- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
9 januari, 2007 at 23:22 #924094Anonym anvandareMember
En vän till mig jobbar på en sängfabrik i Småland och han säger att de flesta sänger (inklusive de lite ”finare”) görs i samma fabrik och att de bara byter omslag, d.v.s. ytterhölje. Ikea, Hästens, Grisens, Carpe Diem och jag vet inte vad.
Vad det säger om konsumenterna vet jag ingenting om, men när Sverker Olofsson testade olika madrasser så fick bland annat IKEA väldigt bra betyg medan de lite dyrare fick sämre…
9 januari, 2007 at 23:32 #924095Anonym anvandareMemberNej, det stämmer inte.
däremot är det många som har spiraler ifrån Stjärnfjädrar.
Carpe diem gör sina egna spiraler (tvärställda) med tyg ifrån Pelle vävare.angående tempur är det en stor smaksak, bra för rehab, men blir väldigt varmt, eftersom det är syntetmaterial, och de formas efter kroppen långsamt vilket gör att när du ska vända dig om på natten får du ett störande uppvaknande. Ryggläge till stor del (ryggläge är bra iofs)
väldigt jobbigt att ha sex i en tempursäng, köp en Dux om du är aktiv10 januari, 2007 at 16:30 #924096Anonym anvandareMemberEn gammal flickvän till mig hade en Tempur säng och kudde. Man hade ju hört att det skulle va himla sköna och bra sängar, men…Jag har aldrig varit stelare eller haft mer on i nacke och rygg efter att ha sovit i en säng :p Kunde knappt röra mig varje gång jag sovit hos henne.
Kanske är jag som är felkonstruerad iofs Det är mycket möjligt
10 januari, 2007 at 19:18 #924097Anonym anvandareMemberhenrikg82 wrote:En gammal flickvän till mig hade en Tempur säng och kudde. Man hade ju hört att det skulle va himla sköna och bra sängar, men…Jag har aldrig varit stelare eller haft mer on i nacke och rygg efter att ha sovit i en säng :p Kunde knappt röra mig varje gång jag sovit hos henne.Kanske är jag som är felkonstruerad iofs Det är mycket möjligt
*flinar* låg du underst lr överst?
10 januari, 2007 at 23:18 #924098Anonym anvandareMemberIkeas sängar är förträffliga. När det gäller tempur så är det möjligt att nasa m.fl. sover gott i dom, personligen får jag ont i nacken.
11 januari, 2007 at 10:13 #924099Anonym anvandareMemberMr_c wrote:*flinar* låg du underst lr överst?Man är väl inte lat :emo-thumb :p
11 januari, 2007 at 10:30 #924100Anonym anvandareMemberJag har svårt att tro att IKEAs sängar skulle vara så speciellt dåliga, speciellt med tanke på deras resultat på Plus, råd och rön mm.
Det känns som ett jävla fjanteri med sängar som ska kosta 40-50 tusen kronor bara för att vara bra.
En sak är ju att man har dålig rygg eller nacke och behöver en specifik komfort – men en frisk person ska ju inte behöva betala så tramsiga pengar för en säng!
2 oktober, 2017 at 17:21 #1084818Anonym anvandareMemberFinns billigare alternativ som är minst lika bra. Jag har TM säng och den är den bästa sängen jag har haft, har haft Tempur innan.
http://www.tm-sangar.se/ -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.