- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
25 december, 2011 at 11:05 #51320Anonym anvandareMember25 december, 2011 at 11:05 #123937Anonym anvandareMember
Vart är att föredra? Los Angeles är ju stort. Säg att jag är villig att betala typ 2.000$/månad för att bo och det räcker med en 2:a.
Jag vill åt klimatet, känslan och givetvis träning och puls.
Du som varit där kom med förslag på vem man kontaktar, vilket område man ska välja och annat smått och gått.
26 december, 2011 at 08:23 #123938Anonym anvandareMemberCorleone1 wrote:Vart är att föredra? Los Angeles är ju stort. Säg att jag är villig att betala typ 2.000$/månad för att bo och det räcker med en 2:a.Jag vill åt klimatet, känslan och givetvis träning och puls.
Du som varit där kom med förslag på vem man kontaktar, vilket område man ska välja och annat smått och gått.
gissar att du har alla immigration dokument klara för att du kan stanna 1 år ?
skulle undvika craigslist ( ungefär som blocket ) då många blir blåsta där.
När jag bodde i San diego kollade jag lokala tidningarna och vissa mäklare efter bostad och fann ganska lätt bostad ( tog bara 4 dagar ) för ett långtidskontrakt.
Efter detta bodde jag i LA i 7 mån och fann bostad där via kontakter ( mycket enklare givetvis om du redan är i närheten som jag var )I LA ska man undvika crips och bloods områderna ( inglewood, east LA ) för där var det ganska stökigt då jag var där ) och inget ställe jag skulle tänka mig att bosätta mig frivilligt i alla fall.
[img=http://i43.tinypic.com/2icbp0m.jpg]Dessa områden ändrar sig el snarare kvarter då dom flyttar runt lite i vissa områden.
Jag blev själv rånad vid ett rödljus i Inglewood då jag åkte lite lätt vilse på väg till flygplatsen men som tur var hann dom bara plocka mig på en dataväska i skuffen, snuten var inte så långt bakom mig annars hade jag nog blivit av med mer än så.
Jag bodde själv i Fullerton och Anaheim som var lugna områden
lycka till för det är helt klart värt att bo i Cali ett tag, vissa fastnar helt där men jag lessnade och fick hemlängtan trots att jag hade sponsor arbetstillstånd och kunnat stanna.
26 december, 2011 at 11:32 #123939Anonym anvandareMemberNicotin wrote:gissar att du har alla immigration dokument klara för att du kan stanna 1 år ?skulle undvika craigslist ( ungefär som blocket ) då många blir blåsta där.
När jag bodde i San diego kollade jag lokala tidningarna och vissa mäklare efter bostad och fann ganska lätt bostad ( tog bara 4 dagar ) för ett långtidskontrakt.
Efter detta bodde jag i LA i 7 mån och fann bostad där via kontakter ( mycket enklare givetvis om du redan är i närheten som jag var )I LA ska man undvika crips och bloods områderna ( inglewood, east LA ) för där var det ganska stökigt då jag var där ) och inget ställe jag skulle tänka mig att bosätta mig frivilligt i alla fall.
[img=http://i43.tinypic.com/2icbp0m.jpg]Dessa områden ändrar sig el snarare kvarter då dom flyttar runt lite i vissa områden.
Jag blev själv rånad vid ett rödljus i Inglewood då jag åkte lite lätt vilse på väg till flygplatsen men som tur var hann dom bara plocka mig på en dataväska i skuffen, snuten var inte så långt bakom mig annars hade jag nog blivit av med mer än så.
Jag bodde själv i Fullerton och Anaheim som var lugna områden
lycka till för det är helt klart värt att bo i Cali ett tag, vissa fastnar helt där men jag lessnade och fick hemlängtan trots att jag hade sponsor arbetstillstånd och kunnat stanna.
Tack!
Nej, jag har inga dokument just nu men det ordnar sig. Annars får jag stanna kortare tid först.
Om man ska träna på mer kända ställen, vart är det i så fall? Då bör man ju leta bostad i närheten med tanke på avstånden.26 december, 2011 at 13:10 #123940Anonym anvandareMemberCorleone1 wrote:Tack!Nej, jag har inga dokument just nu men det ordnar sig. Annars får jag stanna kortare tid först.
Om man ska träna på mer kända ställen, vart är det i så fall? Då bör man ju leta bostad i närheten med tanke på avstånden.finns inget som heter ” i närheten ” i LA..bara gilla läget att du brukar bilen mer än benen
Sen finns det en uppsjö av sk ” kända gym ” long beach finns det väl ett par.
Golds har ju 100+ gym i LA området.Sen har du ju Vegas där Cutler tränar tex.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.