

    Mycket skönare med rakat.

    #540460

    jag retas bara lite. 49 centimeters calves är inte att leka med.

    #540461
    Stjarnan wrote:
    Skulle aldrig få för mig att raka benen! Lite manlighet får man ha kvar även om man är fåfängd!! :)

    sitter manligheten i ditt hår? rakar inte benen för att det tar en sån jävla tid att sköta all kroppsbehåring. prioriterar till andra ställen istället :P

    #540462

    själv rakar jag inte benen, dock ser jag inget problem med det, har man ben som är grova och är i bra form, så ser det mkt bättre ut med rakade ben/vader. samma orsak som många rakar bröstkorgen/magen, har man nått att visa upp så ser det bättre ut utan hår.

    #540463

    fråga till er som rakar kroppen flitigt.

    vilken metod används? jag rakar huvud och ansikte(skägg). bara det kan vara ett jävla moment för ofta blir man rödflammig osv. jag har givetvis provat ALLT vill jag tro under de 10+ åren man hållt på.

    existerer det ö.h.t en rakapparat som klarar ta grovt, tätt hår som man har på huvudet? alltså en man kan ta varje morgon och ta stubben med. nu menar jag inte trimmer för de tar inte allt.

    jag har provat rakapparater av dyrare och erkända fabrikat men de suger fan. man skulle ju vilja kunna dra över huvudet på ett par minuter max. och inte stå där och gno så man blir rödflammig hela dagen.

    #540464
    Sammy wrote:
    fråga till er som rakar kroppen flitigt.

    vilken metod används? jag rakar huvud och ansikte(skägg). bara det kan vara ett jävla moment för ofta blir man rödflammig osv. jag har givetvis provat ALLT vill jag tro under de 10+ åren man hållt på.

    existerer det ö.h.t en rakapparat som klarar ta grovt, tätt hår som man har på huvudet? alltså en man kan ta varje morgon och ta stubben med. nu menar jag inte trimmer för de tar inte allt.

    jag har provat rakapparater av dyrare och erkända fabrikat men de suger fan. man skulle ju vilja kunna dra över huvudet på ett par minuter max. och inte stå där och gno så man blir rödflammig hela dagen.

    Jag kör med denna över hela kroppen. Köpte den när jag gick frisörlinjen för många år sen. Har aldrig behövt olja den och det går att raka skallen på max 2 minuter om man har bra speglar.

    Kostar lite mindre nu än då.
    [http://www.lyckliga.nu/?artnr=1005]

    Nackdelen är att man ställer inte in längden utan byter skär med färdiga längder och dessa skär kostar några hundringar men kör man alltid samma längd e det skitsamma

    #540465

    men en sån får man inte helt hårfritt med va?

    #540466
    Sammy wrote:
    men en sån får man inte helt hårfritt med va?

    Nja endagsstubb snarare …

    #540467
    Sammy wrote:
    fråga till er som rakar kroppen flitigt.

    vilken metod används? jag rakar huvud och ansikte(skägg). bara det kan vara ett jävla moment för ofta blir man rödflammig osv. jag har givetvis provat ALLT vill jag tro under de 10+ åren man hållt på.

    existerer det ö.h.t en rakapparat som klarar ta grovt, tätt hår som man har på huvudet? alltså en man kan ta varje morgon och ta stubben med. nu menar jag inte trimmer för de tar inte allt.

    jag har provat rakapparater av dyrare och erkända fabrikat men de suger fan. man skulle ju vilja kunna dra över huvudet på ett par minuter max. och inte stå där och gno så man blir rödflammig hela dagen.

    Borde inte rakhyveln i kombination med apotekets (?) intimrakningsprodukter kunna fungera lika bra för hårborttagning runt skrevet som på huvudet? Det ska ju enligt reklamen motarbeta röda utslag.

    När jag under min värnplikt höll huvudet renrakat använde jag hyvel och återfuktande kräm. Blev inga röda utslag och fungerade för mig väldigt bra!

    #540468
    faogel wrote:
    Allt eller inget som gäller Calle ;)

    Innan tävling är en sak, men till vardags är det ”för mycket jobb” :D

    #540469
    Richard Wagner wrote:
    Borde inte rakhyveln i kombination med apotekets (?) intimrakningsprodukter kunna fungera lika bra för hårborttagning runt skrevet som på huvudet? Det ska ju enligt reklamen motarbeta röda utslag.

    När jag under min värnplikt höll huvudet renrakat använde jag hyvel och återfuktande kräm. Blev inga röda utslag och fungerade för mig väldigt bra!

    hade gärna sluppit finlir strax innan kl 05 på morgonen. jag rakar med hyvel och har inte problem med det. men det är ganska tidskrävande och kräver ofta en snabb dusch efteråt. vilket jag inte känner att jag har tid med innan jobbet.

    rakapparat blir kanon. om det varit lite bättre klipp i dom. de varvar ner lixom när man kör i mitt tjocka stubb. och ibland river dom lite väl bra så man ser ut som en katt klöst en i huvudet.

    hyvel, krämer osv vet jag funkar. men jag vill ha en apparat för daglig rakning så man inte ser några konturer av håret.

    #540470

    Morsan har någon liten ilsken apparat på jobbet (frisör) som hon kan klippa hela vägen in med. kan ta reda på vad den heter ikväll.

    #540471

    gör gärna det.

    #540472

    Kör igenom bena 1-2 ggr i veckan beroende på ork och vilja. Tar extra med tid och jag har redan lyckats blöda 2 ggr på hälsenan :(

    Jag gör det helt enkelt för att kunna följa mina framsteg lättare och för att det ger mig extra motivation. Nu i efterhand har jag svårt att låta håret växa ut.

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 31 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.