Knäskydd

Home Forums Repan Knäskydd

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 19 total)
  • Author

Jag hade tänkt köpa ett par knäskydd tror jag som användning vid benpassen. Någon ni kan rekommendera från sportaid.se? Vulkan brukar ju vara bra men något annat ni föreslår?

Mvh Micke!

Jag kör med ett par ifrån Rehband, de har funkat helt prima till det jag använt dom till.

Kör också med Rehband, funkar finfint :)

Även jag kör med Rehband, dock bara ibland. De funkar prima, fungerar även bra vid löpning vilket är ett stort + i kanten. :)

Fungerar dom bra vid gymträning? Dessa Rehband Core Line Knäskydd?

Mikael.A wrote:
    Fungerar dom bra vid gymträning? Dessa Rehband Core Line Knäskydd?

Bra och bra, det beror ju på vad du vill ha ut av dem, de är ju mjuka och hjälper ju absolut inget i t.ex knäböj om målet är att pressa tyngre vikter.
    Men de håller kvar värmen bra i knäna. Jag värmer upp med dessa på tills jag e riktigt varm i knäna och sedan hålls knäna varma under hela passet.

Dock använder jag dem inte nu under sommaren när det e varmare utan mest under vintern vid löpning och knäböjande.

Men de sitter bra, behåller värmen och stadgar väl upp knäna något iaf men det är lååångt ifrån styrkelyftarlindor.

Jag vill inte ha styrkelindor för att det är till för att köra max rep och då menas 1 rep, kanske max 2. Vill ha knäskydd som håller knäna varma och som är emot skador. Jag kör såklart ben på 8 – 12 reps och inte 1 repp på 300 kg i knäböjj för jag vill inte skada mig. Vill mest ha knäskydd för att skydda mina knän från kyla, att låsa sig och förebygga skada fast syftet är ju att ha det till benträningen och som jag sa så kör jag inte MAX repp

I såna fall fungerar dessa Rehband knäskydd utmärkt.

Vilket är bäst av dom då? Rehband knäskydd eller rehband core line knäskydd?

Är inte skillanden att den ena är 3 och den andra 5mm neoprene?

Har inte testat båda så jag vet inte men de vanliga Rehband knäskydden gillar jag iaf.

Jag använder Mcdavid, bra värme, stöd och passform.

Insulinus wrote:
    Är inte skillanden att den ena är 3 och den andra 5mm neoprene?

Har inte testat båda så jag vet inte men de vanliga Rehband knäskydden gillar jag iaf.

Jag har testat både 3 mm o 5 mm, 3 tyckte jag var helt värdelösa när det kom till böj osv.

5 stabiliserar mer och håller värmen bättre.. tycker jag iaf :)

Anne-J wrote:
    5 stabiliserar mer och håller värmen bättre.. tycker jag iaf :)

Ja 5mm borde ju verkligen göra detta då den är såpass mycket kraftigare. Jag har 3mm dels för att det inte är något direkt fel på mina knän. Tycker bara det är skönt med rehbanden på vid tunga knäböj då värmen hålls kvar bättre i knäna.
    Jag köpte de tunnare 3mm för att ha när jag vägde några kilo extra och löptränade.

När man ska välja knäskydd ska de sitta riktigt hårt eller inte?
    Hur vet man vilka som passar en?

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 19 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.