- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
23 januari, 2009 at 00:40 #350994Anonym anvandareMember
Kanske skulle gjort det lite klarare, jag är spelgrafiker ^^
23 januari, 2009 at 06:34 #350995Anonym anvandareMemberHär en teckning m. inspiration Da Vinci
[img=http://web.telia.com/~u30032762/kuben.gif]
23 januari, 2009 at 14:00 #350996Anonym anvandareMemberser ut som fallout 3 inspirerat matierial i första bilden Bergh
23 januari, 2009 at 18:30 #350997Anonym anvandareMemberBergh wrote:Kanske skulle gjort det lite klarare, jag är spelgrafiker ^^Anade det. Har vart inne på spåret själv. Gillar dock ditt jobb, det där var riktigt sjyssta grejer för att vara egenproducerat. Eller är ni flera personer på varje miljö?
De senaste 3D-projekten jag pulade med. Lite klockor på GANT, min praktik i trean. Det här är egna designer, därav det något annorlunda stuket haha. Chefen på GANT garvade mest när han såg den första, den enda som egentligen passar in i deras sortiment är väl nummer fyra och den monterade jag som en sedelklämma så att man kniper fast den i skjortärmen eller bröstfickan eller vad fan man nu vill istället. Gjorde mycket kul där, även aschettknappar (stavning?) med klockor på, en tumring med två urtavlor och shit.
Synd att forumets bildkompression jiddrar lite med bilderna, det är roligare att se när man gör som Bergh och laddar upp dem i full storlek så att varje pixel talar för sig själv och inget förstörs. Dessa är dock 1024×1280-renderingar så de skulle ta lite mycket plats på forumets layout. Får bli dålig kvalite istället.
23 januari, 2009 at 22:46 #350998Anonym anvandareMemberMarcus: Dom där hade jag nog köpt utan att tveka. Riktigt snygga. Tumme upp
23 januari, 2009 at 22:50 #350999Anonym anvandareMemberMarcus Syvertsen wrote:Anade det. Har vart inne på spåret själv. Gillar dock ditt jobb, det där var riktigt sjyssta grejer för att vara egenproducerat. Eller är ni flera personer på varje miljö?De senaste 3D-projekten jag pulade med. Lite klockor på GANT, min praktik i trean. Det här är egna designer, därav det något annorlunda stuket haha. Chefen på GANT garvade mest när han såg den första, den enda som egentligen passar in i deras sortiment är väl nummer fyra och den monterade jag som en sedelklämma så att man kniper fast den i skjortärmen eller bröstfickan eller vad fan man nu vill istället. Gjorde mycket kul där, även aschettknappar (stavning?) med klockor på, en tumring med två urtavlor och shit.
Synd att forumets bildkompression jiddrar lite med bilderna, det är roligare att se när man gör som Bergh och laddar upp dem i full storlek så att varje pixel talar för sig själv och inget förstörs. Dessa är dock 1024×1280-renderingar så de skulle ta lite mycket plats på forumets layout. Får bli dålig kvalite istället.
Vad använde du dig av för program? Vi ska nämligen börja syssla lite med design/produktutveckling i skolan framöver.
23 januari, 2009 at 23:34 #351000Anonym anvandareMembernible wrote:Vad använde du dig av för program? Vi ska nämligen börja syssla lite med design/produktutveckling i skolan framöver.Rhinoceros 3D version 3.0, renderade med ett tillägg som heter Flamingo. Vi körde Rhino i skolan på alla utbildningar, förutom 3D-grafiken där vi även lirade Maya. Men dessa är gjorda helt i Rhino.
23 januari, 2009 at 23:43 #351001Anonym anvandareMemberMycket bra bilder här inne!
Om man ändå kunde rita:p23 januari, 2009 at 23:56 #351002Anonym anvandareMemberMarcus Syvertsen wrote:Rhinoceros 3D version 3.0, renderade med ett tillägg som heter Flamingo. Vi körde Rhino i skolan på alla utbildningar, förutom 3D-grafiken där vi även lirade Maya. Men dessa är gjorda helt i Rhino.Dissar du Solid Thinking? Åh! jag måste visa den här fina borgen jag gjorde innan jag varken kunde rendera eller print screena..
23 januari, 2009 at 23:57 #351003Anonym anvandareMemberJennifer Eriksson wrote:Dissar du Solid Thinking? Åh! jag måste visa den här fina borgen jag gjorde innan jag varken kunde rendera eller print screena..Du menar när du tog din digitalkamera och fotade datorskärmens in-view och lämnade in som ”rendering”? Love it. Det är fan mer mygel än min projekt och företagande-kurs.
PS. Gillar Super Mario-trädet.
24 januari, 2009 at 03:06 #351004Anonym anvandareMemberarne_fan wrote:Om man ändå kunde rita:pRelativt onödig begåvning. Var glad att du är bra på annat.
24 januari, 2009 at 03:12 #351005Anonym anvandareMemberhenkebenke wrote:Relativt onödig begåvning. Var glad att du är bra på annat.Alla begåvningar är onödiga tills man får tummen ur.
24 januari, 2009 at 03:14 #351006Anonym anvandareMemberTobias Borg wrote:Alla begåvningar är onödiga tills man får tummen ur.Inte lätt att få tummen ur när man inte har någon inspiration.
24 januari, 2009 at 03:34 #351007Anonym anvandareMemberFan, du är så negativ att en annan framstår som välgörenhetsarbetare.
24 januari, 2009 at 03:37 #351008Anonym anvandareMemberIroniskt nog har jag arbetat med välgörenhet.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.