Nån mer på BODY som gillar att rita?

Home Forums Repan Nån mer på BODY som gillar att rita?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 181 through 195 (of 426 total)
  • Author

Kanske skulle gjort det lite klarare, jag är spelgrafiker ^^

Här en teckning m. inspiration Da Vinci

[img=http://web.telia.com/~u30032762/kuben.gif]

ser ut som fallout 3 inspirerat matierial i första bilden Bergh :)

Bergh wrote:
    Kanske skulle gjort det lite klarare, jag är spelgrafiker ^^

Anade det. Har vart inne på spåret själv. Gillar dock ditt jobb, det där var riktigt sjyssta grejer för att vara egenproducerat. Eller är ni flera personer på varje miljö? :)

De senaste 3D-projekten jag pulade med. Lite klockor på GANT, min praktik i trean. Det här är egna designer, därav det något annorlunda stuket haha. Chefen på GANT garvade mest när han såg den första, den enda som egentligen passar in i deras sortiment är väl nummer fyra och den monterade jag som en sedelklämma så att man kniper fast den i skjortärmen eller bröstfickan eller vad fan man nu vill istället. Gjorde mycket kul där, även aschettknappar (stavning?) med klockor på, en tumring med två urtavlor och shit.

Synd att forumets bildkompression jiddrar lite med bilderna, det är roligare att se när man gör som Bergh och laddar upp dem i full storlek så att varje pixel talar för sig själv och inget förstörs. Dessa är dock 1024×1280-renderingar så de skulle ta lite mycket plats på forumets layout. Får bli dålig kvalite istället.

Marcus: Dom där hade jag nog köpt utan att tveka. Riktigt snygga. Tumme upp

Marcus Syvertsen wrote:
    Anade det. Har vart inne på spåret själv. Gillar dock ditt jobb, det där var riktigt sjyssta grejer för att vara egenproducerat. Eller är ni flera personer på varje miljö? :)

De senaste 3D-projekten jag pulade med. Lite klockor på GANT, min praktik i trean. Det här är egna designer, därav det något annorlunda stuket haha. Chefen på GANT garvade mest när han såg den första, den enda som egentligen passar in i deras sortiment är väl nummer fyra och den monterade jag som en sedelklämma så att man kniper fast den i skjortärmen eller bröstfickan eller vad fan man nu vill istället. Gjorde mycket kul där, även aschettknappar (stavning?) med klockor på, en tumring med två urtavlor och shit.

Synd att forumets bildkompression jiddrar lite med bilderna, det är roligare att se när man gör som Bergh och laddar upp dem i full storlek så att varje pixel talar för sig själv och inget förstörs. Dessa är dock 1024×1280-renderingar så de skulle ta lite mycket plats på forumets layout. Får bli dålig kvalite istället.

Vad använde du dig av för program? Vi ska nämligen börja syssla lite med design/produktutveckling i skolan framöver.

nible wrote:
    Vad använde du dig av för program? Vi ska nämligen börja syssla lite med design/produktutveckling i skolan framöver.

Rhinoceros 3D version 3.0, renderade med ett tillägg som heter Flamingo. Vi körde Rhino i skolan på alla utbildningar, förutom 3D-grafiken där vi även lirade Maya. Men dessa är gjorda helt i Rhino.

Mycket bra bilder här inne!
    Om man ändå kunde rita:p

Marcus Syvertsen wrote:
    Rhinoceros 3D version 3.0, renderade med ett tillägg som heter Flamingo. Vi körde Rhino i skolan på alla utbildningar, förutom 3D-grafiken där vi även lirade Maya. Men dessa är gjorda helt i Rhino.

Dissar du Solid Thinking? Åh! jag måste visa den här fina borgen jag gjorde innan jag varken kunde rendera eller print screena.. :D

Jennifer Eriksson wrote:
    Dissar du Solid Thinking? Åh! jag måste visa den här fina borgen jag gjorde innan jag varken kunde rendera eller print screena.. :D

Du menar när du tog din digitalkamera och fotade datorskärmens in-view och lämnade in som ”rendering”? Love it. Det är fan mer mygel än min projekt och företagande-kurs. :D

PS. Gillar Super Mario-trädet.

arne_fan wrote:
    Om man ändå kunde rita:p

Relativt onödig begåvning. Var glad att du är bra på annat.

henkebenke wrote:
    Relativt onödig begåvning. Var glad att du är bra på annat.

Alla begåvningar är onödiga tills man får tummen ur.

Tobias Borg wrote:
    Alla begåvningar är onödiga tills man får tummen ur.

Inte lätt att få tummen ur när man inte har någon inspiration.

Fan, du är så negativ att en annan framstår som välgörenhetsarbetare.

Ironiskt nog har jag arbetat med välgörenhet.

Viewing 15 posts - 181 through 195 (of 426 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.